کد خبر: ۲۶۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 17 July 2016
قبل از سفر هئیت تجاری استان مارکه جمهوری ایتالیا به مازندران اخبار ضد ونقیضی از حضور بیش از 100 شرکت در استان داده شد حتی برخی از رسانه ها از حضور هیئتی 240 نفره خبر دادند.

تابناک مازندران/ هرچه به زمان سفر این هئیت به مازندران نزدیک تر می شدیم آمارهای متفاوت و کمتری در رسانه ها منتشر می شد و جای تعجب داشت که یک هئیت تجاری از کشوری اروپایی همچون ایتالیا آمارهای ضد و نقیضی برای سفر به مازندران ارائه می دادند.

دلیل این آمارهای ضد و نقیض از تعداد تاجران ایتالیایی مسافر به مازندران نکته ای شد تا آن را در زمان حضور هئیت تجاری استان مارکه جویا شویم. استاندار مارکه به همراه یک هئیت 46 نفره که متشکل از 42 شرکت صنعتی، گردشگری، دانشگاهی، تجاری و بانکی بود وارد مازندران شد و در چهار گروه از مراکز مختلف اقتصادی استان بازدید به عمل آورد

استاندار مارکه پس از بازدید از ظرفیت های اقتصادی مازندران و توسعه کیفی محصولات در زمان تحریم بود بسیار متعجب شد به طوری که مشاهده توانمندی های اقتصادی مازندران موجب شد تا از عدم همراهی برخی تاجران به ایران تاسف بخورد و آشکارا آن را به زبان بیاورد.

چری شولی در مراسم امضای قرارداد اقتصادی بین دو استان مازندران و مارکه گفت: متاسفم به‌خاطر 80 شرکتی از ایتالیا که تصمیم خود را برای سفر به مازندران لغو کردند و امیدواریم شرایطی مهیا شود تا بتوانند برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های مازندران به این استان سفر کنند.

چری شولی نسبت به عدم سفر 80 تاجر ایتالیایی اقرار کرد اما دلیل انصراف این 80 نفر را بیان نکرد. جالب آنکه عبدلله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی مازندران در همایش تجاری فعالان اقتصادی مازندران و مارکه دلیل این انصراف ها را سوء ذهنیت نسبت به امنیت ایران دانست و گفت: شاید برخی از تاجران ایتالیایی از ترس نبود امنیت در ایران به کشور ما سفر نکرده اند و به واقع هیئت تجاری از زمانی که وارد ایران و مازندران شدند شاهد امنیت فوق العاده کشور ما بودند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران امنیت ایران را بهتر از کشورهای منطقه دانست و خاطر نشان کرد: الان ایران امن تر از کشورهای اروپایی است و هیئت های تجاری که وارد ایران و مازندران شده اند یقینا سفیران این امنیت منحصر به فرد خواهند بود.

وی مازندران را مستعد سرمایه گذاری خارجی دانست و خاطر نشان کرد: آماده ارتباط تجاری با ایتالیا و تولیدکنندگان و تاجران این کشور هستیم تا بهره گیری از مزیت های اقتصادی موجب توسعه ارتباط های تجاری دو طرف شود.

مهمان نوازی مازندرانی ها به حدی بود که استاندار مارکه در آخرین روز حضور در مازندران از مسئولان مازندرانی برای سفر به این استان دعوت کرد که نشان از همان احساس امنیت و آرامش خاطر در مراوده تجاری با مازندران دارد.

 متاسفانه با توجه به رفع تحریم ها، غربی ها راه دیگری را برای جلوگیری از حضور تاجران اروپایی برگزیده اند و اینبار و امنیت ایران را دست آویزی قرار داده اند تا تاجران اروپایی را برای سفر به ایران منصرف کنند که در این خصوص در مورد تاجران ایتالیایی به نظر تاثیرگذار بوده اند.

باید گفت امنیت منحصر به فرد ایران در منطقه ای که فعالیت های اقتصادی در سایه تحرک های تروریستی صورت می گیرد ستودنی است و تاجران ایرانی با امنیت خاطر کامل در حال تجارت با دیگر کشورها هستند.

 حسین زحمتکش- ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار