برداشت برگ سبز چای از باغ‌های شمال دقایقی پیش با حضور استاندار گیلان در منطقه «کومله» این شهرستان آغاز شد
کد خبر: ۲۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 28 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، برداشت برگ سبز چای از باغ‌های شمال دقایقی پیش با حضور استاندار گیلان در منطقه «کومله» این شهرستان آغاز شد.

استاندار گیلان در جمع کشاورزان چایکار با تبریک آغاز برداشت چای اظهار کرد: فصل برداشت چای از باغ‌های شمال آغاز شده و کشاورزان با شوق حضور دارند.

محمدعلی نجفی به کشاورزان اطمینان داد که دولت مانند سال‌های گذشته و با قوت هر چه تمام‌تر حمایت از چایکاران را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه سیاست صنعت کشاورزی و چای توسط دولت تعیین می‌شود، تصریح کرد: سازمان چای کشور متولی این محصول در کشور است.

استانداری گیلان با بیان اینکه در تلاش هستیم تا بهای چای هم‌زمان با برداشت آن پرداخت شود، خاطرنشان کرد: بیش از 100 کارخانه با سازمان چای برای خرید این محصول قرارداد منعقد کرده‌اند و بقیه کارخانه‌ها نیز برای عقد قرارداد آماده هستند.

وی تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای را از اقدام‌های مهم دولت عنوان کرد و یادآور شد: توسط این صندوق تسهیلات لازم در اختیار چایکاران قرار می‌گیرد.

نجفی در ادامه به وضعیت آب زراعی سال جاری در گیلان اشاره کرد و گفت: سال سختی پیش رو داریم و امیدواریم امسال با همکاری کشاورزان و مدیریت منابع آبی سال زراعی خوبی را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه دولت کنترل واردات برنج در زمان‌های برداشت برنج داخلی را داشته باشد، خاطرنشان کرد: در صدد هستیم کشاورزان برنج‌کار و چایکار گیلان کم‌ترین دغدغه را در تولید محصولات خود داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار