آمار بیکاری جوانان هر رو بیشتر می شود !
در استان مازندران به خاطر داشتن شرایط مناسب اقلیمی و منابع فراوان انتظار می رفت که مشکل بیکاری حداقل کمتر از سایر استانها باشد ولی متاسفانه جوانان تحصیلکرده این استان هم با این معضل روبرو هستند. پرسش این است که مسئولان محترم استان مازندران برای حل این معضل چه گامهایی برداشته اند ؟
کد خبر: ۳۳۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 18 November 2016
 به گزارش تابناک مازندران، متاسفانه معضل بیکاری هر روز دامنه گسترده تری در کشورمان پیدا می کند ، وقتی این معضل تاسف بارتر می شود که اکثریت جوانان تحصیلکرده کشورمان که با مشکلات عدیده و مخارج سنگین دانشگاهها ، موفق به دریافت مدرک تحصیلی شدند تا بدون دغدغه به آینده خود فکر کنند ولی متاسفانه به علت فراهم نبودن شرایط برای کارکردن ، جوانان تحصیلکرده همچنان در جوار پدر و مادرشان هستند و دست به دعا منتظر روزها و حتی سالهای بعد می مانند ! تا شاید فرجی حاصل شود؟!....
 
طبعا با نداشتن کار شرایط برای تشکیل زندگی جوانان مشکل می شود و به این ترتیب سن ازدواج بالا می رود ، البته آمار هم گواه این امر است..
 
 با آمدن دولت تدبیر و امید وعده های زیادی داده شد و یکی از دلائل رای آوردن آقای روحانی وعده حل مشکل بیکاری ایشان بود که نه تنها این امر محقق نشد بلکه تعداد بیکاران هم طبق آمار بیشتر شد ....
 
 در استان مازندران به خاطر داشتن شرایط مناسب اقلیمی و منابع فراوان انتظار می رفت که مشکل بیکاری حداقل کمتر از سایر استانها باشد ولی متاسفانه جوانان تحصیلکرده این استان هم با این معضل روبرو هستند.
 
هم اکنون در استان سرسبزمازندران فارغ التحصیلان بسیاری در رشته‌های مختلف تحصیلی وجود  دارد که فقط حدود ۱۴ هزار بیکار در حوزه کشاورزی وجود دارد!
 
بدیهی ست  برای حل مشکل بیکاری جوانان مسئولان برنامه ریزی درستی اتخاذ کنند . پرسش این است که مسئولان محترم استان مازندران برای حل این معضل چه گامهایی برداشته اند ؟   
 
فراموش نکنیم  برای کارآفرینی ابتدا باید هدف آینده را مشخص کنیم و در نظر بگیریم که ۵، ۱۰ یا ۱۵ سال بعد در کجا هستیم و چه کاری انجام می‌دهیم...
 
البته وابستگی بالای اقتصاد کشور به واردات کالای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بخاطر وابستگی اقتصاد کشور به نفت نقش مهمی در کاهش عمق اقتصاد ایران و عدم ایجاد اشتغال با وجود حصول رشد اقتصادی داشته است.
 
به هر حال انتخاب سیاست‌های مناسب ارزی، تجاری و بخشی می‌تواند در تغییر رابطه رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی در اقتصاد ایران مؤثر باشد .
 
به هر روی امیدواریم در سال اقتصاد و عمل به فرموده رهبر انقلاب مسئولان استان و کشور در رفع این معضل بزرگ چاره ای درست بیندیشند و به داد جوانان برسند....
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
اختر ابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
متاسفانه فقط پارتی بازی حرف اول رو میزنی..
اختر ابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
به نکته خوبی اشاره کزدید با هزار امید و ارزو درس خوندیم حالا در به در دنبال کار هستیم پارتی هم که نداریم!...
علیرضافاندر
|
Uganda
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
هوالعلیم
دیلی مانیتور همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با اختصاص گزارشی از موفقیت یک کشاورز در نحوه برداشت محصول کدو و فرآوری کردن آن گزارش تهیه کرده ک بنا به گزارش خبرنگار روزنامه این مرد موفق اوگاندایی ک بدلیل نداشتن زمین و محرومیت از کشاورزی سرانجام با زیرکشت بردن 4ایکر (هر ایکر4000متر مربع تقریبا )نه تنها به کشت و فرآوری (دادن ارزش افزوده )به این محصول اقدام نمود بلکه محصول کشاورزان مجاور خود را در این جهت خریداری مینماید.

نحوه فرآوری وی در خصوص محصول کدو ابتدا ریز ریز کردن محصول
سپس خشک کردن
و متعاقبا آرد کردن محصول کدو میباشد.

النهایه برای بمصرف خوراکی رسیدن این محصول ؛ آرد کدو با آرد ذرت و سویا مخلوط و در پایان با این ترکیب با حدود10تا15 دقیقه پخت سوپ دلخواه بعمل می آید،(بدون نیاز به افزودن شکر)البته شما میتوانید برای خوشمزه شدن شیر هم بدان اضافه کنید.

حسن شیوه این کشاورز کاهش کرایه و رزرو غرفه در نمایشگاه ها از 60 هزار شلینگ به 50هزار شلینگ است،ضمن قیمت هر کیلوگرم محصول این کشاورز 10 هزار شلینگ است.



-----
سردبیر محترم باسلام
نویسنده این ترجمه را از رایزنی جمهوری اسلامی در اوگاندا این ترجمه را برای شما ارسال میکنم.
در صورت پسند ترجمه نسبت به تکمیل ترجمه اقدام بعمل می آید.
فریدون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
خدایا خودت ب دادمون برس....از...ب...
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
گفتی کربلا کردی کبابم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار