کد خبر: ۲۶۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ 26 July 2016
قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها و مراتع، حال فعلی محیط‌زیست و منابع طبیعی را خوب ندانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، ناصر مقدسی بعدازظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در چالوس، گفت: جنگل در هر پنج رویش‌گاه مشکلاتی زیاد دارد اما سازمان در چند سال گذشته برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته است.

وی افزود: محیط ستاد چالوس باید محیط کارشناسی باشد و در مدیریت جدید باید این مکان و معاونت محلی برای بحث‌پذیر نقد در حوزه جنگل باشد.

قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور بیان کرد: بیش از 50 درصد از جنگل‌های شمال کشور فاقد آینده روشن هستند و باید در جهت اینکه این مقدار از جنگل دارای طرح و مدیریت باشند باید برنامه‌ریزی کرد و از طرح‌های نو استقبال کرد.

این مسؤول افزود: در برنامه ششم برنامه‌های ایده‌آلی طراحی کردیم که نیاز در حوزه اقتصادی دولت کمک کند و در برنامه ششم و در سند افق 1404 این است ایران را کشورهای از پوشش کمی جنگل خارج کنیم و بالا بیاوریم.

مقدسی اظهار کرد: برای اصلاح دون سیستم و برای اعتمادسازی علاقه‌مند هستیم سازمان جنگل‌ها یک سازمان مقبول شناخته شود و افکار عمومی را برای خدمت به سازمان به کمک وا داریم.

وی ادامه داد: در رویکرد نوین شاخص‌های اکولوژیکی جنگل برای ما یک اصل است و نگاه ما به بهره‌برداری یک بحث انتزاعی است و این‌ها یک بخش مدیریت پایدار است و زمانی این بحث باید مطرح شود که ما باید به مدیریت جنگل برسیم و بعد تصمیم‌گیری کنیم.

قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور تصریح کرد: باید از مدیریت متکی به چوب خارج شویم و به مدیریت جنگل و طرح‌های جنگلی روی بیاوریم.

مقدسی در پایان با تقدیر از زحمات و تلاش‌های بهزاد انگورج معاون سابق این سازمان که به مقام بازنشستگی نائل آمدند عباس‌علی نوبخت را به‌عنوان معاون جدید امور جنگل سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور معرفی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار