مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از پلمب 348 کارگاه ساختمانی خطرآفرین در استان خبرداد و گفت :این تعداد کارگاه از نیمه دوم سال گذشته تا نیمه اول امسال پلمب شدند.
کد خبر: ۳۳۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 06 December 2016
حسن غلامی روز سه شنبه در بازدید از کارگاه های ساختمانی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سند راهبردی کاهش حوادث ساختمانی طی سه سال گذشته با ابلاغیه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور اجرا شده است.
وی ادامه داد: این سند در سه مرحله آموزش ایمنی به کارگران ، استادکاران ساختمانی و مهندسان سازمان نظام مهندسی ، نظارت بر روند ایمن سازی کارگاه ساختمانی و برخورد با متخلفان در حال اجرا است .
به گفته مدیر روابط کار مازندران در مرحله نخست بیش از 28 هزار کارگر ساختمانی و مهندسان نظام مهندسی استان آموزش های هشت ساعته چگونگی رعایت ایمنی در محیط کاری را فرا گرفتند .
 
وی با اشاره به اینکه نظارت بر ایمن سازی محیط فعالیت کارگران ساختمانی با حضور کارشناسان اداره کل و سازمان نظام مهندسی صورت گرفت ، ادامه داد : در این بازدیدها موارد تخلف و ایمن نبودن محیط به کارفرماها تذکر داده شد تا برای رفع آن اقدام شود .
غلامی گفت که مرحله سوم اجرای این سند مبنی بر برخورد جدی با کارفرمایانی که ایمنی در محیط کارکارگران ساختمانی را رعایت نکردند، بود .
 
وی ادامه داد : اجرای فاز سوم این طرح از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد که پلمب با دستور دادستان است.
به گفته مدیر روابط کار مازندران کارگاه های ساختمانی پلمب شده که نکات ایمنی در محیط کاری را رعایت نکردند پس از تعیین مدت زمان و رفع نقص از حالت پلمب خارج می شوند.
براساس آمار پزشکی قانونی مازندران در هفت ماه اول امسال 50 نفر کارگر بر اثر حادثه کار در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشت .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار