نماینده مجلس:
نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته قرآن و عترت گفت: از این هفته باید برای معرفی ظرفیت‌ های قرآنی استان استفاده کرد و عملکرد واقعی دستگاه ‌ها نیز در حوزه قرآن به نمایش گذاشته شود.
کد خبر: ۳۳۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 16 November 2016
فرهاد فلاحتی افزود: قرآن منشور چند رنگی است که در زمینه ‌های مختلف دنیوی و اخروی سخن گفته است و از این رو افراد با دیدگاههای مختلف می ‌توانند از این دریای پر از برکت بهره گرفته و جواب سؤالات خود را بیابند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره نماز، قرآن و عترت در مطبوعات و رسانه‌های استان در هفته قرآن و عترت، بیان کرد: کار خبری در حوزه قرآن در حقیقت یک باقیات و صالحات است و کسانی که در این زمینه کار می ‌کنند، شایسته تشویق هستند.
فلاحتی گفت: برگزاری جشنواره نماز، قرآن و عترت در مطبوعات و رسانه‌های استان و ارزیابی آثار اصحاب رسانه در این حوزه بی ‌شک به افزایش کیفیت اخبار و گزارش‌ هایی با محوریت دین کمک می ‌کند.
به گزارش ایرنا فلاحتی اظهار کرد: فردی که در حوزه اخبار دینی کار می ‌کند، بی ‌شک خود دغدغه مند در حوزه فرهنگی است و ذائقه او با کار در زمینه مسائل مرتبط با قرآن، نماز و اهل بیت(ع) مطابقت دارد که این مهم نیز به کیفی شدن کار منجر می ‌شود.
وی یادآور شد: فعال رسانه ‌ای در حوزه دین چون می‌ خواهد در زمینه قرآن و عترت اطلاع رسانی کند، باید اطلاعات نسبی زمینه موضوعات معارفی داشته باشند.
هفته قرآن و عترت با برگزاری جشنواره‌های متعدد هنری و فرهنگی و پژوهشی در هفته آخر آذرماه برگزار می‌ شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم قبل از این در نشست خبری اعلام کرد: در هفته قرآن و عترت ( 22 تا 28 آذر ماه) امسال، 24 برنامه فرهنگی هنری در استان برگزار می شود.
احمد محبی افزود: برپایی جشنواره ها، نمایشگاه‌ها، مسابقات و کارگاه‌ های علمی و آموزشی از جمله برنامه های محوری گرامی داشت این هفته است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از هشت استان برگزار کننده مراسم هفته قرآن و عترت است، گفت: برای نخستین بار در هفته قرآن و عترت از ظرفیت هنر برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه استفاده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برپایی محافل قرآنی، افتتاح نمایشگاه، اجرای نمایش خیابانی و برنامه های متنوع فرهنگی قرآنی، جشنواره شعر و داستان نویسی را از دیگر برنامه های این هفته در استان ذکر کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار