فرماندار نکا گفت: براساس برآورد اولیه خسارت طوفان روزهای اخیر در نکا 32 میلیارد ریال اعلام شد.
کد خبر: ۳۳۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷ 04 December 2016
جعفر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس ، اظهار کرد: بر اثر طوفانی که روز جمعه استان مازندران را در نوردید، در حدود 600 واحد مسکونی و دامداری در شهرستان نکا دچار خسارت شد.
 
وی میزان خسارت واردشده به واحدهای مسکونی را بین 20 تا 80 درصد اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه سقف خانه‌های روستایی در بخش‌های مختلف این شهرستان تخریب شده است، با هماهنگی‌های انجام‌شده اقدام به توزیع نایلون در مناطق طوفان زده شد.
 
فرماندار نکا بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از 400 واحد مسکونی روستایی در مناطق کوهستانی در این طوفان بین 20 تا 80 درصد دچار خسارت شده است، در شرایط موجود مهم‌ترین کار، رفع بحران منازل و ایجاد پوشش برای خانه‌های مسکونی است.
 
این مسؤول یادآور شد: طوفان اخیر به در حدود 200 دامداری هم خسارت وارد کرده که پوشش سرپناه دامداری‌ها هم از مسائلی است که باید انجام شود تا با برودت هوا و سرد شدن دما، دام‌های روستاییان با مشکل مواجه نشوند.
 
احمدی اضافه کرد: بر اثر افتادگی درختان، شبکه‌های برق‌رسانی دچار خسارت شده و همچنین طوفان برخی از شبکه‌ها را از بین برده بود که در مجموع حدود 50 روستای نکا دچار قطع برق شده بود.
 
وی تصریح کرد: هم‌اکنون برای سربندی‌های منازل روستایی و همچنین دامداری‌ها نایلون‌های کافی در منطقه توزیع شده است و مشکلی برای سقف منازل در شرایط فعلی وجود ندارد و با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش باران و سر شدن هوا از روز دوشنبه مدیریت بحران در آماده‌باش کامل است.
 
فرماندار نکا با بیان اینکه کار برآورد خسارت به خانه‌های روستاییان در مناطق مختلف روستایی این شهرستان همچنان ادامه دارد، یادآور شد: توزیع حلب و ایرانیت از نیازهای مهم منطقه است که رایزنی‌ها و هماهنگی با استانداری انجام شده است تا در بین مردم توزیع شود.
 
این مسؤول خاطرنشان کرد: برآورد خسارت و آمارگیری از روستاییانی که در طوفان روزهای اخیر دچار خسارت شده‌اند، انجام شده و در دست اقدام است و به محض اینکه این امکانات ارائه شود در بین روستاییان توزیع می‌شود.
 
احمدی همچنین با اشاره به اینکه در طوفان اخیر، برق حدود 50 روستا به صورت کامل قطع شده بود، ادامه داد: با تلاش تیم‌ها و گروه‌های امدادی اداره برق، در همان روزهای اول برق‌رسانی انجام و روستاهای فاقد برق، بار دیگر در مدار قرار گرفتند و اکنون مشکلی در این راستا وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه شدت طوفان در روز جمعه 80 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است، افزود: خوشبختانه طوفان اخیر تلفات جانی نداشت و اکنون شاهد پایداری مناسب هوا هستیم و کار مرمت موقت خانه‌ها و پوشاندن سقف منازل انجام شده است تا از فردا که شاهد هوای نسبتاً ناپایدار در منطقه خواهیم شد؛ مشکلی ایجاد نشود.
 
فرماندار نکا گفت: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر بارش باران و وزش باد، مواج بودن دریا و کاهش دما بین  5تا 10 درجه از روز دوشنبه در استان مازندران، تمهیدات لازم برای این امر اندیشیده شده و نیروهای مدیریت بحران شهرستان در آماده باش کامل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار