فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:
فرمانده انتظامی مازندران ، گفت: 46 میلیارد تومان کلاهبرداری امسال در استان مازندران کشف شد.
کد خبر: ۳۰۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 28 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، سید محمود میرفیضی در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در ستاد فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه رسانه ها نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در امنیت و آرامش دارند و امروز ارتقای سرمایه اجتماعی در ناجا امروز مطرح است، اظهار کرد: افزایش میزان احساس امنیت و مشارکت مردم در فعالیت های ناجا در دستور کار قرار دارد.
وی  افزود: افزایش مقبولیت ناجا، ارتقای انگیزه، تقویت مضامین دینی، جلوه عملی دادن به شعار سال، افزایش فرهنگ عاشورایی و حسینی، معرفی دستاوردهای ناجا در حوزه های مختلف به مردم ، افزایش مقبولیت و منزلت اجتماعی ناجا از اهداف هفته ناجا در سالجاری است.
 
فرمانده انتظامی مازندران ، گفت: ماموریت ها براساس شعار سال تدوین شده است زیرا امنیت و آرامش نیاز ضروری هر جامعه و حاکمیتی است  و از مولفه های  مهم ناجا محسوب می شود و معتقدیم امنیت ضرورت هر جامعه ای تلقی می شود.
وی افزود: امنیت دارای ابعاد مختلف از قبیل، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... است بنابراین مردم و نهادهای اجتماعی در توسعه امنیت و برقراری آن  در جامعه نقش اساسی دارند.
 
میرفیضی با اشاره به اینکه  ضروری است تا شرایط افزایش نقش مردم در امنیت فراهم شود زیرا با حضور مردم احساس امنیت در بین جامعه بیشتر می شود، گفت: اقتدار با رافت و تحقق شعار پلیس؛ یار مهربان در دستور کار پلیس قرار دارد.
فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه قدرت تفاهم با مردم و اقتدار نرم و نفوذ کلام پیگیری می شود و  ناجا اقتدار نرم را وارد ادبیات پلیس دنیا کرده است، عنوان کرد : به دنبال کارآمدترین روش در رفتار با مردم و به دنبال اقتدار باتدبیر هستیم، و مسائل را به صورت ریشه ای حل کنیم و نباید مجبور شویم چهره خشن از پلیس به نمایش بگذاریم.
وی ادامه داد: پلیس در برخورد با هنجارشکنان باید قاطعانه عمل کند و به همان ترتیب ارتباط اجتماعی نیز باید در جامعه حاکم شود زیرا ارتباط اجتماعی ، اعتقاد اجتماعی را به همراه دارد.
 
میرفیضی با بیان اینکه کسب اعتماد مردم بالاترین سرمایه اجتماعی ناجا است  و اقتدار نرم براساس شیوه های دینی اسلامی پایه گذاری شده است، گفت: باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و پلیس به دنبال استفاده از تمام ظرفیت ها است؛ ظرفیت هایی مانند جامعه فرهنگیان که 15 میلیون نفر در کشور را شامل می شود و در تولید امنیت می توانند مشارکت کنند.
وی به برنامه های هفته ناجا در مازندران اشاره کرد و گفت: روز شمار هفته ناجا از جمعه  9 مهرماه آغاز می شود  وبیش از 100 برنامه هفته ناجا در مازندران تدارک دیده شده است.
میرفیضی ، افزود: نخستین برنامه های هفته ناجا روز جمعه  با شعار جامعه ایمانی، ارزش های اسلامی و عزت حسینی با پیاده روی خانوادگی در شهرهای مازندران آغاز خواهد بود.
وی برگزاری فضای مجازی و آموزش همگانی ، مراسم صبحگاه عمومی، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، اجرای طرح مردم یاری در مناطق محروم، برگزاری همایش اقتدار پلیس، نشست و هم اندیشی با اصناف ، تجلیل از خیرین  و همایش طلایه داران معروف را از جمله برنامه های هفته ناجا عنوان کرد.
 میرفیضی با تاکید بر اینکه در شاخص های عملکردی پلیس رضایتمندی مردم مدنظر است، گفت: سرعت نرخ کشف در مازندران بالاست و نیز ورودی فوریت های پلیسی 11 درصد کاهش یافت یعنی مردم نیاز ندارند تا با پلیس تماس بگیرند از سویی نیز 17 درصد ورودی پرونده ها در کلانتری ها کاهش یعنی جرم کمتر رخ داده است.
وی ادامه داد: برخورد با ناهنجاری ها در شش ماه اول امسال در مازندران افزایش یافته است به طوری که برخورد با کلاهبرداری 78 درصد، برخورد با زمین خواری 40 درصد، مبارزه با  قاچاق کالا و ارز 14 درصد، کشفیات موادمخدر 39 درصد در مازندران افزایش داشته است و نیز 29 درصد قتل، 25 درصد  سرقت و 15 درصد  تصادفات در مازندران کاهش داشته است.
 میرفیضی با اشاره به اینکه 46میلیارد تومان کلاهبرداری های سالجاری در مازندران انجام شده است که 78 درصد افزایش برخورد در این زمینه صورت گرفته است، افزود: 16 نفر کلاهبردار حرفه ای امسال در مازندران دستگیر شدند و 51 فقره کلاهبرداری کشف شده است که بسیاری در قالب باند بوده و حوزه عمل فقط استانی نبود.
 وی با بیان اینکه در زمینه پرونده های زمین خواری نیز 35 فقره پرونده تشکیل شد که 40 درصد افزایش تشکیل ثبت شده است، گفت: این پرونده ها 345 هزار مترمربع زمین را شامل می شده که 96 میلیارد تومان ارزش زمین های رفع تصرف شده بوده است.
 فرمانده  انتطامی مازندران با اعلام اینکه در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرارگاهی در کشور تشکیل شده است از این رو این امر در دستور کار جدی قرار گرفته است، افزود: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز 825 پرونده تشکیل شده است، 12 باند قاچاق کالا و ارز امسال در مازندران متلاشی شده است که ارزش ریالی این کالا 15 میلیارد تومان بوده و در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.
میرفیضی با اشاره به اینکه در حوزه رسیدگی تمرکز بر روی باندهای بزرگ و سازمان یافته وجود دارد، عنوان کرد: وقوع قتل امسال در مازندران 29 درصد کاهش داشت و با رشد 4 درصدی در حوزه کشفیات قتل مواجه بودیم.
وی با اعلام اینکه امسال 25 فقره قتل در مازندران رخ داده و 28 فقره قتل نیز کشف شده است، اظهار کرد: از قتل های رخ داده امسال 23 فقره کشف شده و تنها دو قتل هنوز کشف نشده باقی مانده است.
میرفیضی با بیان اینکه یکی از آسیب هایی که باید توجه شود فضای مجازی است اما بدانیم این آسیب ها واقعی است، ادامه داد: در مجموع 605 پرونده امسال در حوزه تخلفات در فضای مجازی در مازندران تشکیل شد که 83 درصد منجر به کشف شده است.
وی با اشاره به اینکه موادمخدر نیز از حوزه های مهم فعالیت پلیس به شمار می رود، یادآور شد: در سال جاری یک تن و 400 کیلوگرم موادمخدر در مازندران کشف شد که 36 درصد رشد داشته است و دستگیری ها در حوزه موادمخدر نیز 66 درصد رشد داشته است در حالی که این رقم در کشور 10 درصد است.
 
فرمانده انتظامی مازندران از افزایش 30 درصدی دستگیری ها در حوزه خرده فروشان خبرداد و گفت: جمع آوری معتادان نیز در مازندران 100 درصد افزایش داشته است و در برخورد با باندها نیز  10 درصد افزایش ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه 69 درصد اراذل و اوباش در مازندران مدیریت شدند و 31 درصد نیز در زندان به سر می برند، افزود: در حوزه سرقت نیز 5 درصد با کاهش مواجه بودیم و 83 درصد نیز مجموع سرقت ها در استان کشف شده است.
 
میرفیضی ، گفت: در سن صفر تا 14 سال میزان دستگیری تقریبا صفر است اما در سن 15 تا 24 درصد میزان دستگیری ها 26 درصد است به طوری که 90 درصد دستگیری ها در سنین 15 تا 39 سال رخ می دهد.
وی استفاده از مراکز مشاوره را در جهت کاهش جرم زدایی یکی از فعالیت های ناجا عنوان کرد و افزود: در 6 ماهه امسال تعداد 6 هزار و 456 پرونده به مراکز مشاوره ارجاع داده شد که از این میزان 73 درصد منجر به سازش شد.
وی در ادامه افزایش مواد صنعتی  را از چالشهای مهم  در استان مازندران عنوان کرد
 
ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار