معاون ارشاد استان خراسان‌جنوبی:
معاون هنری و سینمایی ارشاد استان خراسان‌جنوبی از ارسال ۱۲۰۳ اثر برای شرکت در جشنواره‌های هنری هفته قرآن و عترت خبر داد و گفت: این جشنواره در ۱۲ رشته صنایع‌دستی، پوسترسازی، فیلم‌نامه، نماهنگ، نقاشی، خوشنویسی و غیره در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 06 December 2016
سیدعلی زمزم  صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: 1203 اثر برای شرکت در جشنواره‌های هنری هفته قرآن و عترت به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و همچنین 254 شعر و 68 مقاله و پایانه نامه نیز به این دبیرخانه ارسال شده است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تعداد آثاری که برای شرکت در جشنواره قرآن و عترت در بخش هنری به صورت مستقیم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است مشخص شد.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل ارشاد خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در بخش عکس تعداد 329 اثر، در بخش پوستر74 اثر، فیلم و نماهنگ و  فیلم نامه 57 اثر، نمایش خیابانی 12 اثر و خوشنویسی 95 اثر به صورت مستقیم به دبیرخانه هفته قرآن و عترت ارسال شده است.

زمزم بیان کرد: همچنین در بخش نقاشی 602 اثر و همچنین تذهیب و صنایع دستی 34 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که مورد داوری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در رشته شعر 254 اثر، پایان نامه و مقاله 68 اثر به صورت مستقیم دبیرخانه ارسال شده و البته در رشته‌های بیان شده، آثاری نیز از طریق سایت ارسال شده که در این آمار قرار نگرفته است.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل ارشاد خراسان‌جنوبی گفت: جشنواره‌های هنری هفته قرآن و عترت در 12 رشته شامل صنایع‌دستی، پوسترسازی، فیلم، فیلم‌نامه، نماهنگ، نقاشی، خوشنویسی، تئاتر خیابانی، تذهیب و غیره در خراسان جنوبی برگزار می‌شود که فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های هنر دینی خراسان جنوبی است.

زمزم اظهار داشت: رشته تئاتر خیابانی نیز به صورت فستیوال برگزار می‌شود به این صورت که متون نمایشی به دبیرخانه ارسال و مورد بازبینی و بازنگری داوران قرار می‌گیرد و در نهایت 5 تئاتر برگزیده در هفته قرآن و عترت هر کدام حداقل 5 اجرا در خیابان‌های سطح شهر خواهند داشت.

وی یادآور شد: هفته قرآن و عترت با برگزاری جشنواره‌های مختلف به همت اداره‌کل ارشاد خراسان جنوبی همزمان با هفته وحدت در آخر آذرماه برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار