از ابتدای راه اندازی بخش قلب کودکان این بیمارستان تاکنون تعداد 625 نفر مداخله انژیوگرافیک برای کودکان انجام شده است که به نسبت تعداد کل بیماران قلبی مادرزادی که بسیتری شده اند تعداد قابل توجهی است و تاکنون خوشبختانه هیچ گونه عارضه ای در پی این اعمال وجود نداشته واکثر این بیماران در حال حاضر بطور کامل به کمک کاتتریسم قلبی معالجه شده یا بطور نسبی درمان گردیده اند.
کد خبر: ۳۳۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 04 December 2016
به گزارش تابناک مازندران، دکتر کاظم بابازاده فوق تخصص قلب کودکان این مرکز از انجام بیش از 600 مورد مداخله انژیوگرافیک کودکان در این بیمارستان خبر داد.
دکتر بابازاده با ذکر این نکته که جهت درمان نقایص مادرزادی قلب دو روش وجود دارد ، گفت :  روش اول عمل جراحی قلب و روش دیگر مداخله درحین کاتتریسم است که امروزه درمان اکثر نقایص قلبی به کمک وسایلی که در حین کاتتریسم در قلب جایگذاری می گردند انجام می شود و در واقع  نیاز اکثر این بیماران به عمل جراحی باز قلبی را از بین می برد .
وی گفت: این وسایل که به شکل چتر بوده ازیک شبکه توری تشکیل شده است و یک مِش مخصوص در داخل آن قرار داده شده است که در قلب جایگزین می گردد.
 
دکتر بابازاده اضافه کرد : انجام این عمل با کمترین ریسک و عارضه همراه می باشد و احتیاج به بستری دراز مدت در بیمارستان نیست و بدون نیاز به برش استخوان جناغ سینه برای دسترسی به قلب  انجام می پذیرد .
رئیس بخش قلب کودکان بيمارستان آیت ا... روحانی(ره) بابل گفت :  از ابتدای راه اندازی بخش قلب کودکان این بیمارستان تاکنون تعداد 625 نفر مداخله انژیوگرافیک برای کودکان انجام  شده است که به نسبت تعداد کل بیماران قلبی مادرزادی که بسیتری شده اند تعداد قابل توجهی است و تاکنون خوشبختانه هیچ گونه عارضه ای در پی این اعمال وجود نداشته واکثر این بیماران در حال حاضر بطور کامل به کمک کاتتریسم قلبی معالجه شده یا بطور نسبی درمان گردیده اند.
 
دکتر بابازاده با اشاره به اینکه این گونه اعمال آنژیوگرافیک در این مرکز با به روزترین دستگاههای موجود انجام پذیرفته، این نوید را به هم استانی های عزیز دادند : مراجعه به تهران  نیاز نیست و تمامی اعمال فوق در این مرکز با بالاترین کیفیت انجام می گردد .
وی ادامه داد : خدماتی که در این مرکز در امر درمان بیماریهای قلب کودکان انجام شده موجب گردیده که تمایل بیماران از سایر شهرها و استانهای همجوار جهت مراجعه بیشتر گردد بطوری که بیش از 70 درصد مراجعین غیر از شهرستان بابل می باشند.
فوق تخصص قلب اطفال بيمارستان آیت ا... روحانی(ره) بابل اضافه کرد : البته در برخی از بیماران قلبی پیچیده نیاز به عمل جراحی باز قلبی وجود دارد و نمی توان موارد شدید قلبی را به تنهایی با کاتتریسم درمان نمود.
دکتر بابازاده در پایان گفت : از حمایتهای مناسب آقای دکتر ربیعی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی بابل و دکتر صادقی رئیس بیمارستان آیت ا... روحانی ، جهت تغیرات فضای فیزیکی بخش قلب کودکان و CCU  ، سپاسگذاری میکنم و ان شاء ا... بتوانیم خدمات مناسبی به هم وطنان عزیز ارائه کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار