دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: 58 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با حداقل حقوق به مبلغ 930 هزار تومان زیر خط فقر به سر می‌برند.
کد خبر: ۳۰۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 27 September 2016
 ایسنا، نصرالله دریابیگی در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات شدید معیشتی کارگران و بازنشستگان اظهار کرد: جریان خصوصی‌سازی جز فقر و بیکاری و تعطیلی کارخانجات، ثمره‌ای برای استان مازندران نداشت. جریان خصوصی‌سازی باید عامل تقسیم عادلانه ثروت شود ولی این جریان، تعطیلی، اخراج، طلاق و فقر را برای کارگران رقم زد.
 
دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با اشاره به حقوق و قدرت خرید پایین کارگران و بازنشستگان افزود: قرار بود که 30 درصد عواید  ناشی از قانون هدفمندی یارانه‌ها به صنعت و توسعه آن اختصاص یابد ولی عملا کشور با رکود و تعطیلی کارخانجات مواجه شد.
 
وی خاطرنشان کرد: مخالف اصلاحات نیستیم ولی اصلاحات باید به نفع محرومان و جامعه کارگری باشد و برای تحقق این امر خواستار بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار از سوی دولت هستیم.
 
وی با اشاره به وجود 7 بیمارستان تامین اجتماعی در مازندران گفت: دو بیمارستان این سازمان به بهانه بیمه سلامت به وزارت بهداشت و درمان هبه شد که باید به سازمان تامین اجتماعی بازگردانده شود.
 
وی با اشاره به انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری و شورای شهر به تشکیل ستاد های گسترده انتخاباتی اشاره کرد و گفت: کنگره عظیم کارگری نیز در 27 مهرماه جاری در قائم‌شهر برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار