مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی:
مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی از فرصت یک هفته‌ای برای شرکت در جشنواره‌های هفته قرآن و عترت استان خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۳۳۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 21 November 2016
احمد محبی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: هفته قرآن و عترت فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های قرآنی استان است و از این منظر از همه علاقه‌مندان دعوت می‌شود در یک هفته باقی مانده آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان و پژوهشگران می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره و یا به آدرس اینترنتی etrat-kh.ir  ارسال کنند اظهار کرد: در زمینه هنر، جشنواره در رشته‌های مختلفی چون پوسترسازی، صنایع‌دستی، نمایش خیابانی، فیلم‌نامه، کلیپ، فیلم کوتاه، عکاسی، شعر، عکس، تذهیب و نقاشی با موضوعات مرتبط با قرآن، عترت و نماز برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی بیان کرد: کسانی که تمایل دارند در این جشنواره شرکت کنند، باید به همراه آثار فرم شرکت در جشنواره را نیز به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با اشاره به برگزاری 25 برنامه مختلف در هفته قرآن و عترت خراسان‌ جنوبی ادامه داد: جشنواره‌های مختلف هنری در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و غیره و جشنواره آواها و نغمات از جمله این برنامه‌‌ها است که امیدواریم منجر به معرفی ظرفیت‌های قرآنی خراسان جنوبی شود.

محبی افزود: در قسمت هنری جشنواره نقاشی در دو رشته مداد رنگی و رنگ روغن، در بخش خوشنویسی در دو رشته نستعلیق و شکسته نستعلیق و همچنین پوسترسازی، صنایع دستی، نمایش خیابانی، تذهیب، فیلم، فیلم نامه نویسی و عکس از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هفته قرآن و عترت خراسان‌جنوبی جشنواره آواها و نغمات شامل تواشیح، ابتهال، اذان و انشاهای قرآنی ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود اظهار کرد: جشنواره شعر، داستان‌نویسی، جشنواره پژوهشی در دو بخش پایان‌نامه و مقاله و همچنین مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ کل، حفظ 15 جزء و حفظ عمومی(10 جزء) و قرائت از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت است.

وی در زمینه جشنواره قرآن، عترت و نماز در رسانه‌های خراسان جنوبی بیان کرد: با هدف از تولید آثار با موضوع نماز، قرآن و عترت، عفاف و حجاب، افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوای مذهبی مطبوعات استان و کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده با موضوع نماز، قرآن و عترت، عفاف و حجاب در رسانه‌های محلی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

محبی یادآور شد: اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز، شهرداری، سپاه استان، نیروی انتظامی و ارشاد خراسان‌جنوبی ادارات و سازمان‌های دخیل در برگزاری برنامه‌های این هفته هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار