دبير شوراي پدافند غیرعامل مازندران گفت: کشور ایران در میان 172 کشور در مقابله با بلایای طبیعی در رتبه 62 قرار دارد و این موضوع بسیار نگران‌کننده و خطرناک است.
کد خبر: ۳۳۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 05 December 2016
 به گزارش تابناک مازندران،  به نقل از خط امید، سيد يدالله نبوی، عصر امروز در اولین جلسه کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل ضمن تقدير از تلاش تمامی شهرداران مازندران، کمیته پدافند غیرعامل شهرستان بهشهر را یکی از برترین کمیته‌ها در استان عنوان کرد و گفت: شهرستان بهشهر در چند سال اخیر با بلایای طبیعی بسیاری مواجه شده که خوشبختانه باهمت شهرداری و شورای شهر بهشهر اقدامات شایسته‌ای در این شهرستان صورت گرفته است.
 
 
 
وی با اشاره به وظایف مهم شهرداری‌ها درزمینهٔ پدافند غیرعامل گفت: شهرداران بایستی با افزایش حساسیت به پدافند غیرعامل نسبت به طرح جامع مدیریت بحران در جهت خدمات‌رسانی شهری به نحو مطلوب و در هر شرایطی تلاش نمایند.
 
 
 
دبير شوراي پدافند غیرعامل مازندران ضمن بیان شاخص‌های جهانی در حوزه بلایای طبیعی اذعان داشت: کشور ایران در میان 172 کشور در مقابله با بلایای طبیعی در رتبه 62 قرار دارد و این موضوع بسیار نگران‌کننده و خطرناک است.
 
 
 
این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های پدافند غیرعامل شناخت تهدیدهاست، متأسفانه ما تاکنون این مهم را در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ نکرده‌ایم و تمامی برنامه‌ریزی‌های ما در خصوص تهدیدات در همان برهه از زمان بوده است.
 
 
 
 
 
وی مدیریت بحران را پیش‌بینی هدفمند با رویدادها تعبیر کرد و گفت: مدیریت بحران بیش از هر چیزی به پیش‌بینی نظام‌مند جهت کسب آگاهی برای رویارویی با حوادث غیرمترقبه نیازمند است.
 
 
 
سيد يدالله نبوی در ادامه افزود: شایسته نیست با ریزش برف و افت دما شاهد تعطیلی ادارات و سازمان‌ها باشیم، امروز تمامی دستگاه‌ها باید مجهز شدن به سوخت دوم را در دستور کار خود قرار دهند.
 
 
 
نبوی در پایان افزود: شهرداری بهشهر به جهت فرهنگ‌سازی و آموزش در این حوزه پدافند غیرعامل در رده برترین‌ها در استان قرارگرفته است. آموزش در محلات، مدارس ازجمله اقدامات فرهنگی است که این مهم باید از خانواده‌ها آغاز گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار