کد خبر: ۳۰۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 02 October 2016
 از آنجا که امروزه در جهان صدها شبکه اجتماعی با دسته بندیهای مختلف و متفاوت و متمایز از یکدیگر وجود دارند و ضمنا بسیاری از آنها تخصصی می باشند، انسانها لاجرم به گونه ای وابسته به این فضا و شبکه ها شده اند.
 
استفاده و بهره برداری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی میتواند جنبه های آموزشی،مشورتی، تفریحی، تبلیغی و حتی تحقیقاتی داشته باشد. باید عرض کنم به تناسب راه اندازی هر یک از شبکه های اجتماعی،هر کدام دارای کارکرد خاص خود می باشند و میبایست فرهنگ استفاده از آنرا نیز در جامعه آموزش داد تا به هدف واقعی رسید.
یاد آوری این نکته ضروریست که هریک از این شبکه های اجتماعی نیز باتوجه به نیازهای متفاوت جامعه  جهانی هر ازگاهی بروز رسانی میگردند تا همسازی بیشتری در فعالیتهای انسان داشته باشند.
 
همچنانکه الگوهای موثر ارتباطی بطور روزافزونی از مرزهای ملی فراتر رفته و آمار اتصال به اینترنت و شبکه های اجتماعی و مجازی و کاربران آن بطور تصاعدی در حال رشد میباشد. در کشور مانیز از این دست شبکه های اجتماعی بسیار فعال شده اند و بسیاری از این شبکه های داخلی که اتفاقا بومی سازی شده اند، به دور از هرگونه ابتذال برای کاربران ایرانی بسیار مناسب و مفید و جذاب خواهند بود.  
شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یکی از ابزارهای مدرن ارتباطی در جوامع مبتنی بر اطلاعات میباشد و در کشور ما نیز تاثیرگذاری نقش اطلاع رسانی سریع آن بر کسی پوشیده نیست.
 
شبکه هایی با میلیونها کاربر فعال  
 و اینکه آیااین شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی  افراد جامعه را از هم دور کرده است باید متذکر شوم که هردانش و پیشرفتی از تکنولوژی در ابتدا با یک سری از  مسائل و معضلات اجتماعی همراه و همنوا میگردد. و این امر البته بستگی فراوانی به فرهنگهای مختلف و متفاوت دارد و در کشوری همچون کشور ما که بعضا از ورود اطلاعات و یا تکنولوژی خودداری میگردد،گاها بیش از ده سال از فعالیت آن تکنولوژی گذشته است و پس از آن به یکباره وارد بازار گردیده و در کشور فعال میگردد و چه بسا تمامی ابعاد زندگی را در برگیرد و تا زمان به سرانجام رسیدن و نیاز واقعی، زمان بر  میباشد و نیاز به گذر زمان احساس میشود.
در اینجا میتوان اینگونه بحث را به پایان برد که استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف در این عصر به همراه تمامی ظرفیت‌هایی که داراست لازم می نماید، و مطمئنا هرتکنولوژی روی رفتار انسان تاثیر گذار می باشد.
 
حال باید دید میزان آموزش پاسخ رفتاری و برخوردها اجتماعی که معمولا مبتنی بر فرهنگ و خرده فرهنگ ها می باشد در برابر شیوع شبکه های اجتماعی چگونه است؟.....
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار