کد خبر: ۲۶۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ 27 July 2016
رئیس فدراسیون بوکس از عدم پخش رقابت های بوکس از تلویزیون انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا مازندران، مسابقات بوکس قهرمانی کشور در رده نوجوانان به میزبانی استان مازندران در سالن یادگار امام دانشگاه آزاد بابل به کار خود پایان داد.

در این مسابقات که از اول تا پنجم مرداد برگزار شد، 211 بوکسور از 32 استان شرکت کردند و در رده گروهی، مازندران مقام نخست را کسب کرد.

احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس کشور در حاشیه این رقابت ها در جمع خبرنگاران گفت: این مسابقات در رده جوانان و نوجوانان موثر بود به طوری که این ورزش می تواند اخلاق و مرام ورزشی را در بین جوانان گسترش دهد.

وی خاطرنشان کرد: با فراهم کردن بسترها خانه بوکس راه می شود که می تواند نونهالان را آموزش دهد واین امر سبب می شود اخلاق و روحیه پهلوانی در این قشر شکل بگیرد.

ناطق نوری با بیان اینکه دو مشکل اساسی همچنان گریبان گیر بوکس در کشور، افزود: بودجه بوکس کشور به اندازه تامین لوازم ورزشی این رشته نیز نیست و اینکه تلویزیون همچنان بازی های بوکس را پخش نمی کند.

رئیس فدراسیون بوکس کشور تاکید کرد: نباید نوجوانان و جوانان را در کوچه و بازار رها کرد تا دچار نزاع و درگیری شوند بلکه باید با یاد دادن ورزش و اخلاق ورزشی این جوانان را به سمت ورزش سوق دهیم.

به گزارش ایسنا، نصیری رئیس هیئت بوکس استان مازندران نیز در سخنانی گفت: مسابقات این دوره به نام شهدای مدافع حرم و شهدای هیئت بوکس استان مازندران نام گذاری شده است.

وی افزود: از نظر کمی این دوره از مسابقات بی نظیر بود و از نظر کیفی طبق نظر کمیته فنی بسیار خوب انجام شده بود.

نصیری با بیان اینکه ورزش بوکس بیست و دومین ورزش پرخطر است، افزود: متاسفانه نگاه بدی بین خانواده ها نهادینه شده اما هم اکنون این بستر فراهم شده و ما توانستیم کمیته استعداد یابی را فعال و ورزشکاران را دارای شناسنامه کنیم.

رئیس هیئت بوکس استان مازندران خاطرنشان کرد: باید برای نهادینه کردن این ورزش بوکس را از دوره نونهالی پایه گذاری کنیم.

نصیری گفت: استان مازندران با دارا بودن 12 داور ملی بعد از تهران مقام دوم را دارا است و از لحاظ تعداد بوکسور نیز در استان مازندران 1500 بوکسور فعالیت دارند.

نصیری سهم مازندران از بودجه فدراسیون کشور را صفر دانست و اظهار کرد: فدراسیون بوکس با بودجه ای که در اختیار دارد حتی هزینه های خود را نیز نمی تواند تامین کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار