نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد، تشدید بی‌عدالتی نسبت به غرب مازندران است.
کد خبر: ۳۲۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲ 11 November 2016
به گزارش بلاغ، شمس‌الله شریعت‌نژاد درباره منطقه آزاد اعلام شدن بندر امیرآباد در گفت‌وگویی اظهار کرد: منطقه تجاری، امتیازی مثبت برای استان مازندران است و این امر به جهت تسهیل صادرات و کمک به اقتصاد ملی و منطقه‌ای انجام می‌شود.
 
وی مازندران را در رقابت با دو استان هم‌جوار گیلان و گلستان دانست و گفت: همگی مشتاقانه انتظار داریم این اتفاق بیافتد اما مناقشات سیاسی و لابی‌های معمول نباید موجب تعیین مرکزیت این منطقه شود.
 
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی خواهان در نظر گرفتن منافع عموم مردم استان شد و خاطرنشان کرد: سه منطقه نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد به دلیل ویژگی‌های منحصر به‌ فرد و بندر به این منظور در نظر گرفته‌ شده‌اند و هنوز نظر نهایی و قطعی اعلام نشده است.
 
این مسئول رغبت بیشتر مشاوران بر اساس مطالعات و بررسی‌های انجام‌ شده را بر منطقه فریدونکنار و بابلسر عنوان کرد و گفت: این دو منطقه به دلیل ثقل جمعیتی استان و بعد مسافتی که در مرکزیت قرار دارد و همچنین راه‌های مواصلاتی مناسب، از نظر کارشناسان در اولویت قرار دارند.
 
شریعت‌نژاد با اعلام اینکه غرب مازندران راه‌های توسعه محدودتری نسبت به شرق استان دارد، خواهان اعطای امتیاز منطقه آزاد به غرب مازندران شد.
 
وی اضافه کرد: ما به جمع‌بندی و نظر کارشناسان احترام قائلیم اما اجازه نخواهیم داد تا به بی‌عدالتی‌ها در این حوزه افزوده شود و شدیداً مخالف منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد هستیم.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان تأکید کرد: باید منافع کلی در این امر لحاظ شود و با این دید، منطقه فریدونکنار برای اعلام منطقه آزاد، منطقی‌تر است زیرا بندر امیرآباد در نزدیکی استان گلستان واقع‌ شده و سودی به حال مازندران نخواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
چرا استان مازندران را منطقه آزاد نمیکنند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار