استاندار مازندران در نشست خبری:
استاندار مازندران در پاسخ به رسانه ها درباره اینکه چرا نام منطقه تجاری مازندران اعلام نمی شود و آیا اختلاف میان نمایندگان در این باره موجب سکوت استانداری شده است، اظهار کرد: درباره منطقه آزاد به صورت خصوصی با رئیس جمهور و ترکان رئیس مناطق آزاد کشور صحبت کردیم اما حتی در حضور رئیس جمهور در سفر به مازندران میان نمایندگان بر سر نام شهر اختلاف بود که رئیس جمهور اعلام کردند ابتدا خودتان به نتیجه برسید.
کد خبر: ۲۸۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 22 August 2016
به گزارش تابناک مازندران، نشست خبری استاندار مازندران به مناسبت هفته دولت برگزار شد .
 
 ربیع فلاح در نشست با اصحاب رسانه مازندران در ساری به مناسبت هفته دولت به سوالات اصحاب رسانه پاسخ گفت.
 
وی با بیان اینکه در پروژه‌های هفته دولت طرح جدید عمرانی آغاز نشده است و اگر مورد جدید بوده باید در طی یکی دو سال به پایان برسد، تصریح کرد: کلنگ زنی طرح‌های جدید فقط در حوزه گاز رسانی صورت گرفته و همه طرح هایی که قرار بوده است تا پایان دولت به اتمام برسد پایان می‌یابد.
 
فلاح با بیان اینکه دولت یازدهم بدترین سال های مالی نظام را پشت سر گذاشته است، عنوان کرد: برای عمل به وعده ها نیاز به اعتبار داریم، بارها حتی به خزانه کشور نیز مراجعه کردم اما اعتباری نبود که بتوانیم جذب کنیم از این رو برای پروژه های مهم راهسازی استان اعتباراتی جذب شده است. با وجود کمبود اعتبار در آذر و دی ماه جاده سوادکوه بازگشایی می شود و سد گلورد امسال آبگیری آن آغاز می شود.
 
وی با اشاره به مشکلات معیشتی مطرح شده از سوی خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات معیشتی را قبول دارم اما ما نیز در میان همین مردم زندگی می کنیم، اظهار کرد: گاهی به عنوان شهروند عادی قیمت کالاها و ارزاق را می پرسم، به مناطق مختلف سر می زنم، ولی اینکه شما می گویید قیمت ها گران است خب من گوجه فرنگی سه هزار تومانی هم قیمت کردم اما گوجه فرنگی های هزار تومانی هم در بازار هست حالا نمی گویم بیایید از منطقه ما فقیرنشین ها خرید کنید! در مناطق مختلف می توان قیمت های بهتری هم یافت کرد.
 
استاندار مازندران در پاسخ به سوالی درباره اینکه تاکنون رسانه‌های همسو با دولت در مازندران شناسایی نشده است، اظهار کرد: تاکنون این کار را انجام نداده ام و همه نشست ها همین هایی است که می بینید؛ جداسازی رسانه ای در مازندران نداشتیم و نخواهیم داشت.
 
فلاح در پاسخ به انتقاد خبرنگار یک سایت محلی درباره اعتراضات به بکارگیری نیروهای منتسب به جبهه پایداری در پست های حساس استانداری مازندران بیان کرد: در حوزه مدیران دولت قبل و دولت امروز نداشتیم، هر مدیری کار کرد در سمت خود باقی ماند، مدیران باید سیاست های دولت را قبول داشته باشند و اگر غیر از این باشد جابه جا می کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه طرح انتقال آب دریای خزر بیش از اندازه مورد توجه قرار گرفته است در حالی که در کتاب های دبستانی نیز وصل کردن دریای خزر و خلیج فارس از گذشته های دور در مازندران مطرح بود، گفت: وارد این بحث شدن جز حاشیه نتیجه ای ندارد. بحث مطالعات انتقال آب در حال انجام است و انجام آن بستگی به تایید شرایط محیط زیستی دارد.با استاندار سمنان نیز صحبت کردیم که در این باره بیش از اندازه وارد نشوند زیرا اگر قرار باشد انجام شود مازندران نیز حرف هایی برای گفتن دارد اما انجام نشده است که بخواهیم درباره اش حرف بزنیم.
 
فلاح در پاسخ به از میان رفتن شمشادستان های مازندران نیز یادآور شد: شمشادستان های مازندران 8000 هکتار است  که 4000 هکتار از سال های گذشته بر اثر آفتی دچار آسیب شده است، شمشاد هم گیاه بوته ای است و زیر درخت رشد می کند از این رو مبارزه کردن با آفت آن دشوار است، این مساله در ستاد بحران استان و کشور مساله مطرح شد و بحث مبارزه شیمیایی در حال انجام است.
 
استاندار مازندران درباره اولویت های استان در سال جاری بیان کرد: اولویت مازندران در سال 95، حوزه اقتصادی است اما در حوزه های دیگر نیز تلاش می کنیم، برای هر شهر مازندران برنامه دارم و برای کل استان در قالب سرمایه گذاری خارجی و خصوصی برنامه ریزی شده است. سرمایه گذاران در مازندران با مشکل مواجه هستند. اطلاع رسانی براساس واقعیت ها باید در مازندران صورت گیرد.
 
منطقه آزاد تجاری در مازندران که این روزها بر سر زبان ها است، سوال تعداد زیادی از خبرنگاران بود که قرار بود به توصیه روابط عمومی استانداری مازندران یک سوال بیشتر نپرسند.
 
استاندار مازندران در پاسخ به رسانه ها درباره اینکه چرا نام منطقه تجاری مازندران اعلام نمی شود و آیا اختلاف میان نمایندگان در این باره موجب سکوت استانداری شده است، اظهار کرد: درباره منطقه آزاد به صورت خصوصی با رئیس جمهور و ترکان رئیس مناطق آزاد کشور صحبت کردیم اما حتی در حضور رئیس جمهور در سفر به مازندران میان نمایندگان  بر سر نام شهر اختلاف بود که رئیس جمهور اعلام کردند ابتدا خودتان به نتیجه برسید.
 
وی افزود: در این مرحله نام منطقه ای به تهران اعلام شده است تا ارزیابی شده و اعلام شود اما تا پایان همین مرحله باید مشخص شود که منطقه آزاد تجاری مازندران کدام شهر باشد.
 
فلاح دربرابر اصرار خبرنگاران برای اعلام نام این شهر گفت: نام آن اعلام نمی شود اگرچه در نامه رسمی به دولت اعلام شده است اما تا بررسی نهایی نامی ذکر نمی شود.
 
سوالات بسیاری از سوی رسانه ها از استاندار مازندران پرسیده شد که فلاح بسیاری از آنها را بدون پاسخ گذاشت.
 
وی همچنین با یادآوری یکی از مدیران رسانه ها یادی از ورزشکاران المپیکی مازندران داشت و گفت که کشتی های ورزشکاران مازندران را تماشا کرده است.
 
فلاح همچنین در طلب استمداد یکی از عکاسان برای کارگران اخراج شده یک شرکت بزرگ لبنی در مازندران نیز بیان کرد: این موضوع یکی از موضوعات شورای تامین مازندران در یکی دو روز گذشته بود، این شرکت در مقطعی به دلیل عدم صادرات دچار مشکلاتی شد که باید شرایط آنان را درک کنیم. به کارگران اخراجی بیمه بیکاری تعلق می گیرد و به این شرکت نیز کمک شد تا صادراتش رونق بگیرد.
 
دو معاون استاندار نیز در این نشست به بیان گزارش عملکرد در حوزه اقتصادی و اجتماعی مازندران پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار