وی همچنین از ساحت 150 خانه و مرکز بهداشت درمانی روستایی به عنوان بخشی از عملکرد دولت یازدهم در مازندران نام برد و ادامه داد : مازندران در این زمینه در کشور پیشرو است .
کد خبر: ۲۸۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 22 August 2016
به گزارش تابناک مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که رفع چالش برای ارائه خدمات درمانی آبرومند و شایسته به مردم استان نیازمند ایجاد سه هزار تخت بیمارستانی جدید است که تلاش های دولت برای این منظور از سه سال قبل آغاز شده است .

 
قاسم جان بابایی روز دوشنبه در همایش سلامت و رسانه که در ساری برگزار شد ، افزود : باکاهش هزینه های درمانی پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت ، تعداد مراجعات مردم به مراکز درمانی بیشتر شده است .
 
وی رفع مشکل برای ارائه خدمات درمانی در مازندران را منوط به توسعه فضاهای فیزیکی دانست و ادامه داد : هم اکنون مهم ترین چالش پیش رو در این زمینه کمبود و یا گاهی نبود امکانات مورد نیاز کافی و شایسته است .
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مهم ترین دستاورد اجرای طرح تحول نظام سلامت را فراهم شدن آرامش نسبی برای بیماران دانست و گفت که تا قبل از اجرای این طرح روزانه با درخواست های زیادی برای تخفیف هزینه درمانی از سوی بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها مواجه بودیم .
 
وی افزود : امروز مراکز درمانی و بیمارستانی مازندران می توانند اعلام کنند که درخواستی برای تخفیف هزینه درمانی ارائه نمی شود .
جان بابایی ، ایجاد آرامش نسبی برای بیماران از نظر هزینه درمانی را شاهکار دولت یازدهم دانست و گفت که این مهم با وجود کاهش قیمت نفت و مشکلات مالی فراوان دولت تدبیر و امید محقق شده است.
 
طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت سال 1393 با هدف کاهش هزینه های درمان بیماران و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه به اجرا گذاشته شد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران توجه ویژه برای فراهم آوردن امکانات مطلوب در اورژانس بیمارستان های استان را هم از اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت که برای این منظور طرح توسعه 10 اورژانس استان در دستور کار قرار دارد .
 
وی همچین از اجرایی شدن برنامه اولویت دار مناسب سازی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در مازندران خبر داد و افزود : 35دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس استان افزوده شد .
**ایجاد مجتمع های بزرگ درمانی
جان بابایی از ایجاد مجتمع های بزرگ درمانی به عنوان یکی از برنامه های وزارت بهداشت در کشور از جمله مازندران با توجه به موقعیت ویژه گردشگری خبرداد و گفت که مردم از طریق این مراکز خدمات درمانی بیشتر و ایمن را دریافت می کنند .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : سالهاست در کشورهای دنیا ارائه خدمات درمانی از طریق مجتمع های بزرگ درمانی صورت می گیرد که یکی از مزیت های آن ؛ کم شدن خطاهای پزشکی به واسطه حضور و تجمیع متخصصان در یک مرکز درمانی متمرکز و بزرگ است .
 
وی همچنین از ساحت 150 خانه و مرکز بهداشت درمانی روستایی به عنوان بخشی از عملکرد دولت یازدهم در مازندران نام برد و ادامه داد : مازندران در این زمینه در کشور پیشرو است .  
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار