معاون مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: از سال 92 تا به الان 837 زلزله بالای 1.5 ریشتر در مازندران ثبت شده است که نشان می دهد ماهانه 18 تا 20 زلزله در مازندران رخ می دهد.
کد خبر: ۳۳۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 05 December 2016
 عطالله داداش پور در مانور سراسری زلزله در ساری گفت: کشور ایران و به خصوص مازندران بر روی کمربند زلزله قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه زلزله بلا نیست بلکه یک پدیده طبیعی است که مزایا و معایبی دارد، تصریح کرد: اگر زلزله نبود زمین تبدیل به یک کره آبی شده و غیرقابل سکونت می شد.
 
داداش پور با اشاره به اینکه ساخته های دست بشر است که باید از آن به عنوان بلایا یاد کرد و گفت: از سال 92 تا به الان 837 زلزله بیش از 1.5 ریشتر توسط دستگاه های زلزله نگار به ثبت رسیده که این امر گویای آن است که به طور متوسط در هر ماه 18 تا 20 زلزله در استان اتفاق می‌افتد.
 
وی با تاکید بر اینکه در منطقه زلزله خیزی قرار داریم و اقداماتی مانند مانور زلزله می تواند تبعات این پدیده را کاهش دهد، افزود: نباید مانور زلزله جنبه سمبلیک پیدا کند زیرا شاید در همین لحظه زلزله ای رخ دهد.
 
داداشپور گفت: هدف ما از برگزاری این مانور این است که دانش آموزان سفیری از مدرسه به منزل باشند و اطلاعات خود را به خانواده منتقل کنند.
 
معاون مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: علاوه برتبعات جانی ناشی از زلزله تبعات مالی نیز می تواند دامنگیر جامعه شود پس علاوه بر اقدامات عملی برای مقابله با حوادث بیمه مسکونی و تجاری می تواند حامیان پس از بحران برای خانواده ها باشد.
 
ایسنا
برچسب ها: زلزله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار