شکارچیان اسپانیایی ایران را بهترین مکان شکار گرازهای بزرگ می‎دانند و برای دریافت مجوز شکار در ایران مبلغ 1500 تا 1600 یورو در مدت 5 روز شکار پرداخت کرده‎اند.
کد خبر: ۲۶۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 28 July 2016
به گزارش تابناک مازندران، تابناک مازندران در ماه‎های گذشته خبری با موضوع شکار گسترده گرازها( به گویش مازندرانی"خی") در مازندران منتشر کرد که در آن از شکار بی رویه گرازهای وحشی منطقه سوادکوه و دیگر مناطق جنگلی مازندران توسط شکارچیان اسپانیایی انتقاد شده بود.

پس از موج انتقادات رسانه ای از حجم شکارهای انجام شده با تفنگ های دوربیندار و سگهای شکاری آموزش دیده، مسئولان محیط زیست این اقدامات در سایه مجوز توریسم شکار مجاز و برای کنترل جمعیت این گونه جانوری مفید دانسته بودند.

این در حالیست که در روزهای گذشته شکارچیان اسپانیایی با انتشار فیلمی از شکار گسترده خود در این منطقه از ایران، کلیپی هیجانی از کلسیون دندانهای جدا شده از گرازهای کشته شده در جنگل های شمال را به نمایش در آوردند.

قتل‎عام

در این فیلم که با نام "گرازهای غول در ایران" و با زیرصدای موسیقی سنتی ایرانی تدوین شده، متاسفانه چند مازندرانی به عنوان راهنمای گروه شکارچیان آنچنان از شکار خی‌ها به وجد میآیند که فریاد بارکالله، دمت گرم و آفرین آنها پس از صفیر گلوله اسپانیایی ها سکوت جنگل را در هم میشکند!

قتل‎عام

شکارچیانی که به بهانه شکار گراز به حیوانات روی درختان هم شلیک می کنند و خیالشان از مجوز شکار راحت است.

گروههای 15تا 25 نفره از شکارچیان خارجی، راهنمایان، رانندگان و تصویربردار گروه در 5 روز گرازهایی غول پیکر را فقط برای استخراج دندانهای چهارگانه آنها شکار می‎کنند.

قتل‎عام

آنها در تبلیغات بین المللی خود، ایران را بهترین مکان در جهان برای بدست آوردن غنائم بزرگ گراز میدانند و برای دریافت مجوز شکار گراز در ایران مبلغ 1500 یورو برای مجوز 5روزه گروههای 7 تا 10 نفره و 1600 یورو برای دریافت مجوز گروههای 4 نفره در مدت 5 روز شکار پرداخت کرده اند.

انتهای پیام/


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
واقعا برای مسعولین متاسفم من خودم بچه ساری هستم و این کارو درست نمیدونم
این کار یعنی از بین بردن محیط زیست کشور
مازندران جنگل های بسیاری دارد و اگر ب هرکسو ناکس اجازه بدیم ک بیان و ب محیط زیست ما صدمه بزند این نشانی از ضعف مسعولین هست ک واسه چندرغاز پول ک بره تو جیبشون میان همچین شرایطی رو قبول میکنن.
انشاالله ک ب این موضوع برسی بشه و دولت دیگه اجازه همچین کاری رو به خارجی ها نده
رضا میرشکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
برار آ برار
اما خی دست عاصی بهیمه
چندتا آدم پدا بهینه درنه خی ره فنا کاننه
باید وشون ره کمک هاکنیم نا اینکه فراری هادیم.
هروفت نسلش بخطر دکتع باهیرید تا جلوشه بهیریم
مرتضی شیرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
سلام بر همشهرهای عزیز بگذار ید ام خی را شکار ه ها کن
بابلکنار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خی امه پی یر ره در بیارده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
اقا وقتی خی گوشت ره درنه کیلویی 35 هزار تومن خرینه چرا اونا بزنن. داداش من خودم همه پنج شنبه شبها شومبه جاده لاجیم خدا برکت هاده خی ره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار