منطقه آزاد مازندران با ضابطه انتخاب می شود یا رابطه !؟
این روزها بحث ایجاد منطقه آزاد مازندران تیتر اصلی رسانه های این استان سرسبز است . در حالی که مسئولان مرکز نشین ساری و نیز بهشهر موافق منطقه آزاد تجاری امیرآباد می باشند ولی حداقل دوسوم جمعیت استان از قائم شهر،بابل ، آمل، چالوس سیمرغ ،محمودآباد و رامسر و غیر موافق منطقه آزاد تجاری بابلسر و فریدونکنار هستند و صراحتا حمایت خود را از این موضوع اعلام نمودند.
کد خبر: ۳۳۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲ 29 November 2016
 به گزارش تابناک مازندران، مسلما با اعلام رسمی منطقه آزاد تجاری در هر یک از شهرهای مازندران طبیعتا مردم آن منطقه و اهالی شهرهای مجاور از امتیاز مناسبی برای رشد اقتصادی خواهند داشت، به همین جهت هر یک از طرفهای ذیربط با تمام توان برای احقاق حق خود می کوشند . در این مطلب برای آن که بیطرف بمانیم مطلب موافق امیرآباد و نیز پاسخ آنرا را بدون کم و کاست منتشر می کنیم و قضاوت را به شما می سپاریم:

 دکترحسن خلیل خلیلی- وکیل پایه یک دادگستری در روزنامه خبر شمال شنبه 6 آذر ۱۳۹۵ با عنوان آیا امیرآباد قربانی تعصب و خودخواهی؟ نوشت :
 
120هزار بیکار تحصیل کرده مازندران، نظاره گرند که دولت امید چه تدبیری برای منطقه آزاد تجاری امیرآباد خواهد اندیشید!
 
 امید شکل گیری بزرگترین اتفاق تاریخی در مازندران بعداز تصویب منطقه آزاد امیرآباد در شورای عالی مناطق آزاد تجاری ایران، در گرداب اختلاف نظرهای غیرکارشناسانه و بلاتکلیفی سیاستمدارانه (سیاست بازانه) برخی وکلای مردم مازندران گرفتار آمده است!
 
 چگونه می توان بندر 2000هکتاری امیرآباد با این همه امتیازات را با بندر 60هکتاری فریدونکنار و 40هکتاری نوشهر مقایسه و هم وزن نمود؟ با کدام منطق و تدبیر؟!  
 
 گمانه زنیها در افواه عمومی، حکایت از تردید دولت تدبیر در توجه به نقطه نظرات قاطع کارشناسان در اولویت دار بودن بندر امیرآباد دارد! اما سکوت دولت امید در عین شناخت کامل از امتیازات بندر امیرآباد، نشان از مصلحت اندیشی دیگری دارد! بی شک، تصمیم سازی برمبنای نگرانی از به بادرفتن رأی عده ای و عدم توجه به درایت عقلای قوم، دور از اخلاق سیاست پیشگی و شهریاری است. و باور این مطلب که چنین تصمیم مهم اقتصادی دستخوش مصلحت اندیشی انتخاباتی و سیاسی شود، و حق منطقه شرق مازندران با سکوت پایمال شود، دور از شأن دولت تدبیر و امید است.
 
 شهرستان بهشهر با 3000 سال قدمت تاریخی و پذیرش اقوام و فرهنگهای مختلف از قبیل ترک، کرد، عرب، بلوچ، ترکمن و…، زیرساختهای لازم برای تبدیل به یکی از بزرگترین قطبهای تجاری، اقتصادی و گردشگری کشور را داراست. گزافه نیست اگر بگوییم؛ عدالت توأم با تدبیر اقتضاء دارد که با وجود امکانات بالقوه، منطقه ای که بدلایل مختلف، امروز تبدیل به یکی از کم رونق ترین شهرهای کشور و دارای بالاترین شاخص بیکاری، فقر و حاشیه نشینی شده، دست نوازش محقانه مسئولین کشوری را بر زخمهای کهنه عقب ماندگی و توسعه نایافتگی و بازگشت به هویت تاریخی خویش احساس نماید.
 
 آقای رئیس جمهور! کارشناسان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و استانداری، برمبنای شاخصهای خاصی پس از ماهها مطالعه و بررسی به این نتیجه رسیده اند که بهترین نقطه استان برای منطقه آزاد، امیرآباد است، آیا سزاست که عقل و تدبیر را در منجلاب سیاست زدگی به تاراج دهیم و امید آگاهان و دانایان را به یأس مبدل سازیم؟!
 قطعا با نظارتهای همه جانبه، جلوی هرگونه رانت و ویژه خواری برای یک طبقه یا منطقه خاص گرفته خواهد شد. مردم مازندران فهیم اند و همه چیز را میدانند و بقول ماندلا رهبر بزرگ آفریقای جنوبی و پیشتاز مبارزه با تبعیض و بیعدالتی: «ما می بخشیم اما هرگز فراموش نمی کنیم!»
 
پاسخ یاسر قلی تبار شهروند مازندران به آقای حسن خلیل خلیلی
 
اشارتی به نوشته‌ی منسوب به آقای حسن خلیل خلیلی (وکیل پایه یک دادگستری!!)
فرمودید ۱۲۰ هزار بیکار تحصیل‌کرده در انتظار تدبیر دولت جهت تصویب منطقه آزاد تجاری امیرآباد هستند.
چند نکته در همین جمله ابتدایی شما قابل ذکر است:
اول آن‌که طبق آمار کارگروه اشتغال استان مازندران در سال ۹۴ تعداد "نیروی کار" بدون شغل در استان ۱۵۰ هزار نفر بود ( بلاغ مازندران- ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ )؛ که این رقم در پاییز سال جاری ۱/۳ درصد کاهش داشت (خبرگزاری مهر-۲۳ آبان ۱۳۹۵).

فارغ از میزان صحت این اخبار باید پذیرفت که نرخ بیکاری در یکی از غنی‌ترین استانهای کشور به لحاظ استعدادهای زیرزمینی و روزمینی و انسانی، بسیار بالا و غیر قابل دفاع است.
اما نکته‌ی جالب توجه در این قسمت از سخن شما به عنوان مدافع منطقه آزاد تجاری امیرآباد این است که چطور شما هنوز در صدد و انتظار تصویب طرح منطقه آزاد در این نقطه هستید حال آنکه همراهان و هم‌پیمانان شما به قطعیت اظهار تایید و تصویب شدن منطقه آزاد امیرآباد می‌کنند؟

پیداست که بندر امیرآباد هنوز در شورای عالی مناطق آزاد هم تصویب نشده است! امید است به یک تفاهمی با دوستانتان برسید!!

نکته قابل توجه دیگر در این بخش، اظهار شما در خصوص اختلاف نظرهای غیر کارشناسانه و بلاتکلیفی سیاست‌بازانه برخی وکلای مردم مازندران است.

اتفاقا هم‌رایی عمیقی در این قسمت با شما دارم.
چرا که طبق اسناد و شواهد، تیم کارشناسی‌ای متشکل از ۲۵ استاد متخصص، از اعضای هیئات علمی دانشگاههای مختلف از جمله معتبر ترین دانشگاه مازندران به دستور جناب استاندار در دی‌ماه سال ۹۳ تشکیل و مسئول امکان‌سنجی و مکان‌یابی در تمام مازندران شد. این کارگروه در شهریور سال ۹۴ نتایج بررسی و کارشناسی خود را به جناب استاندار ارائه نمود و پس از بررسی، منطقه‌ی "بابلسر و فریدون‌کنار" دارای بالاترین میزان شاخص‌های مکان‌یابی جهت احداث منطقه آزاد شد. اما دقیقا و طبق نظر شما این اطلاعات کارشناسی در [گرداب اختلاف نظرهای غیر کارشناسانه و بلاتکلیفی سیاست‌بازانه "برخی وکلای مردم" گرفتار آمده‌است.]
قطعا دست‌یابی به این آمار و اطلاعات برای شما دشوار و ثقیل نخواهد بود.

فرمودید بندر ۲۰۰۰ هکتاری امیرآباد! اما به گفته فرماندار بهشهر این بندر هم‌اکنون ۱۰۶۰ هکتار مساحت دارد (ایسنا-۲۴/۴/۹۵). آدمی گاهی برای پیشبرد اهداف خود دست به هر اغراق و ابزاری می‌برد، اما از شما به عنوان یک حقوق‌دان اندکی بعید بود!
و اما بعد، بسیار عوامانه است که منطقه آزاد را تنها با شاخص "بندر" بسنجیم! کاش قدری دست‌کم مطالعه عمومی می‌داشتید.
آيا انتخاب موقعیت و مكان‌يابی بر اساس شاخص خاص بايد صورت پذیرد يا شاخص‌های متعارف و علمیِ مكان‌يابي؟

لابد يكي از شاخص‌های خاص اين است كه بايد حتما بندری به نام امیرآباد را شامل باشد!
تيم كارشناسي بيان كردند ما در مازندران بيشتر از هر چيز به منطقه آزاد فناوری-تجاری نياز داريم كه لازمه‌اش زير ساخت بندری مثل امیرآباد نیست. که اگر چنین بود بند شهيد رجایی و بندر عباس و بندر بوشهر خیلی زودتر از كيش و قشم و... بايد به منطقه آزاد تبدیل می‌شدند!
شما و هم‌فکرانتان همچنان در کوس بندری بودن امیرآباد می‌کوبید اما ناگفته پیداست که فقط زیر ساخت بندری مورد نیاز چنین منطقه‌ای نیست!

عوامل دیگری هستند که شاید نه به شکل مستقیم بلکه به صورت محیطی در موفقیت یا عدم موفقیت یک منطقه آزاد می‌توانند موثر باشند؛ که متاسفانه امیرآباد از آن شرایط محیطی مثبت بی‌بهره است.

در ضمن اثرات منفی که در شرایط محیطی اطراف امیرآباد مثل مرکز استان که نسبتا اقتصاد و تجارت پویایی دارد بسیار وحشتناک‌تر است.
در چنین شرایطی، قاچاق اولین اثر را بر اقتصاد پویای مرکز استان خواهد داشت و حجم سرمایه گذاری‌های چند هزار میلیاردی بخش خصوصی در مرکز استان را که موجب اشتغال افراد زیادی شده است به خطر می‌اندازد.

از قدمت شهرستان بهشهر (۳۰۰۰ سال) فرمودید! جناب حقوق‌دان! ما این سخن عوامانه را کجای دلمان بگذاریم؟؟ بفرمایید آيا قدمت شهر بهشهر از شهر سوخته بيشتر است؟!

آيا قدمت، شرط انتخاب منطقه آزاد است؟! آیا حداقل به صورت نسبی، اکثریت شاخص‌های مورد نظر کارشناسان جهت مبدل شدن به منطقه آزاد را داراست؟!

باور کنید ما دشمن این شهر و سایر هم‌استانی‌هایمان نیستیم. اما قطعا مدافع و تابع سخن منطقی و علمی هستیم.

 فرمودید با توجه به امکانات بالقوه‌ی شرق استان، این منطقه به "دلایل مختلف" یکی از کم رونق ترین شهرهای کشور است!
جناب خلیلی، وکیل محترم!
بد نیست وسعت میدان دیدتان را بیشتر کنید، شاید در میان آن دلایل مختلف چیزهای بهتر و موثرتری بجز منطقه آزاد وجود داشته باشد.
حتما واقفید که بندر امیرآباد همین حالا به عنوان منطقه ویژه اقتصادی فعالیت دارد. اگر بنا بود با این تبدیل‌ها و نام‌ها، بهشهر عزیز رونق یابد، سال‌ها پیش به این مهم دست یافته بود. گمان می‌کنید در چنین وضعیتی، تبدیل شدن به  منطقه آزاد چه اثر شگرفی در شرق استان پدیدار می‌شود؟
هم‌استانی عزیز؛ جناب وکیل! شما یا جای زخم را گم کردید، و یا مرهم مناسب را..!

باز هم از مطالعه بر مبنای شاخص‌های خاص گفتید که ضمن ارجاع مجدد شما به سطور بالاتر، باید بپرسم که حضرت شما از کدام کارشناسی سخن می‌رانید؟

در آن حجم عظیم کارشناسی با دو سال كار تخصصی و البته مطالعات قبلی چیزی با مضمون انتخاب امیرآباد به عنوان منطقه آزاد يافت نشد.
حتی در مطالعات بعدی نیز چیزی در این خصوص وجود ندارد!! تا جایی که از استانداری درخواست مجدد ارائه و تبیین همان طرح کارشناسی نهایی را دادند.

به خاطر داشته باشید که رانت و ویژه‌خواری و رابطه و لابی‌های پنهانی دقیقا همان زمان بود که آقایان نمایندگان خاص! از اعلام نام "منطقه‌ی آزاد فناوری-تجاری بابلسر و فریدون‌کنار" توسط ریاست جمهور به واسطه همان روابط و لابی‌ها و فشارها در سال ۹۴ جلوگیری کردند!

ایام به کام و سایه‌ی عدل‌خواهیتان مستدام.
 
 در پایان بدون هیچ توضیح اضافه قضاوت را به مردم فهیم مازندران می سپاریم .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۱
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
بسیار عالی و قابل تامل
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
بهترین نقطه محمودآباد می باشد که به تهران هم نزدیک است
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
با تشکر از تابناک .خواهشمند است از کارشناسانی که اهل مرکز مازندران هست استفاده نشود.نقشه توپوگرافی خزر و فاجعه پر شدن خلیج گرگان با رسوبات خزر و مستند جواب به امیراباد با رفرانس دانشگاهی در اپارات موجود است.و امیراباد به دلیل بافت تالابی و جریان غربی شرقی خزر و رسوب بالای آب خزر در امیراباد به دلیل پایان جریان خزر فاقد کیفیت لازم برای کشتیرانی هست.و اگر یک روز لایروبی نشود فردا پر میشود.بندر نوشهر نزدیکترین بندر به پایتخت و در عمق۹۸۰متری صد سال پیش تاسیس شده
پاسخ ها
کارشناس واقعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
آقای مثلا کارشناس، اون رفرنسی که شما به خاطرش خودتو کشتی در مورد خلیج گرگان هست نه ساحل امیرآباد! لایروبی همه روزه بندرو از کجات در آوردی؟! نزدیک تهران که خوبه حتی اگر در وسط تهران هم باشی ولی بندر درست و حسابی نداشته باشی و اوضاع حمل و نقل بی ریخت باشه و زمینی نداشته باشی باز هم منطقه آزاد نمیشی. منطقه آزاد مکانی برای تولید هم میخواد نه اینکه فقط واردات انجام بده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
*** آقای قلی تبار با نظر آقای خلیلی به این نتیجه رسیدند که منطقه ازاد امیرآباد در شورای عالی مناطق آزاد به تصویب نرسیده است؟!!!
*** اولا رئیس دانشگاه مازندران در شهریور 95 گفتند که مسئولین از ما نخواستند که مکانیابی منطقه آزاد را انجام دهیم. چطور ادعا میکنید استانداری اینو از دانشگاه مازندران (بابلسر) خواسته؟ دوما کارشناسی دانشگاه مازندران (بخوانید دانشگاه بابلسر) برای مردم استان حجت نیست. به هیچ وجه نمیشود به این دانشگاه بابت اینکه بی طرف عمل کند اعتماد کرد و اینقدر کارشناسی کارشناسی نکنید. اگر اون 25 استاد دلیل دارند لطفا ارائه دهند تا مردم ببینند! تا الان چه دلیلی بر بهتر بودن بابلسر ارائه کردید؟ جز وسط استان بودن و جمعیت! که هیچکدام ملاک انتخاب منطقه آزاد نیست! اون کارشناسان اینا رو گویا نمی دونند!
*** در مورد مساحت بندر: آقای قلی تبار، بندر امیرآباد در حال خرید زمین هست. الان نه 1000 هکتاره نه 2000 هکتار. در حال توسعه تا بالای 2000 هکتار هست. ضمن اینکه اخیرا 1000 هکتار برای شهرک صنعتی جدید بهشهر اختصاص پیدا کرده که ان شاء الله به زودی به اجرا در خواهد اومد. نگاهی به تصاویر ماهواره ای گویای این هست که بیشترین زمین خالی در شرق استان وجود داره. زمینهایی که بخشی از اونها قابلیت کشاورزی ندارند. وقتی چنین زمینهایی در استان داریم نباید زمینهای مرغوب نقاط دیگر در اولویت صنعتی شدن قرار بگیرند. (منظور من این نیست که صنعتی نشوند اما در اولویت نباید باشند)
شما می فرمایید که امیرآباد از شراط محیطی مناسب بی بهره هست! لطفا به جای شعار دادن صرف مانند ما دلیل خودتان را بیان بفرمائید. اگر وسط استان بودن و جمعت ملاک بود به قول شما همون مراکز استان مانند بندر عباس و بوشهر منطقه آزاد میشدند نه کیش و قشم و ...! کیش و قشم منطقه آزاد تجاری صنعتی هستند نه فناوری تجاری!!
اگر قرار باشد منطقه آزاد شدن امیرآباد برای مرکز استان مضر باشد منطقه آزاد شدن بابلسر هم همین مشکل را ایجاد خواهد کرد!
*** من تاریخدان نیستم شما هم نیستید! نمیدونم قدمت شهر بهشهر دقیقا چقدره اما در اطراف بهشهر گوهرتپه ای با قدمت 4000 یا 7000 سال وجود داره. غارهای متعددی مانند هوتو، کمربند، التپه و ... با قدمت بالا در حاشیه شهر وجود داره. میدونم قدمت دلیل منطقه آزاد شدن نیست همونطور که وسط استان بودن و جمعیت ملاک منطقه آزاد شدن نیست.
*** فرمودید اگر بهشهر قرار بود پیشرفت کنه با همون منطقه ویژه پیشرفت میکرد!
تفاوت منطقه ویژه و منطقه آزاد برای همه مشخص هست و اگر منطقه ویژه در نقاط مرکزی استان هم قرار میداشت بعید بود که شرایطش خیلی با شرایط بندر امیرآباد فرق داشته باشه! منطقه آزاد می تواند جذب سرمایه گذار رو بسیار بیشتر کنه و استعدادهای مختلف استان خصوصا گردشگری رو فعال میکنه اما منطقه ویژه اینطور نیست! شما اگر میتوانید با منطقه ویژه پیشرفت کنید از دولت بخواهید به شما منطقه ویژه بده!

در پایان بنده هم بدون هیچ توضیح اضافه قضاوت را به مردم فهیم مازندران می سپارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
نقشه بزرگترین بندر شمال کشور: هزار هکتار جدید هم در نقشه قرار داره و فاصله زیادی با تصاحب ندارد.

http://uupload.ir/files/ooa8_photo_2016-11-15_16-03-03.jpg
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
موافقین بندر امیرآباد میگن که اراضی وسیع، راه آهن، جاده های مناسب، بندر بزرگ و فرودگاه بین المللی و ... از مزایای مختص بندر امیرآباد هست و جاهای دیگه این مزایا رو ندارند.
اونوقت دوستان و هم استانی های عزیزمون در بابلسر بدون توجه به این موارد میگن که دانشگاه داریم، شیلات داریم، مرکز گردشگری داریم، جمعیت داریم، مرکزیت جغرافیایی داریم، پدافند هوایی داریم!!!

اولا که هیچ کدوم اینا ربطی به منطقه آزاد شدن نداره! در ثانی * مگه ساری و بهشهر دانشگاه ندارند؟ دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر یک دانشگاه بزرگ دولتی و فنی مهندسی هست. دانشگاه پیام نور بهشهر از مهمترین دانشگاههای پیام نور استان هست و ... * از لحاظ گردشگری اگر بهشهر هم مثل شهرهای دیگر مورد توجه مسئولین و سرمایه گذاران بود با آثار تاریخی و طبیعی که داره به اصفهان شمال کشور تبدیل میشد. * پدافند هوایی در صفی آباد بهشهر هم مستقره. * زمانی که گلستان جدا نشده بود بندر امیرآباد در وسط استان بود اگر روزی غرب استان جدا بشه بابلسر هم وسط استان نخواهد بود! * بنادر تجاری و صیادی اون منطقه در برابر بنادر تجاری امیرآباد و بندر نفتی شمال اهمیت چندانی ندارند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
مشکل اینجاست که طرفداران منطقه ازاد امیر اباد نمیخوان درک کنن که بندر امیر اباد ترانزیتی و تجاری اقتصادیه
ولی منطقه ازاد بابلسر و فریدونکنار به عنوان فناوری تجاری تعریف و پیشنهاد شده
خب رویکرد این دو متفاوته نمیشه هر دو با یه شاخص سنجید
بهشهر و ساری دانشگاه دارن
جذبه گردشگری دارن و......
ولی میخوام بذونم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ششمین دانشگاه صنعتی کشور و تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور و با دانشگاه بهشهر مقایسه میکنید؟
اعتبار و شخصیت دانشگاه مازندران در بابلسر و با دانشگاه در ساری مقایسه میکنید؟
بابل به تنهایی 18 تا دانشگاه داره برین مطالعه کنید
بعد با بهشهر مقایسه میکنید؟
جمعیت شهر های مرکزی بیشتره یا شرق مازندران؟
مطلب مهم اینه که بحث و رویکرد منطقه ازاد بابلسر و فریدونکنار فناوری و تجاریه
تا این و درک نکنید همچنان مخالف هستین
نوبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
لطفا خبر حمایت مردم بابل و امل و سوادکوه و محمود اباد و سرخ رود و... از منطقه ازاد بابلسر و فریدونکنار و رسانه ای کنید
جدا از کمپین اصلی منطقه ازاد بابلسر و فریدونکنار
مردم این شهر ها با کمپین های جداگونه و در موازی با اهداف کمپین اصلی حمایت خودشون و اعلام کردن
و باعث همراه شدن ورزشکاران و اعضای شورای شهر و.... با حق خواهی مردم شده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
موافقین بندر امیرآباد میگن که اراضی وسیع، راه آهن، جاده های مناسب، بندر بزرگ و فرودگاه بین المللی و ... از مزایای مختص بندر امیرآباد هست و جاهای دیگه این مزایا رو ندارند.
اونوقت دوستان و هم استانی های عزیزمون در بابلسر بدون توجه به این موارد میگن که دانشگاه داریم، شیلات داریم، مرکز گردشگری داریم، جمعیت داریم، مرکزیت جغرافیایی داریم، پدافند هوایی داریم!!!

اولا که هیچ کدوم اینا ربطی به منطقه آزاد شدن نداره! در ثانی * مگه ساری و بهشهر دانشگاه ندارند؟ دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر یک دانشگاه بزرگ دولتی و فنی مهندسی هست. دانشگاه پیام نور بهشهر از مهمترین دانشگاههای پیام نور استان هست و ... * از لحاظ گردشگری اگر بهشهر هم مثل شهرهای دیگر مورد توجه مسئولین و سرمایه گذاران بود با آثار تاریخی و طبیعی که داره به اصفهان شمال کشور تبدیل میشد. * پدافند هوایی در صفی آباد بهشهر هم مستقره. * زمانی که گلستان جدا نشده بود بندر امیرآباد در وسط استان بود اگر روزی غرب استان جدا بشه بابلسر هم وسط استان نخواهد بود! * بنادر تجاری و صیادی اون منطقه در برابر بنادر تجاری امیرآباد و بندر نفتی شمال اهمیت چندانی ندارند.
محسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
وقتي بالاترين نرخ بيكاري تحصيلكرده ها در مركز استان هست مسولين رده بالاي ملي بايد توجه ويژه به مازندران مركزي بگيرند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
جناب قلی تبار
سخن از دل ما میگویی
تا کی بی عدالتی مرکز نشینان و نمایندگانشون به تمام مردم مازندران را تحمل کنیم؟
جناب خلیلی شما گفتید 120 هزار نفر تحصیل کرده بیکار وجود داره بر فرض حرف شما درست باشه
میخوایم بدونیم چند درصدش سهم مردم غرب و مرکز مازندرانه و چند درصدش سهم شرق مازندران؟
به امید ایجاد منطقه ازاد فناوری تجاری بابلسر و فریدونکنار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
اصرارتون بر یک چیز محال آدمو ناچارا به خنده میندازه.بابلسر توانایی منطقه آزاد شدن رو نداره. بندرت کجاست؟ راه آهنت کجاست؟ فرودگاه بین المللی ساری که به بندر امیرآباد نزدیکتره. به اندازه بهشهر که زمین در بابلسر وجود نداره. هیچ کجای کشور منطقه آزاد فناوری تجاری وجود نداره! چون میدونید تنها نقطه برای منطقه آزاد تجاری صنعتی بندر امیرآباده بحث فناوری تجاری رو مطرح می کنید که در ایران تعریف نشده هست! اگر میتونید ایده بدید و فناوری کشورو رو به جلو هدایت کنید اینکار بدون منطقه آزاد هم امکان پذیره. اگر نمی تونید که با منطقه آزاد هم نمیتونید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
چرا تگ نداره خبر. چجوری اخبار مشابه رو دنبال کنیم
غرب مازندران ستمدیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
تورو خدا مظلومیت غرب مازندران را ببینید.صد ساله نوشهر بندر هست .اونوقت این بنادر دوروزه را براش علم کردن.بخل تا چه حدی؟دعوای امیراباد و فریدونکنار در مقایسه با نوشهر.مثل دعوای رودسر و چابکسر در مقایسه با انزلیه.لطفا کلیپ منطقه آزاد مازندران.تفاوت فرهنگی مدیران گیلان با مازندران را حتما در اپارات ببینید
رضا
|
Kazakhstan
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
بابا حساب دو دوتا چهارتا میشه منطقی حرف زد چرا امیرآباد حقش نیس و حق بابلسر و فریدونکنار خب معلومه دیگه اونوقت امیرآباد بشه به نفع استان گلستان شهرایی مثه بندرگز و کردکوی هم سود میبرن که خوبیت نداره برای مازندران آقای نماینده محترم ساری که جز هیئت رئیسه مجلس هستی لطفا یکم فکر کن فقط به فکر منطقه خودت نباش تو که میدونی در صورت آزاد شدن بابلسر و فریدونکنار تا نکا حساب میشه حالا فازت چیه عمویی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
مردم بندرگز و کردکوی کافر که نیستند دوست عزیز! حریم منطقه آزاد چیز ثابتی نیست و میشود به کل استان عمومیت داد. فرقی نمیکنه که منطقه آزاد کجا باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
حساب دو دو تا را خوب آمدی.اول امیراباد و فریدونکنار تاتی تاتی کنن تا یاد بگیرن.نوشهر صد ساله بندره.تو مستند هیرکان خوب گفته تو اپارات هم هشت.دیگه از این حقی تابلوتر خورده نشده.حق بندر صد ساله نوشهره
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
امیراباد علاوه بر اینکه نصفه حریمش تو یه استان دیگه هست.برای راه اهنش تالاب شیرخان لپو را که تامین کننده آب خلیج گرگان بود خشک کردند.همین الان الودگی نوری پروژکتورهای امیراباد تالاب میانکاله را تهدید میگند
مجتبی عباس نژاد متانکلایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
دوستان همه تلاش کنیم و کمپین را بندازیم تا کل استان مازندران منطقه آزاد تجاری شود. با مرکزیت سه بندر امیر آباد و بابلسر و نوشهر. خواهشا این موضوع رو مطالبه کنید. این اتفاق با حضور مسئولین مازندران در راس امور کشور دور از دسترس نیست و سبب شکوفایی ملی می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
بابلسر و فریدونکنار جا برای پارک ماشین ندارن تا به منطقه آزاد تبدیل بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار