دولت قصد دارد حذف يارانه‌ها را با کمترين خطا انجام دهد و افراد با درآمدهاي کافي از ليست يارانه‌بگيران حذف شوند.
کد خبر: ۲۸۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸ 21 August 2016
به گزارش تابناک مازندران،  قائم مقام وزير کار با بيان اين که مصوبه مجلس براي حذف 24 ميليون يارانه بگير به طور کامل قابليت اجرايي ندارد گفت: دولت برسر حذف 3 تا 10 ميليون نفر از يارانه‌بگيران فعلي در حال بحث و چانه‌زني است.به گزارش تسنيم، ابوالحسن فيروزآبادي در پاسخ به اينکه برنامه وزارت کار براي اجراي مصوبه حذف24 ميليون نفر از دريافت يارانه نقدي چيست گفت:مصوبه مجلس براي حذف يارانه‌بگيران به طور کامل قابليت اجرايي ندارد.
 
   وي با بيان اينکه در حال شناسايي خانوارهاي ثروتمند هستيم افزود: وزارت کار معتقد است شناسايي 24 ميليون نفر براي حذف يارانه ها ممکن نيست. تا کنون دولت فعلاً‌ همان 3ميليون نفر را حذف کرده است. براي حذف ما بقي ثروتمندان دست نگه داشته ايم تا شناسايي به صورت کامل صورت گيرد.
 
    قائم مقام وزير کار با بيان اينکه دولت برسر حذف 3 تا 10ميليون نفر از يارانه‌بگيران فعلي در حال بحث و چانه‌زني است ادامه داد: دولت قصد دارد حذف يارانه‌ها را با کمترين خطا انجام دهد و افراد با درآمدهاي کافي از ليست يارانه‌بگيران حذف شوند.
 
    مطابق مصوبه مجلس شوراي اسلامي شرايط حذف 24 ميليون يارانه بگير به شرح زير است:
 
    بخش عمده حذف يارانه اين افراد با تمرکز بر درآمد آنان است که در گروه هاي ذيل قرار دارند:
 
    گروه اول:
 
    کليه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد ساليانه آنها حداقل 35ميليون تومان است.
 
    گروه دوم :
 
    نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، قضات ، اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و موسسات آموزشي و پژوهشي و دولتي و غير دولتي، پزشکان و دندانپزشکان .
 
    گروه سوم:
 
    کليه کارکنان دولت و قواي سه گانه ، شهرداري ها و کليه موسسات عمومي و موسسات عمومي غيردولتي و کليه کارکنان نيروهاي مسلح و بازنشستگان کشوري و لشکري، کليه حقوق‌بگيران و مستمري‌بگيران مشمول تأمين اجتماعي و همه دريافت‌کنندگان حقوق و مستمري بخش دولتي و غيردولتي که دريافتي ساليانه آنها از 35 ميليون تومان بيشتر است.
 
    گروه چهارم:
 
    کليه مديران و اعضاي هيئت مديره و بازرسان شرکت هاي دولتي و غيردولتي و وابسته به دولت و نهادهاي عمومي غيردولتي، کليه مديران و اعضاي هيئت مديره و روسا و معاونين مناطق و شعب بانک ها و بيمه ها و موسسات مالي و اعتباري، کليه کارکنان و اشخاص حقوقي دولتي و غيردولتي که دريافتي سالانه آنها بيشتر از 35 ميليون تومان است.
 
    گروه پنجم:
 
    کليه ايرانيان مقيم خارج از کشور نيز از دريافت يارانه منع شدند.
 
    گروه ششم:
 
    کليه کساني که در 3 دهک بالاي درآمدي هستند و در گروه هاي ياد شده ذکر نشدند.
 
روزنامه آفرینش
برچسب ها: يارانه‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار