کد خبر: ۲۶۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷ 27 July 2016
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز به همراهی همه‎جانبه و استفاده از همه ظرفیت‌ها دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی آقامحمدی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری مازندران، اظهار کرد: برای اجرای اقتصاد مقاومتی چشم‌انداز مناسبی تدوین شد.

وی تصریح کرد: در چشم‌انداز کشور تحولات منطقه‌ای پیش‌بینی شد و تلاش‌های خوبی در این ارتباط انجام شد و پیشرفت‌های محسوسی در کشور صورت گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: به واسطه پیش‌بینی برنامه 20 ساله کشور، ایران از لحاظ نظامی یکی از کشورهای برتر در منطقه است ولی در حوزه اقتصادی پیشرفت مناسبی نداشتیم.

این مسؤول ادامه داد: اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز به همراهی همه‎جانبه و استفاده از ظرفیت همه دارد.

آقامحمدی با اعلام اینکه برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید تلاش همه‌جانبه در کشور انجام شود، افزود: ظرفیت‌های مناسبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد، ولی نیاز است که ظرفیت‌ها به‌خوبی شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای اقتصاد مقاومتی بهره‌وری باید مدنظر قرار گیرد، گفت: برای تولید محصولات باید دانش فنی مناسب داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در حال حاضر در مازندران به جای مطرح کردن ایجاد هتل‌های جدید، به فکر بهره‌وری از ظرفیت هتل‌های موجود باشیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: به جای مطرح کردن ساخت هتل‌های جدید درباره استفاده مناسب از ویلاهای موجود استان برنامه مناسبی مدون شود.

آقامحمدی تصریح کرد: اگر مازندران سرمایه بکر و مناسب دارد باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به تحقیقاتی که در آلمان در ارتباط با ایران انجام شد، گفت: این بررسی برای کشور خودشان بود، در این تحقیقات قابلیت ایران در تولید محصولات ارگانیک مدنظر قرار گرفت و محققان آلمانی به این نتیجه رسیدند که ایران با وجود کم‌آبی اگر توان خود را در زمینه تولید محصولات ارگانیک به‌کار گیرند یکی از کشورهای موفق در این زمینه هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مازندران نخبگانی زیادی دارد و برای توسعه استان باید از ظرفیت نخبگان استفاده شود.

این مسؤول با اشاره به حساس بودن محیط‌زیست در مازندران، افزود: حساسیت ویژه‌ای باید نسبت به محیط‌زیست استان ایجاد شود، خاک مازندران از نفت گران‎تر است، اگر قرار است واحد تولیدی ایجاد شود که ممکن است به محیط‌زیست آسیب وارد کند به استان‌های همجوار که محیط‌زیست حساس ندارند منتقل شوند.

آقامحمدی با بیان اینکه سیاست توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب مصوب شد، تصریح کرد: برای اینکه اقدام پیشتازانه در این زمینه داشته باشیم مسؤولان استانی دیدگاه‌های خود را در این ارتباط مطرح کنند از نعمت بزرگ دریا بیشتر استفاده شود.

وی با اعلام اینکه کشور با مشکل مالی مواجه است و مسؤول سیاسی نمی‎تواند در این ارتباط زیاد اظهارنظر کند، یادآور شد: دولت دوست دارد پول در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب دولتی بودن و اتکا به درآمد نفتی را مهم‌ترین عیب اقتصادی کشور مطرح کرد که برای رفع این مشکل باید به مردم مراجعه کنیم و از ظرفیت و توانمندی مردم در این زمینه استفاده کرد.

آقامحمدی با اعلام اینکه برای توسعه اقتصادی نیاز به خلاقیت داریم، گفت: بهره‌وری در همه جامعه باید نهادینه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار