کد خبر: ۲۶۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 20 July 2016
نعمت زاده فرد پولداری است و خوشبختانه از وضع مالی خوبی برخوردار است. ایشان یک شب گرسنه نخوابیده یا مجبور نشده یک شب به خاطر بی پولی بیرون بخوابد. قراردادهای پدر آقای نعمت زاده را کسی لغو نکرده است، وی معطل ده هزار تومان برای خرج بیمارستان خانواده خود نبوده؛ بنابراین هیچ دردی از جامعه را درک نمی کند.چطور ایشان می گویند، اتفاقی نیفتاده و همه چیز عادی است؟ نعمت زاده حتما گیری در کار خودش هست که با همه ارکان نظام مخالفت می کند!


در حالی که رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور از گزارش‌های نهادهای نظارتی به مقامات دولتی درباره فیش‌های نجومی و مفاسد برخی مدیران خبر دادند، وزیر صنعت گفت: به نظر ما نیازی به این همه سر و صدا نبود و وجود چنین فیش‌هایی هم مرسوم است.

وزیر صنعت در نشستی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی یاسوج گفت: به دوستان در هیأت دولت عرض کردم، بگذارید فیش حقوقی‌ام را منتشر کنم تا مردم بدانند ما به عنوان وزیر حقوقمان چند است.
 
وی افزود: دوستان نپذیرفتند و گفتند، اگر شما این کار را بکنید، تبدیل به یک «مد» می‌شود و «مد» شدن این موضوع هم درست نیست.
 
وزیر صنعت وجود برخی فیش‌ها با حقوق‌های بالا در دنیا را طبیعی خواند و اظهار داشت: به نظر ما نیازی به این همه سر و صدا نبود و وجود چنین فیش‌هایی هم مرسوم است. بانک‌های سراسر دنیا قوانین خاص خود را دارند و کشور ما نیز قوانین خود را دارد. ما معتقدیم نیازی به این همه سر و صدا نبود.

وی افزود: نمی‌دانم حقوق آقایان نماینده‌ مجلس چند است و قطعا فیش‌های این عزیزان نیز بالا و پایین دارد.

این اظهارات وزیر صنعت با واکنش های بسیاری از سوی مسئولان و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه شد، به گونه ای که برخی نمایندگان مجلس با انتقاد از نوع برخورد وزیر نعمت زاده با تخلفات انجام شده در خصوص برخی پرداختی ها، بر این اعتقاد هستند که آقای وزیر از وضعیت جامعه باخبر نیست و هنوز نمی دانند، مردم چگونه زندگی خود را اداره می کنند.

در همین ارتباط محمد رضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: ما در مورد عادی ها بحثی نداریم؛ اما بحث ما در خصوص غیرمتعارف هاست. ما نه نظریه افراطی را که اعلام می کند همه چیز عادی است، قبول داریم، نه این که گفته شود همه پرداختی ها تخلف بوده.

وی در ادامه گفت: اگر هیچ اتفاقی نیفتاده بود، رئیس جمهور دستور پیگیری نمی دادند و هیچ کس عزل نمی شد. همان طور که رهبری گفتند موارد نادر است، ولی با همین موارد نادر هم باید برخورد شود.

این نماینده خاطرنشان کرد: آقای نعمت زاده به هر حال یک مدیر هستند و از اول انقلاب تا کنون نیز در پست های مدیریتی بوده اند. طبعا وی نیز باید از این بحث استقبال کند و برای برخورد با این رویه سنگ اندازی نکند.

نادر قاضی پور، دیگر نماینده ای بود که به سخنان روز گذشته نعمت زاده واکنش نشان داد. این نماینده مجلس در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: در هیچ یک از کشورهای دنیا ـ چه کشورهای کمونیستی و چه کشورهای سرمایه داری ـ کلمه ای به اسم رانت وجود ندارد؛ اما متأسفانه در کشور ما بیش از هر چیز دیگری، رانت افراد به چشم می خورد؛ در هیچ یک از این کشورها میزان دریافتی های افراد و مدیران دولتی با این اختلاف فاحش انجام نمی شود.

وی در ادامه افزود: چگونه ممکن است در کارخانه ای که ایشان مدیر عامل آن را منصوب کرده است، مدیر عامل آن 196 برابر یک کارگر عادی حقوق دریافت کند. زمانی که مدیر عامل یک کارخانه با این میزان اختلاف از کارگران خود حقوق دریافت می کند، نعمت زاده حق دارد که از آن دفاع کند.

قاضی پور در ادامه گفت: نعمت زاده فرد پولداری است و خوشبختانه از وضع مالی خوبی برخوردار است. ایشان یک شب گرسنه نخوابیده یا مجبور نشده یک شب به خاطر بی پولی بیرون بخوابد. قراردادهای پدر آقای نعمت زاده را کسی لغو نکرده است، وی معطل ده هزار تومان برای خرج بیمارستان خانواده خود نبوده؛ بنابراین هیچ دردی از جامعه را درک نمی کند.

وی افزود: رهبر انقلاب و رئیس جمهور، همچنین اعضای بلندپایه نظام همه به این نحوه پرداخت ها اعتراض دارند. چطور ایشان می گویند، اتفاقی نیفتاده و همه چیز عادی است؟ نعمت زاده حتما گیری در کار خودش هست که با همه ارکان نظام مخالفت می کند!

عبدالکریم حسین زاده نیز از نمایندگانی بود که با صحبت های نعمت زاده مخالف بود. وی در گفت و گوی خود با تابناک اظهار داشت: دولت و نظام با این نحوه پرداخت ها مخالف هستند و این نشان می دهد، ایرادی در کار بوده است. حالا نعمت زاده شاید می توانست بگوید که این مشکل مربوط به این دولت نمی شود؛ اما نمی تواند آن را عادی جلوه دهد، زیرا این کار با سیاست های دولت منافات دارد.

وی در پایان یادآور شد: نمی شود بدون هیچ شاخص مشخصی به یکسری نور چشمی ها پرداختی های کلان داده شود و عده ای شب گرسنه سر به بالین بگذارند. اگر همه چیز عادی بود که کسی نه لازم بود عذرخواهی کند، نه نیاز به عزل مدیران بود. دولت اگر اعتقاد قلبی به این کار دارد، باید بایستد و از کار خود دفاع کند. به نظر من، صحبت های نعمت زاده مغایر با سیاست های دولت عمل کرده و ادامه این سخنان باعث تشنج در جامعه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
میخوام بدونم واقعا این آقای وزیر علی(ع) وار زندگی کرده.
اصلا میدونه درد مردم چیه؟
مگه امام نگفته بود وزرا و مسولین باید از بطن مردم باشن تا درد مردم رو بدونن .واقعا بطن مردم اینه .ما داریم کجا میریم،به قهرا!؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار