یوسف‌نژاد عنوان کرد:
عضو هیأت رییسه مجلس با بیان اینکه وزارت ورزش باید موضوع پذیرش تابعیت کشورهای دیگر از سوی ورزشکاران را آسیب‌شناسی کند، ترس از آینده و عدم اطمینان از تأمین مالی در سال‌های پس از ورزشکاری را از عوامل اصلی این پدیده دانست.
کد خبر: ۲۸۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 21 August 2016
به گزارش تابناک مازندران، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به پیوستن تعداد قابل ملاحظه‌ای از ورزشکاران ایرانی به کشورهای دیگر و مشهود بودن این مسئله در المپیک ریو، گفت: وزارت ورزش و جوانان باید با بررسی و آسیب‌شناسی، خروج ورزشکاران را از کشور و پیوستن آن‌ها به کشورهای دیگر را علت‌یابی کند؛ در حالی که یقین دارم تمام این افراد که برای تیم‌ملی کشورهای دیگر بازی می‌کنند قلب‌شان برای ایران و کسب افتخار برای سرزمین مادری‌شان می‌تپد.
 
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه آسیب‌شناسی موضوع فوق  از سوی وزارت ورزش ضروری است، ادامه داد: باید بررسی شود که آیا مسائل مادی،عدم توجه و احترام کافی، تبعیض و سوءمدیریت سبب این مهاجرت‌ها شده است یا موضوعات دیگری در میان است.
 
وی با بیان اینکه پذیرفتن تابعیت یک کشور برای حضور در تیم ملی ورزشی آن، جریانی است که از سال‌ها پیش در ورزش ایران آغاز شده اما روند آن طی سال‌های اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است، افزود: ادامه این روند و باب شدن آن در میان ورزشکاران اتفاق بسیار ناخوشایندی برای ایران خواهد بود.
 
این نماینده معتقد است پیوستن این تعداد ورزشکار به تیم ملی کشورهای دیگر به اندازه کافی تأسف‌بار است که نشان از سوءمدیریت‌ها در این عرصه دارد.
 
یوسف‌نژاد با بیان اینکه باید بررسی شود؛ چه موضوعی سبب شده یک ایرانی بتواند در بازی‌های المپیک مقابل کشور خود بیایستد و حتی مدال‌آوری کنند، گفت: ترس از آینده و عدم اطمینان از تامین مالی و روانی کافی در سال‌های پس از ورزشکاری را باید یکی از دلایل اصلی، ریشه‌ای و قابل پیش‌بینی پیوستن ورزشکاران به کشورهایی دانست که این تضمین را به آن‌ها می‌دهند.
 
نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه کوچ یک ورزشکار ایرانی به خارج از کشور دردناک است، افزود: حال باید دید واکنش مسوولان ورزش ایران به این موضوع چه خواهد بود؛ آیا برای جلوگیری از ادامه این روند برنامه ارائه می‌دهند یا آنکه بی‌تفاوت از کنارش خواهند گذشت.
 
به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  سامان طهماسبی (کشتی - جمهوری آذربایجان)، صباح شریعتی (کشتی - جمهوری آذربایجان)، جمشید خیرآبادی (کشتی - جمهوری آذربایجان)، راحله آسمانی (تکواندو- بلژیک)، رضا مهماندوست (تکواندو - جمهوری آذربایجان)، حسن رنگرز (کشتی - مراکش)، شاهین نصیری‌نیا (وزنه‌برداری - آمریکا)، میلاد بیگی (تکواندو - جمهوری آذربایجان)، ایرانیانی هستند که در المپیک ریو برای کشورهای دیگر به میدان آمده‌اند.
برچسب ها: آسیب‌شناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار