نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آزادی بیان نباید از دایره اخلاق و مسائل قانونی خارج شد، گفت: باید آزادی پس از بیان باشد و دانشجویان در کمال آرامش فعالیت فرهنگی و علمی خود را انجام دهند.
کد خبر: ۳۳۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 06 December 2016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس ، علی نجفی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که از آزادی بیان سخن به میان آورد، اظهار کرد: آزادی بیانی که به دنبال آن هستیم نباید از دایره افراط و تفریط دور بوده بلکه باید متعادل باشد.
 
وی افزود: آزادی بیان به بدنه نظام آسیب نمی‌زند، بلکه در فضای تبادل نظر می‌توان چالش‌ها و فرصت‌ها را مورد نقد و بررسی قرار داد و با تعامل در کنار هم از ظرفیت‌های موجود بهره برد.
 
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آزادی بیان نباید از دایره اخلاق و مسائل قانونی خارج شد،  تصریح کرد: باید آزادی پس از بیان باشد و دانشجویان در کمال آرامش فعالیت فرهنگی و علمی خود را انجام دهند.
 
نجفی در پاسخ یکی از دانشجویان درباره وضعیت دو حزب اصلاح‌طلب و اصولگرا در جامعه، خاطرنشان کرد: سیستم حزبی می‌تواند به افزایش وزن مجلس، رونق انتخابات و شفافیت و تدوین روشنگرانه مواضع نامزدهای انتخاباتی در مقاطع مختلف کمک کند.
 
این مسؤول یادآور شد: دو حزب اصلاح‌طلب و اصولگرا دو طیفی سیاسی با دو فعالیت متفاوت در کشور هستند که دیپلمات‌ها حق عضویت در هیچ یک از احزاب را ندارند لذا بنده نیز عضو هیچ حزبی نیستم.
 
وی با اشاره به اینکه بعد از 37 سال بعد انقلاب باید نگاه خود را به این مسائل عمیق‌تر کنیم، ادامه داد: بنده به عنوان یک فعال سیاسی ـ اجتماعی به صورت عام به خرد، اندیشه‌ورزی و اصلاح‌طلبی تعلق دارم ولی از اصول و ارزش‌ها روی‌گردان نیستم.
 
نجفی اظهار کرد: اصلاح‌طلبی و اصولگرایی یعنی احترام به محیط زیست، ضایع‌نکردن حق دیگران و اهل فساد، تبعیض و رانت نبودن، باید بزرگ‌ترین وظیفه ما فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ  باشد، درستکاری، امانت‌داری، قانون گرایی و ... آرمان هر دو حزب باشد اما شاهد نقض این مسائل در هر دو جریان هستیم.
 
این مسؤول در پاسخ به سوال دانشجویی که عنوان کرده بود برای گرفتن آرا در انتخابات در جمع دانشجویان حضور یافته است، تصریح کرد: اراده خداوند ما فوق اراده بشر است به هیچ عنوان دغدغه چهار سال آینده را ندارم و به وضوح اعلام می‌کنم اگر برای مردم خود مفید نباشم با مردم خداحافظی می‌کنم و حضور من در این دانشگاه تنها به دعوت مسؤولان دانشگاه بوده است که به احترام روز دانشجو حضور یافتم.
 
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال وضعیت کشتارگاه بابل اضافه کرد: کشتارگاه بابل موسسه‌ای بود که بعد از سفر رهبر در منطقه محروم بندپی غرب بابل احداث شد و مدتی در دست دولت بود اما بعد آن را در اختیار بخش خصوصی قرار دادند که این امر سبب بروز مشکلات و نارضایتی از سوی بسیاری از مردم شد.
 
نجفی یادآور شد: بنده در حیطه قانونی خواستار رسیدگی به وضعیت موجود کشتارگاه شدم و به ظرفیت اشتغال‌زایی و تامین معیشتی آن نیز آگاه هستم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: دانشگاه باید مهد دانش باشد و کرامت آن حفظ شود.
 
مظفر ربیعی با اشاره به اینکه  دانشجو نماد علم‌آموزی، شادابی و شور زندگی است، افزود: دانشجو باید سیاسی باشد و سیاست را بشناسد ولی ملعبه دست بازار سیاست‌بازان نشود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل با بیان اینکه باید بنیه پژوهش و پژوهشگری در دانشگاه‌های قوی شود، تصریح کرد: دانشجویان در علم‌آموزی اخلاق محور باشند.

برچسب ها: نماینده بابل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار