کد خبر: ۲۶۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 25 July 2016
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر شهرستان بابل از مدار توسعه استان عقب مانده است.

علی نجفی در جمع مدیران شهرستان بابل با اشاره به عقب ماندگی شهرستان بابل در امر توسعه گفت: زمانی بابل به عنوان نقطه ثقل تجارت در شمال ایران بود اما اکنون وضعیت چندان خوبی ندارد.

وی تصریح کرد: برای مقابله با این عقب ماندگی مهم ترین راه تدوین و ابلاغ سند توسعه شهرستان بابل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: همگرایی فزاینده و اجماع درخصوص اولویت های شهرستان نیز امری ضروری در این خصوص است.

نجفی خاطرنشان کرد: برای ایجاد توسعه مدیران دستگاه های اجرایی باید تحول گرا باشند و با روش های ابتکاری فعالیت کنند.

وی یادآور شد: باید برون داد عملکرد دستگاه های اجرایی در دوران قبل و پس از ابلاغ فرمانداری ویژه بررسی و باهم قیاس شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دستگاه محور یا پروژه محور بودن برنامه ها، سیاست ها و بودجه شهرستان باید مشخص شود.

نجفی تعیین اولویت های توسعه ای شهرستان را با توجه به مزیت های نسبی و به تفکیک هربخش امری مهم در توسعه شهرستان بابل دانست.

وی گفت: بابل بیش از این نمی تواند و نمی بایست منتطر معجزه توسعه از طریق اجری پروژه های کلان باشد بلکه باید با تکیه بر ظرفیت های شهرستان همچون گردشگری، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، بازارسنتی، گیاهان دارویی و صنعت ITخود را در مدار توسعه بیندازد.

نماینده مردم بابل در مجلس شناسایی پروژه های دارای اولویت که نیازمند جذب اعتبارات استانی و ملی اند را امری مهم در پیشبرد توسعه شهرستان دانست.

وی تصریح کرد: با توجه به این نکته که برنامه 5ساله توسعه ششم به زودی در دستور کار قرار می گیرد باید چند حکم قانون برنامه برای مازندران از جمله بابل تعریف شود.

نجفی خاطرنشان کرد: درخصوص راهبرد اقتصاد مقاومتی باید برنامه ریزی و اقدامات عملی در این مورد در سطح شهرستان صورت گیرد زیرا اعتبارات خوبی را می توان در این راستا جذب کرد.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از کارهایی که  منجر به توسعه شهرستان می شود ایجاد تعادل و تناسب معقول و قابل دفاع بین بودجه های ابلاغی و حجم و اهمیت پروژه های در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران شهرستان همواره باید با دانشگاه، مراکز آموزش عالی، حوزه های علمیه، نهادهای دولتی و گروه های سیاسی در راستای بهره گیری از ظرفیت های علمی و مشاوره در حل مسائل و رفع معضلات شهرستان ارتباط برقرار کنند.

وی تحقق اولویت هایی چون تامین اشتغال، رفع بیکاری، تامین آب، صنایع نیمه فعال و جذب سرمایه گذار را مهم دانست.

نجفی افزود: تشکیل کمیته هایی به منظور پیگیری و پشتیبانی جدی پروژه های اولویت دار شهرستان براساس مزیت های بومی و منطقه ای باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: موانع توسعه ای شهرستان از قبیل منابع طبیعی و محیط زیست هرچه زودتر باید برطرف شود زیرا برطرف کردن این موانع باعث حفظ و ارتقای امید و اعتماد مردم به مدیران خواهد شد.

وی پیگیری و تکمیل پروژه های عمرانی عمده و موثر شهرستان مانند کنارگذر جنوبی و معدن گلیران، جلب اعتبارات استانی و در صورت لزوم ملی برای حل مشکلی بزرگ بنام دپوی زباله در منطقه انجیل سی را امری ضروری دانست.

نجفی مدیران شهرستانی را به برگزاری جلسات شورای اداری در بخش های شهرستان به منظور ارتباط بیشتر با مسئولین و گروه های مرجع محلی، آشنایی با مسائل و مشکلات منطقه و آشنایی با توانمندی ها و بازدیدهای عملی از پروژه های توسعه ای تشویق کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به سفرهای تابستانی باید تبعات ناشی از حجم بالای ورودی به شهرستان و ازدحام جمعیت به صورت ترافیک، تامین مایحتاج و ارزاق عمومی، سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات در راستای تامین منافع شهروندان مدیریت شد.

نجفی خواستار نوع جدیدی از معرفی جاذبه های شهرستان بابل شد و افزود: ایجاد توقف گاه هایی در بین راه و استفاده از ابزاری چون اینترنت و معرفی مصور جاذبه های شهرستان، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی، فرهنگ بومی و ایستگاه سلامت و استقبال شایسته از زائرین امام رضا (ع)می تواند کمک بزرگی در بخش گردشگری شهرستان باشد.

وی تصریح کرد: با جذب گردشگر می توان ظرفیت های کسب و کار را در شهرستان ارتقا داد که خود موجب شکوفایی اقتصادی بابل می شود.

نماینده مردم بابل در مجلس در ادامه بر استفاده از ظرفیت فعالان شبکه های اجتماعی  و رسانه های ارتباط جمعی در راستای پبشبرد برنامه های راهبردی توسعه شهرستان از طریق معرفی پتانسیل های منحصر به فرد و ویژه بابل در سطح ملی و بین المللی تاکید کرد.

 

 

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار