عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون بابل:
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون بابل گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان با توجه به اختلاف ارتفاع دریا تا استان مقصد و با توجه به هزینه های فراوان یک موضوع بیهوده است.
کد خبر: ۲۹۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 05 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، پرفسور مفید گرجی اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای خشک محسوب می‌شود به طوری که متوسط بارش سالانه در آن 220 میلی‌متر است. متوسط بارش در دنیا معادل 850 میلی‌متر است و این میزان نشان می‌دهد بارش در ایران از یک سوم دنیا کمتر است و با توجه به کمبود بارش در ایران باید همه برای حفظ، مصرف، کنترل و تولید آن اهمیت دهند و لازم نیست که دولت برای آن سرمایه گذاری کند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون بابل افزود: ایران از میان 135 کشور حاضر در ارزیابی سازمان جهانی در رتبه 131 جهان قرار دارد و کویت کشور آخر در این ارزیابی قرار گرفته است.
 
گرجی با بیان اینکه 63 آیه از قرآن به آب اختصاص دارد، گفت: باید درباره مدیریت مصرف آب برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت بگیرد چرا که هزینه آب‌بها در ایران نسبت به مصرف آن مناسب است و این امر موجب افزایش هدرروی آب شده است.
 
وی با اشاره به اینکه مسئله بارش در مازندران نسبت به استان‌های دیگر متفاوت است، خاطرنشان کرد: متوسط بارش در مازندران به 900 میلی متر در سال می‌رسد که بسیار مناسب است اما موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب یک مسئله همگانی محسوب می‌شود و بارش باران فراوان در مازندران نباید موجب رعایت نشدن مصرف آب در این استان شود.
 
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار