کد خبر: ۲۶۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 26 July 2016
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح اداره صداوسیما در مجلس خبرداد و گفت: صداوسیما نیاز به تغییر ساختار و ماموریت ها دارد.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با  ایسنا مازندران با اشاره به اینکه طرح اداره صداوسیما با امضای تعدادی از نمایندگان تقدیم مجلس شده است، اظهار کرد: استدلال این بود که با گذشت چندین دوره از مدیریت صداوسیما نقاط ضعف و قوت آن شناخته شده است و به نوعی می توان گفت که در بعد نظارت و در انجام دادن فعالیت های صداوسیما بازنگری نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ماموریت ها و  مسئولیت های جدیدی براساس قانون اساسی به صداوسیما واگذار می شود، تصریح کرد: در این طرح درباره مسایل مختلفی اظهار نظر شده است و براساس آن ماموریت و مسئولیت جدید صداوسیما و موسسات وابسته به صداوسیما که موسسه دولتی محسوب می شوند تغییر می کند.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه وظایف و اختیارات سازمان و رئیس سازمان در 40 ماده آمده و در وظایف شورای نظارت تغییراتی داده شده است، عنوان کرد: ماموریت های جدیدی در این طرح برای صداوسیما و رئیس سازمان در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه در طرح اداره صداوسیما منابع مالی آن دچار تغییراتی می شود و ماموریت های سازمان، خط و مشی، اصول و ارزش و برنامه ها نیز تغییر می کند، افزود: حدود 40 نماینده مجلس این طرح را امضا کرده و بخش های مختلفی برای آن در نظر گرفته ایم.

یوسف نژاد با تاکید بر اینکه احساس می شد باید ماموریت ها و مسئولیت های صداوسیما به روز شده و با شرایط اجتماعی جامعه تطبیق داده شود، تصریح کرد: آنچه مشخص است این است که با این ماموریت ساختار و تشکیلات نیروی انسانی صداوسیما نیز دچار تغییر می شود.

وی ادامه داد: ورود بخش غیردولتی به تامین و پخش برنامه ها می تواند نگاه خاصی باشد که در این طرح دیده شده است از سویی با ارائه این طرح هنرمندان و دانشگاهیان نیز در این ماموریت ها موضع جدیدی به سازمان خواهند بخشید.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استانداردهای تخصصی در تولید و پخش برنامه ها نکاتی دیده شده و به دلیل اینکه رئیس سازمان صداوسیما توسط رهبری انتخاب می شود زمینه سوال از وی در مجلس میسر شده است، عنوان کرد: براساس این طرح از رئیس صداوسیما سوال می شود و در صورت قانع نشدن سوالات، خدمت مقام معظم رهبری ارسال می شود.

وی یادآور شد: به نظر می رسد اگر نقاط قوت و ضعف شناسایی شود و به گونه ای که با شرایط امروز سازگار شود شرایط جدیدی را در صداوسیما ایجاد می کند از سویی در مراحل تصویب از مراجع دانشگاهی و پژوهشی و دستگاه های اجرایی کسب نظر می شود.

یوسف نژاد تاکید کرد: ممکن است بندهای این طرح تغییر کند اما اصل ماجرا این است که هر موسسه ای که با شرایط اجتماعی و سیاسی در ارتباط است نیاز به اصلاح دارد اما باید راهکاری که فعالیت های صداوسیما را تسهیل و ماموریت ها و هدف ها را تامین کند در نظر گرفت.

وی با اشاره به آخرین وضعیت این طرح در مجلس بیان کرد: طرح اداره صداوسیما در مجلس به صورت طرح اعلام وصول شده و به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و کمیسیون های دیگر می رود و سپس وارد صحن علنی خواهد شد که ممکن است تغییرات اساسی داشته باشد اما آنچه مهم و اثرگذار است این است که شرایط فعلی صداوسیما نیاز به تغییر ساختار و ماموریت ها دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار