فرماندار نوشهر گفت: 45 هزار گردشگر عرب از ابتدای سال تا به امروز از فرودگاه نوشهر جابه‌جا شدند.
کد خبر: ۳۰۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹ 29 September 2016
به گزارش خبرگزاری فارس ، علی شادمان امشب در جلسه بررسی مشکلات شهرهای پول و کجور که در محل بخشداری کجور برگزار شد، اظهار کرد: صرف گفتن بار مشکلات چیزی را حل نمی‌کند و باید چیزهایی را مطرح کرد که شدنی باشد زیرا درآمد پایدار با تزریق پول نمی‌شود.
 
وی با بیان اینکه باید کجور بهترین فرصت گردشگری را دارد، افزود: تعداد 45 هزار گردشگر عرب از فرودگاه نوشهر طی 6 ماه گذشته از این شهرستان جابه‌جا شدند و به کلاردشت و جواهرده می‌روند، اما به کجور نمی‌آیند این به دلیل عدم توجه به ظرفیت‌های منطقه است.
 
این مسؤول اضافه کرد: برای انجام پروژه‌ها در راستای درآمد پایدار در بخش کجور باید به دنبال طرح‌هایی باشیم که خود هزینه‌ساز نباشد.
 
فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه شهر سوخته کجور می‌تواند در حوزه گردشگری تحول ایجاد کند، تصریح کرد: اگر درباره همین شهر سوخته تبلیغات شود می‌تواند جاذبه گردشگری ایجاد شود و باید سرمایه‌گذار برای بیرون کشیدن شهر سوخته جذب شود.
 
این مسؤول با تأکید بر اینکه با بی‌پولی هم می‌توان کار کرد و این باید تدبیر شود، خاطرنشان کرد: دیوچشمه یکی ظرفیت‌های مهم گردشگری است که باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کرد و بنابراین تبلیغ ظرفیت‌های بخش کجور بسیار مهم است و این می‌تواند تحول‌آفرین باشد.
 
شادمان با بیان اینکه نگاه‌ها باید به کجور تازه و نو شود، درباره مشکل آب کجور اظهار کرد: اشکال بزرگ این است که بسیاری از شیرهای آب بدون کنتور بوده و بی‌جهت باز است و هدر می‌رود.
 
وی تشریح کرد: باید به دنبال کارهای بزرگ و زیربنایی بود تا توسعه و پیشرفت بنیادین ایجاد شود و گردشگری مهم‌ترین ظرفیت در بخش کجور است و باید منطقی به سمت آن حرکت کرد.
 
شهردار پول نیز با اشاره به اینکه شهر پول با توجه به شرایط خاص درآمد ما کاملاً به صفر رسید و از بابت عوارضی درآمد نداریم، بیان کرد: پرداخت عوارض محدود انجام شد و برخی پروژه‌ها به دلیل عدم تحقق تملک دارایی‌ها نیمه‌تمام ماند و حتی نامه‌نگاری با استان زدیم ولی نتیجه بخش نشد.
 
قربانعلی خزایی افزود: در سال 93 سازمان شهرداری‌های کشور حدود 800 میلیون تومان واریز کرد ولی در 94 به 300 میلیون رسید اما در سال 94 از درآمد استانی 50 میلیون تومان و امسال 20 میلیون تومان واریز شده است.
 
در ادامه شهردار شهر کجور نیز با بیان اینکه در بحث امکانات و کمبود اعتبارات همه واقفیم و به دنبال درآمد پایدار هستیم، بیان کرد: بازسازی قنات کجور را در دست بررسی داریم که نیاز به اعتبارات ملی دارد.
 
علی سیاسرانی افزود: در زمینه طرح هادی داریم که عمر 10 ساله‌اش تمام شد و به دنبال فاز جدید هستیم اما تا به سرانجام رسیدن زمان زیادی می‌برد.
 
وی با اشاره به اینکه در بحث سندها، برخی اراضی با سند سنخیت ندارد و بلاتکلیفی در این بخش وجود دارد، تصریح کرد: آنچه برخی از وظایف اداره راه است ناچاراً بر دوش شهرداری می‌افتد و اداره راه نداشتن امکانات را بهانه می‌کند.
 
شهردار کجور خاطرنشان کرد: حدود 400 تن قیر به ارزش 400 میلیون تومان دست پیمانکار است ولی به دلیل افزایش کنده کاری در بحث گازکشی جرات آسفالت کردن نداریم چون بازهم کنده‌کاری می‌شود.
 
وی گفت: کمبود خودروی آتش‌نشانی در شهر کجور بسیار زیاد احساس می‌شود و افزایش تعداد خودرو ضروری است.
 
مالامیری عضو شورای شهر کجور نیز از کمبود دارو در درمانگاه کجور انتقاد کرد و افزود: این درمانگاه مشکل عدیده دارد و دکتر هست اما دارو نداریم و با وجود کمک‌هایی که شد ولی خدماتی نمی‌بینیم.
 
عضو دیگر شورای شهر کجور نیز تبیین کرد: شهر کجور دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری دارد و می‌تواند به بالفعل در آید و درآمدساز شود.
 
حامی چراغیان اظهار کرد: می‌توان با استفاده از انرژی خورشیدی جلوی هزینه‌های بالای سوخت زمستانه را گرفت و از تخریب بعضاً طبیعت و محیط زیست جلوگیری کرد.
 
وی توضیح داد: صنایع دستی بسیار معروف و زیبا است و نیاز است برای انتقال این هنرها کارگاه‌های صنایع دستی ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار