کد خبر: ۲۶۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ 27 July 2016
اظهارات امام‌جمعه تنکابن به مذاق شیخ اصلاحات منطقه خوش نیامده و با انتشار یادداشتی در فضای مجازی نسبت به خطبه‌های نماز جمعه حجت‌الاسلام پور اکبر موضع گرفت. در این راستا جمعی از جوانان تنکابن با انتشار یادداشتی از طریق سایت خبری تنکابن24، به انتقادات شیخ صفرقاسمی پاسخ گفتند که شرح آن در ادامه آمده است.
جوابیه جمعی از جوانان تنکابنی نسبت به انتقادات شیخ اصلاحات از خطبه‌های نماز جمعه تنکابن
به گزارش بلاغ به نقل از تنکابن24، آقایان دیگر از برجام به‌عنوان فتح الفتوح یاد نکنند!!

این قسمتی از خطابه امام‌جمعه تنکابن در نماز عبادی سیاسی جمعه 25 تیرماه بود که درج آن در سایت خبری تنکابن 24 و انتشار در گروه‌های فضای مجازی موجب انتقاد صریح ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن و رئیس شورای مرکزی اصلاح‌طلبان رامسر شد.

حجت‌الاسلام پوراکبر در این خطبه خطاب به مسئولین گفت: حال که آقایان در برجام تجربه کسب کردند، خواهش می‌کنیم دیگر از آن به‌عنوان فتح‌الفتوح یاد نکنند و از آن درس بگیرند.

این اظهارات امام‌جمعه تنکابن به مذاق شیخ اصلاحات منطقه خوش نیامده و با انتشار یادداشتی در فضای مجازی نسبت به خطبه‌های نماز جمعه حجت‌الاسلام پوراکبر موضع گرفت.

متن موضع‌گیری حجت‌الاسلام شیخ صفر قاسمی رئیس شورای اصلاح‌طلبان و شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید به شرح زیر است:

به نام خدا و فقط برای خدا

اگر برجام هیچ دستاوردی نداشته باشد، حداقل برای خطبه‌های نماز جمعه حضرت حجت‌الاسلام پوراکبر امام‌جمعه محترم تنکابن خوراک و سوژه مناسبی است و ایشان بدون هیچ زحمتی با این برجام بر دولت تدبیر و امید می‌تازند و مدتی است با این موضع‌گیری‌های اختلاف‌افکن اسباب ناراحتی و دلخوری طیف وسیعی از شهروندان فهیم و آگاه شهسواری را فراهم نمودند و متأسفانه تمام‌شدنی هم نیست.

شاید برجام فتح الفتوح نباشد و کسی هم آن را فتح‌الفتوح ننامید ولی به گواه و شهادت اندیشمندان منصف اصولگرا و غیر اصولگرا گام بزرگی برای رفع ایران هراسی و ایجاد سردرگمی در اردوگاه دشمنان ایران و رفع خطر از کشور و ایجاد شکاف عمیق در جبهه متحد ضد ایرانی شده است و این‌ها دست آورد کمی نیست و مضافاً دستاوردهای خوبی هم داشته است که حضرت آقای پور اکبر به‌درستی به این دستاوردها آگاه هستند ولی چرا حاضر نیستند بیان کنند، جای بسی شگفتی است.

ای‌کاش امام‌جمعه محترم تنکابن قدری هم به فهم و شعور مردم تنکابن توجه می‌فرمودند و از دولت پاک دستان سؤال می‌کردند سرانجام سهام عدالت چه شده است؟ و صدها سؤال دیگری که بی‌پاسخ‌مانده و دولتی که انتخاب دولتمردانش در عالم رؤیا به خواص با بصیرت توصیه‌شده بودند و به فرمایش بعضی بزرگان اصولگرا قبل از انتخابات 84 شب قدر امام زمان علیه‌السلام نامشان را برای این مناصب تأیید فرموده بودند با هاله نورشان این‌همه فتح الفتوح آفریدند و حضرت آقای پور اکبر هرگز سؤال نکردند هاله نور چه شده است؟ و...


در این راستا جمعی از جوانان تنکابن با انتشار یادداشتی از طریق این سایت خبری، به انتقادات شیخ قاسمی پاسخ گفتند که بدین شرح است:

جناب مستطاب شیخ صفر قاسی، ریاست اداره فرهنگ ارشاد اسلامی تنکابن!

رییس شورای اصلاح طلبان و شورای راهبردی حامیان دولت تدبیر و امید!

سلام علیکم

«بعد از گذراندن آن نوشته ازنظر، بیان چند نکته را خالی از لطف ندیدیم، لطفی که شاید انشاءالله باعث تنویر دلی منصف شود.

*نکته‌ی اول آنکه جناب آقای شیخ صفر قاسمی طوری نسبت به برجام و کارنامه‌ی سه‌ساله‌ی دولت تدبیر و امید موضع می‌گیرند کأنه ازآنچه از طریق آن توافقنامه بر سرمان آمده بی‌خبرند.

توافقی که بعد از انعقاد آن قرار بود رفع تحریم‌ها را در پی داشته باشد، مشکلات کشور در زمینه‌های مختلف ازجمله پتروشیمی، حمل‌ونقل، کشتیرانی، صنعت، امور مالی و سوئیفت و بالاخره به قول رئیس دولت تدبیر و امید، قرار بود مشکل آب خوردن مردم و محیط‌زیست نیز با آن حل شود، اما به گفته‌ی رئیس بانک مرکزی همین دولت تقریباً هیچ دستاوردی نداشته است.

و نیز بعد از گذشت یک سال از اجرایی شدن برجام، چگونه است که وعده‌ی دولت برای رفع تحریم‌ها حال به درهم شکستن تهدیدی پوشالی تحت عنوان فروریختن جبهه‌ی ایران هراسی تقلیل پیداکرده است؟

حضرتتان گویا در جریان مصوبات لوایح ضد ایرانی دولت مستکبر آمریکا حتی در دوران پسابرجام نیستید؟ یا از گردهمایی زبون‌ترین موجودات (منافقین) در دوران پسابرجام در کشور فرانسه و اتحاد ارتجاع منطقه با آن‌ها در لوای دول غربی آگاهی ندارید؟

دقیقاً از کدام دستاورد سخن می‌گویید؟ شاید از آزاد شدن مبالغی سخن می‌گویید که تحت عنوان برجام به کشور بازگشت، اما با قراردادهایی کذایی با شرکت‌های بوئینگ و ایرباس و… دوباره در حلقوم دشمنان این مرزوبوم ریخته شد؟!

*نکته‌ی دوم درباره‌ی آنچه تأیید اصولگراها و حتی غیر اصولگرایان درباره‌ی برجام فرموده‌اند، است.

باید عرض شود به برکت فتنه‌ی ۸۸ و برجام این جبهه‌بندی‌های سیاسی واهی و خیالی دیگر معنایی ندارد؛ آن فتنه‌گر و منافقی که کشور را هشت ماه در آتشِ فتنه‌گری و نفاق خود می‌سوزاند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آن را تا لبه‌ی پرتگاه می‌برد، بویی از اصلاح‌طلبی نبرده است و آن اصولگرايى که اجازه می‌دهد مهم‌ترین و حساس‌ترین تصمیمِ کشور، بدون شنیدن تمام صداها و نقدهای منصفانه و دلسوزانه در بیست دقیقه گرفته شود، بویی از اصولگرايى نبرده است.

اینان نه اصول را می‌طلبند و نه اصلاح امور را، اینان تنها و تنها جماعتی فرصت‌طلب‌اند و تأیید برجام توسط عده‌ای فرصت‌طلب هیچ جایگاهی ندارد.

همان‌طور که مستحضرید رهبر انقلاب در بیانات سال گذشته و امسال مکرراً از جریان انقلابی و غیرانقلابی درون نظام یاد می‌فرمایند و شاخص‌های انقلابی‌گری را در سال گذشته و امسال در حرم مطهر امام راحل مطرح و تبیین فرمودند.

چنانچه تأیید برجام توسط رهبر معظم انقلاب و مراکز تصمیم‌گیری را نیز بهانه کرده‌اید، لازم به یادآوری است، برجام با ۱۰ شرط از سوی شورای امنیت ملی، ۹ شرط از سوی مجلس شورای اسلامی و ۹ شرط از سوی رهبر معظم انقلاب مجموعاً ۲۸ شرط _که به تعبیر رهبر انقلاب نشان‌دهنده‌ی قراردادی "پر ابهام" و "دارای ضعف‌های ساختاری" است_ اجرایی شده است.

به یاد بیاورید سخنان رهبر انقلاب در نخستین روز سال جاری را که فرمودند:

«کسانی که امید می‌بندند به اینکه بنشینیم با آمریکا در فلان مسئله مذاکره کنیم و به یک نقطه‌ی توافقی برسیم -یعنی ما یک تعهّدی بکنیم، طرف مقابل هم یک تعهّدی بکند- از این غفلت می‌کنند که ما ناگزیر باید به همه‌ی تعهّدهای خود عمل کنیم [امّا] طرف مقابل با طُرق مختلف، با شیوه‌های مختلف، با خدعه، با تقلّب سر باز می‌زند و به تعهّدهایی که کرده است عمل نمی‌کند. این چیزی است که ما امروز در مقابل چشم خودمان داریم می‌بینیم؛ یعنی: خسارت_محض.»

*نکته‌ی سوم که موجب شگفتی بسیار است، موضع‌گیری جناب آقای قاسمی نسبت به دولت‌های نهم و دهم است.

ایشان نیز مانند رئیس دولت اعتدال در برابر انبوه سؤالات، خطاها و کج‌روی‌ها عادت دارند، به خطاها و اشتباهات دیگران متوسل شوند؛ آنجا که موضع دولت در برابر #فیش‌های کثیف نجومی، حواله دادن به اختلاس‌های چند صدمیلیاردی چند سال گذشته بود.

در آن نوشته طوری امام‌جمعه محترم شهرستان تنکابن را موردانتقاد قرار داده‌اند که گویی با مسئول ستاد انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد محاجه می‌کنند!

به‌جای فرافکنی بهتر است هر کس و هر گروه و جناح در پی اعمال و وعده‌های خود باشد نه آنكه همه را به تصویری سیاه از گذشته حواله دهد و خود در مقام اپوزسیون، از ملت طلبکار شود.»

و العاقبة للمتقین

جمعی از دانشجویانِ تنکابنی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
پس فقط امام جمعه با برام کار دارند و با آن همه دزدی و غارت و بی تدبیری دولت گذشته هیچ کاری نداری و اصلا آنها برادران مهم نیست و این که کمر مردم از آن همه غارت و چپاول شکست اصلا سخنی نباید بگوید اگر ایشان خیر مردم را می خواهند باید هر موقع و هر جا و هر دولتی و هر متولی دروغی گفت وی کار اشتباهی کرد آن را بیان کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار