قبض‌های جدید تلفن با شکایت مردم مواجه شده است
مثل این که افزایش تعرفه یک امر عادی شده است ! هر هفته از افزایش کالا و غیره خبری منتشر می شود ، یک روز قیمت اتوبوس بالا می رود ، یک رو از افزایش قیمت گاز خبر می رسد و ... این روند همچنان در دولت تدبیر و امید ادامه دارد...جالب این که افزایش قیمتها نهایتا تنها با فشار به مردم ختم می شود ! ولی متاسفانه حقوق های نجومی و امثالهم همچنان ادامه دارد...از وامهای کلان که قسطش هم پرداخت نمی شود هم نباید حرف زد...
کد خبر: ۳۱۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 20 October 2016
 به گزارش تابناک مازندران، به تازگی افزایش تعرفه های جدید تلفن داد مردم را در آورده است و به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی از شکایت مردم نسبت به قبض‌های جدید تلفن و دریافت هزینه‌های اضافی خبر داد.
 
البته این مقام مسئول در این مورد توضیحاتی ارائه داد و به نوعی علت افزایش مبلغ قبض‌های جدید تلفن را بیان کرد.
 
علی‌اصغر عمیدیان، درخصوص قبض‌های این دوره تلفن ثابت اظهار کرد: طی چند روزی که از ارائه قبض‌ها می‌گذرد چند مورد شکایت با سامانه 195 در میان گذاشته شده که در حال بررسی این موارد هستیم.
 
وی با اشاره به تغییر صورت گرفته در شیوه محاسبه قبض‌های این دوره تلفن، گفت: براساس مصوبات اخیر برای تلفن‌های ثابت در سه رده مبلغی به عنوان حداقل کارکرد در نظر گرفته شده که این موضوع در تمام دنیا نیز مرسوم است.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ادامه داد: نگهداری خط‌های تلفن هزینه‌ای دارد که جدا از هزینه‌های صرف سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، پیش از این تا زمانی که مخابرات در دست دولت بود این هزینه‌ها از محل منابع دولتی تأمین می‌شد. طی این سال‌ها نیز سیستم‌های شرکت مخابرات سرپا بود، اما اکنون این سیستم‌ها نیاز به هزینه دارد و با توجه به آنکه مخابرات شرکتی خصوصی است، لازم است هزینه‌های نگهداری را تأمین کند.
 
عمیدیان همچنین عنوان کرد: بدین ترتیب براساس هزینه نگهداری در مناطق مختلف، میزان این هزینه‌ها تفکیک شده و رقم‌هایی به عنوان حداقل کارکرد در قبض‌ها اعمال خواهد شد. البته اگر تلفنی استفاده شده باشد و کارکرد داشته باشد این رقم برای مکالمات او محسوب می‌شود، اما تلفن‌هایی که بدون استفاده مانده‌اند ملزم به پرداخت رقمی به عنوان حداقل کارکرد می‌شوند که این موضوع براساس مصوبات قانونی صورت می‌گیرد و ایرادی به آن وارد نیست.
 
معاون وزیر ارتباطات درخصوص مبلغ 10 هزار تومانی که در برخی قبض‌های این دوره به عنوان «معوقه مبلغ ثبت نام تلفن» اعمال شده نیز، اظهار کرد: طبق گزارشات در برخی قبض‌ها چنین رقمی اعمال شده که با توجه به مصوبات قبلی به هنگام ارائه برخی خدمات از جمله فروش تلفن ثابت یک هزینه 10 هزار تومانی برای دفاتر پیشخوان دولت درنظر گرفته شده بود که البته باید توجه داشت خود مخابرات نمی‌تواند این هزینه را بگیرد، حال نیز ما درحال بررسی این موضوع هستیم و اگر شرکت مخابرات این هزینه‌ها را برای خود درنظر گرفته باشدT ملزم به بازگشت این هزینه‌ها خواهد شد.
 
وی همچنین یادآور شد: البته این مصوبه مربوط به سال 1393 بوده و حال جای بررسی دارد که اگر به هر دلیلی در این مدت به هنگام ثبت‌نام هزینه‌ای گرفته نشده آیا اکنون این امکان وجود دارد که پس از گذشت این زمان این هزینه‌ها محاسبه و پرداخت شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار