کد خبر: ۲۶۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 26 July 2016
فرمانده دریابانی مازندران از نجات جان 457 توریست و گردشگر از نوار ساحلی دریای خزر در ماه گذشته توسط دریابانان استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، هوشنگ حسینی عصر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: با توجه به فصل تابستان و سیل عظیم مسافرت توریست‌ها و گردشگران به مازندران، این فرماندهی با افزایش حضور نیروها در داخل دریا و نوار ساحلی به خدمت‌رسانی و ایجاد نظم و امنیت گردشگران پرداخت.

وی افزود: دریابانان این استان در کنار تأمین امنیت توریست‌ها و گردشگران با گشت‌های هدفمند و حضور مستمر در نقاط خطر‌آفرین موفق شدند از شروع طرح دریا تاکنون جان 457 تن از مسافران و گردشگران که در حال غرق شدن در دریای خزر بودند را نجات دهند.

فرمانده دریابانی مازندران تصریح کرد: از این تعداد نجات‌یافتگان سهم مردان 399 نفر و زنان 58 نفر بود که به‌ویژه در مناطق خارج از محدوده طرح ساماندهی دریا و در نقاط ممنوعه شنا از دریا بهره‌مند می‌شدند.

این مسؤول با اشاره به اینکه اجرای طرح ساماندهی دریا از مطالبات مردم است، بیان کرد: دریابانان مازندران همواره با برخورد قاطع و قانونی با هنجارشکنان در سواحل، امنیت بیشتری را برای مردم در استفاده از مواهب طبیعی به وجود آورند.

حسینی تأکید کرد: مسافران و گردشگران باید به توصیه‌های مأموران توجه و نکات ایمنی را رعایت کنند تا دچار بروز مشکلاتی جبران‌ناپذیر نشوند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همت همه سازمان‌هایی که در اجرای طرح ساماندهی دریا در این استان تلاش می‌کنند، شاهد کاهش غریق و همچنین تلفات ناشی از سایر حوادث در دریا باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار