سزارین های مکرر موجب چسبندگی جفت به رحم و درنهایت خارج کردن رحم می شود. حتماً زایمان طبیعی را انتخاب کنند مگر نیاز به سزارین توسط پزشک تشخیص داده شده باشد و در صورت سزارین های قبلی از بارداری های ناخواسته اجتناب کنند.
کد خبر: ۳۲۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸ 31 October 2016
به گزارش تابناک مازندران،   متخصص زنان و زایمان این مرکز و استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : سزارین های مکرر موجب چسبندگی جفت به رحم و درنهایت خارج کردن رحم می شود.  
دکتر مهتاب زینال زاده گفت: سزارین یک روش ختم بارداری است که در شرایط خاصی جهت پیشگیری از عوارض مادری و جنینی به توصیه پزشک لازم است.
 عاقبت ناخوشایند سزارین های مکرر +عکس
وی اضافه کرد: زایمان به روش سزارین به علت عوارض احتمالی جراحی و بی هوشی و عوارضی که بعداً بوجود می آید باید از انجام سزارین های غیر ضروری حتماً پرهیز شود.
استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل  اظهار داشت: یکی از عوارض سزارین بعلت برش جراحی روی رحم و اشکال در خونرسانی تستی از رحم ایجاد می شود که ممکن است در حاملگی های بعدی جفت در محل غیر طبیعی قرار گرفته و با پیشرفت حاملگی به عمق رحم و حتی خارج از رحم از جمله مثانه یا بقیه اعضاء لگن نفوذ کرده در نتیجه در هنگام سزارین جفت از رحم جدا شده و می تواند منجر به خونریزی های شدید و آسیب اعضا لگنی و مثانه ، ناباروری و حتی به ندرت مرگ مادر شود.
 
این متخصص ادامه داد: اگر با انجام سونوگرافی های دقیق، محل جفت در طی دوران بارداری  مشخص گردد حتماً تیم جراحی با آمادگی قبلی و رزرو خون می توانند به بیمار کمک کنند و البته در خیلی از موارد نیاز به برداشتن رحم جهت حفظ جان مادر می باشد.
 
فوق تخصص نازایی دانشگاه علوم پزشکی بابل به خانم های باردار توصیه کرد: حتماً زایمان طبیعی را انتخاب کنند مگر نیاز به سزارین توسط پزشک تشخیص داده شده باشد و در صورت سزارین های قبلی از بارداری های ناخواسته اجتناب کنند.
 
وی همچنین اضافه کرد: در صورت سابقه سزارین، در بارداری فعلی سونوگرافی از نظر محل جفت و عمق نفوذ آن انجام دهید.
 
دکتر زینال زاده در پایان این نوید را به خانم های عزیز داد: اگر یک بار زایمان قبلی به علل غیر مامایی سزارین بود با نظر پزشک متخصص زنان می توانید زایمان طبیعی را انتخاب کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار