کد خبر: ۲۶۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 27 July 2016
مدیر‌کل پشتیبانی امور دام مازندران از عرضه 400 تنی مرغ منجمد و کاهش قیمت ذرت دامی در بازار خبر داد.

سید مصطفی ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: در راستای تنظیم بازار و زمانی‌ که با فراوانی تولید مواجه می‌شویم، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید گوشت مرغ از مرغداران می‌کند.

وی افزود: به‌دلیل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر در مازندران، 400 تن مرغ منجمد از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اتکا، کارکنان دولت و فروشگاه‌ها فرهنگیان در بازار توزیع شد.

مدیر‌کل پشتیبانی امور دام مازندران ادامه داد: از روز گذشته پنج واحد سیار توزیع در شهرهای ساری و اطراف این شهرستان مستقر شد که توزیع مرغ به شکل سیار انجام می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: از زمانی‌که توزیع گوشت سفید به‌صورت گسترده در کشور و استان در حال انجام است در چند روز اخیر روند نزولی قیمت را شاهد هستیم که پیش‌بینی می‌شود چند روز آینده قیمت مرغ به تعادل برسد و شاهد کاهش قیمت مرغ در بازار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ‌ذخیره‌سازی گوشت مرغ در استان، برنامه‌ریزی‌های لازم برای توزیع گوشت مرغ در شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شد و گوشت مرغ منجمد با قیمت 4 هزار و 800 تومان به‌صورت عمده عرضه می‌شود و 5 هزار و 300 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

مدیر‌کل پشتیبانی امور دام مازندران اضافه کرد: با توجه به بعد مسافت در شهرستان‌های غرب استان، مقرر شد گوشت مرغ منجمد با قیمت 5 هزار و 500 تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه 3 هزار تن مرغ منجمد با تاریخ انقضاء بالا در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام استان ذخیره‌سازی شد، گفت: تمامی شرکت‌های تعاونی مصرف دستگاه‌های اجرایی که نیاز به مرغ دارند از طریق ستاد تنظیم بازار به شرکت پشتیبانی امور دام مراجعه و نسبت به تامین مرغ اقدام کنند.

وی ادامه داد: به هر اندازه که تقاضا وجود داشته باشد مرغ با کیفیت بالا ذخیره‌سازی شده است.

مدیر‌کل پشتیبانی امور دام مازندران درباره قیمت نهاده‌ها گفت: قیمت ذرت خوراک طیور در بازار افزایش داشته است که شرکت پشتیبانی امور دام این محصول را از طریق بورس توزیع می‌کند.

ابراهیمی افزود: قیمت ذرت از 880 تومان به 850 تومان کاهش یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار