همه چیز تحت تاثیر عاشورای حسینی
عده ای اعتقاد داشتند که این مسابقه نباید انجام شود و عده ای می گویند که این مسابقه نباید از تلویزیون پخش شود و ...در هر صورت بازیهای ایران و کره نکات خواندنی فراوانی دارد که اشاره به آن خالی از لطف نیست. به هر حال شرایط برای برگزاری بازی ایران و کره طبیعی نیست؛ مسابقه باید با کمترین تنش و مشکل برگزار شود.
کد خبر: ۳۰۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 10 October 2016
به گزارش تابناک مازندران، فردا بازی تیمهای ملی ایران و کره جنوبی در چارچوب بازی های مقدماتی جام جهانی  2018  ساعت 18:15 (سه شنبه) 20 مهر در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد.
 
 دیدار ایران و کره جنوبی که در شب عاشورای حسینی برگزار می‌شود، با اظهارنظرهای مختلفی همراه بود و ناراحتی عده زیادی از فقها و مقامات کشور را به همراه داشت ، چون عاشورا برای شیعیان ایران یک روز ویژه و ارزشمند است . البته عدم پیش بینی صحیح مسئولان مربوطه در برگزاری این مسابقه در چنین روزی خود قابل تامل است .
 
جالب این که دیدار برگشت تیمهای ملی ایران و ازبکستان در شب قدر انجام می شود که واقعا برای مسئولان فوتبال با این برنامه ریزی باید تاسف خورد .
 
عده ای اعتقاد داشتند که این مسابقه نباید انجام شود و عده ای می گویند که این مسابقه نباید از تلویزیون پخش شود و ...
 
در هر صورت بازیهای ایران و کره نکات خواندنی فراوانی دارد که اشاره به آن خالی از لطف نیست.
 
نکته های خواندنی از دیدارهای ایران - کره جنوبی :
 
دو تیم تا به حال 32 بار به مصاف هم رفته اند که سهم ایران 13 برد و سهم کره 10 برد بوده و 9 دیدار هم مساوی شده است.  البته برد در ضربات پنالتی در این آمار محاسبه نشده و برای دو تیم مساوی ثبت است. (کره 2 برد و ایران یک برد در ضربات پنالتی داشته اند)
 
نکات خواندنی بازی ایران و کره جنوبی
ضمنا تیم ملی ایران 33 گل و کره 34 گل به ثمر رسانده اند.
 
 اولین دیدار دو تیم 28 می 1958 (7 خرداد 1337) در بازیهای آسیایی توکیو انجام شد که با برتری 5-0 کره جنوبی به پایان رسید و اولین و درخشان ترین نتیجه تاریخ کره مقابل ایران به ثبت رسید.
 
 اولین پیروزی تاریخ ایران برابر کره در چهارمین تقابل آنها در تاریخ 12 سپتامبر 1971 (21 شهریور 1350) با نتیجه 2-0 به دست آمد.
 
 آخرین دیدار دو تیم نیز 18 نوامبر 2015 (27 آبان 1394) در قالب دوستانه در تهران برگزار شد که با برتری 1-0 ایران همراه بود.
 
 بهترین نتیجه ایران مقابل کره در جام ملتهای آسیا 1996 با نتیجه 6-2 رقم خورد. در آن بازی در چارچوب جام ملت‌های 1996 امارات که ایران در مرحله یک چهارم نهایی موفق شد با نتیجه پر گل 6 بر 2 کره‌ای‌ها را شکست بدهد و هنوز که هنوز است، این شکست سنگین داغ تازه‌ای برای چشم بادامی‌های شرق آسیاست. در این دیدار دایی 4 گل کریم باقری و خداداد زننده گلهای تیم ملی ایران بودند.
 
 حاصل تقابل دو تیم در 10 سال اخیر 10 بازی بوده که 5 برد برای ایران، 4 مساوی و تنها یک برد برای کره به همراه داشته است.
 
ایران تا کنون در استادیوم آزادی به کره جنوبی نباخته است.
 
البته آنچه مسلم است کره‌ای‌ها حسابی از تیم ملی ایران می‌ هراسند، پیش از آغاز این دیدار و پس از ورود به ایران جنگ روانی را به راه انداخته‌اند. ورود به ایران با ماسک‌های سیاه رنگ، مصاحبه برخی بازیکنان این تیم با رسانه‌ها خارجی مبنی بر اینکه تهران شهر ترسناکی است و مردم آن کره‌ای‌ها را اذیت می‌کنند و ... همه نشان‌دهنده ترس کره‌ای‌هاست و می‌خواهند با به راه انداختن این جو روانی، شرایط را به سود خود کنند. آنها سعی دارند تمرکز تیم ملی ایران باشد که اکنون با هفت امتیاز صدرنشین گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آسیاست و کره هم با همین میزان امتیاز و تفاضل گل کمتر، به‌دنبال گرفتن این جایگاه از ایران است.
 ایران - کره در سال 56
نکات خواندنی بازی ایران و کره جنوبی 
به هر حال شرایط برای برگزاری بازی ایران و کره طبیعی نیست؛ و با توجه به انجام مسابقه در یک روز خاص مسابقه باید با کمترین تنش و مشکل برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رستگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
عکسهای قشنگی و خاطره انگیزی بود به امید برد ایران
ارسلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
لطفا ورزش را داخل سیاست نکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار