رئیس جهاد کشاورزی قائمشهر از شناسائی 300 هکتار زمین بایر در این شهرستان در یک سال و نیم گذشته خبر داد و گفت که تاکنون برای مالکان 150 هکتار از آنها اخطاریه صادر شده است.
کد خبر: ۳۱۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ 26 October 2016
فرزین فرهادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تلاش ما این است که با همکاری دهیاری ها ، مالکان این زمین ها را مجاب کنیم که زمین هایشان را زیر کشت ببرند.
وی هشدار داد : در صورتی که زمین های بایر پس از اخطار به مالکان زیر کشت نرود ، از مالکان خلع ید خواهد شد.
رئیس جهاد کشاورزی قائمشهر مهم ترین علت بایر شدن زمین های این شهرستان را گرایش نسل جوان جامعه روستایی به شغل های کاذب دانست و تاکید کرد : کشاورزی مهم ترین محور توسعه مازندران است و بایر ماندن زمین های کشاورزی در حالی که جامعه ما از بیکاری جوانان رنج می برد ، پذیرفته شده نیست .
 
وی افزود : طبق قانون و سیاست دولت یازدهم زمین هایی که به هر دلیلی کشت در آنها تداوم پیدا نکرده است و حداقل پنج سال سال زیر کشت نرفته است با کمک روسای مراکز خدمات کشاورزی شناسایی می شوند.
فرهادی گفت : برابر قانون مالکانی که برای زیر کشت بردن زمین هایشان اقدامی نکنند ، اسامی آنان به سازمان جهاد کشاورزی اعلام می شود و کمیسیون سازمان با پیگیری های لازم ابتدا اخطار می دهد و در صورت تداوم وضعیت ، نسبت به تصرف زمین ها اقدام خواهد شد.
وی افزود : طبق قانون ابتدا سند مالکیت زمین باطل می شود و در نهایت دولت زمین مورد نظر را در اختیار می گیرد.
 
فرهادی همچنین گفت که امسال بیش از 50 هکتار از زمین های کشاورزی بایر قائمشهر به باغ مرکبات و سیاه ریشه تبدیل و یا شخم و شیار شده است.
رئیس جهاد کشاورزی قائمشهر از مالکان زمین های بایر خواست تا با زیر کشت بردن زمین هایشان ، علاوه بر حفظ مالکیت ، در برقراری امنیت غذایی کشور ، ایجاد شغل برای جوانان و افزایش درآمد خود اقدام کنند .
وی آمادگی جهاد کشاورزی را برای کمک به این دسته از مالکان و کشاورزان برای رفع مشکلات در چارچوب قانون اعلام کرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار