منطقه آزاد به بابلسر و فریدونکنار می رسد ؟
نماينده محترم ولى فقيه در استان سيستان و بلوچستان تاکید کرد: قبل از دوره قاجار تاریخ منطقه را با نام گمرک بابلسر می شناختند. و می توان با جمع آوری طومار از حق و حقوق مردم این منطقه دفاع کرد . گفتنی ست آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه هنگام رفتن زیر پوستر منطقه آزاد را امضا کرد .
کد خبر: ۳۴۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷ 07 December 2016
به گزارش تابناک مازندران، عصر امروز  همایش ملی تصمیم سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی در هتل رستوران میزبان شهرستان بابلسر برگزار گردید.  در این همایش بزرگ حدود 500 نفر حضور داشتند.
 
 آیت الله عباسعلی سلیمانی،نماينده محترم ولى فقيه  در استان سيستان و بلوچستان و نماينده مجلس خبرگان رهبرى ، ولی الله نانواکناری نماینده مردم  بابلسر و فریدونکنار،  حجت الاسلام والمسلمين دكتر خیراله پور، حجت الاسلام والمسلمين ناصری نماینده دوره قبل بابل ، حجت الاسلام والمسلمين موسوی از روحانیون برجسته بابلسر،حجت الاسلام عمويى ، دكتر احمد پوردرويش،عضو هيات علمي  دانشگاه مازندران ، اسلامي، رئيس بزرگترين مركز تكثير، پرورش و توليد ماهي هاي خاوياري در خاور ميانه و شخصیتهای دانشگاهی و غیره حضور داشتند و حمایت خود را از منطقه آزاد بابلسر و فریدونکناراعلام نمودند. 
 برگزاری همایش ملی تصمیم سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی در بابلسر
آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه دراستان سیستان و بلوچستان و امام جمعه سابق بابلسرکه با استقبال زیادی مواجه شد اظهار داشت:  به باور بنده هیچ استانی به اندازه استان مازندران از مجموع ظرفیت‌های عمران، آبادانی و توسعه و برخورداری از جنگل، کوه، دریا و باران بهره‌مند نیست و پتانسیل والای این منطقه را ندارد..
 
مطمئن باشید ساخت دانشگاه مازندران و گمرک و بندر در سالهای قبل بدون فکر نبوده و قطعا مرکزیت این شهر مورد تاکید همه بوده است.
 برگزاری همایش ملی تصمیم سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی در بابلسر
وی در ادامه گفت: موجب تاسف است که از دریای خزر که بزرگترین دریاچه جهان است به درستی در مازندران بهره‌برداری نمی شود و این موضوع یک ضرر اقتصادی برای استان محسوب می شود، به اعتقاد بنده این استان بهترین ساحل ایران و شاید خاورمیانه و شاید جهان را دارد ..
 
امام جمعه سابق بابلسر با اشاره به اینکه اوضاع و احوال اشتغال مازندران در شرایط مطلوب قرار ندارد و از جایگاه اصلی خود فاصله دارد، افزود: امروزه بسیاری از جوانان مازندران در استان های همجوار همچون سمنان  دنبال کار هستندومتاسفانه باید گفت که اوضاع اشتغال در منطقه در حد فاجعه است.
 
نماينده محترم ولى فقيه  در استان سيستان و بلوچستان تاکید کرد: قبل از دوره قاجار تاریخ منطقه را با نام گمرک بابلسر می شناختند. وبه اعتقاد بنده باید با جمع آوری طومار از حق و حقوق مردم این منطقه دفاع کرد .  گفتنی ست آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه هنگام رفتن زیر پوستر منطقه آزاد را امضا کرد .
  برگزاری همایش ملی تصمیم سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی در بابلسر
آیت الله عباسعلی سلیمانی،نماينده محترم ولى فقيه  در استان سيستان و بلوچستان و نماينده مجلس خبرگان رهبرى ، در پایان گفت: شهرستان بابلسر و فریدونکنار به‌علت مرکزیت استان مازندران، برخورداری از جمعیت مناسب هم‌جواری با شهرهای بزرگ و تأثیرگذار استان و داشتن ظرفیت مناسب، مساعد برای ایجاد منطقه آزاد است.
 
در ادامه دکتر ناصری دبیر همایش ملی تصمیم سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی نیز تصریح کرد: ده سال است که مقام معظم رهبری مسئله اقتصاد را به عنوان چالش بزرگ کشور مطرح می‌کند که برای ما یک الگو و نمونه است.
 
ناصری با اشاره به اینکه این همایش‌ها باید به صورت مستمر در استان برگزار می‌شد، گفت: پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی شعار هفته پژوهش بوده که تحقق آن سبب تحقق سند بالادستی در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه محورهای همایش در هفت مبحث پیگیری می‌شود، افزود: حمایت‌های اینچنینی باید پشتیبان علم در کشور باشد.
 
دبیر همایش ملی تصمیم‌سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه حدود 60 هزار نفر در بخش مرکزی ساکن هستند که با تعداد دانشجویان و اساتید و کارمندان حدود 20 هزار نیروی متخصص در این شهر فعالیت دارند، گفت: حدود 30 درصد از جمعیت بابلسر متخصص و تحصیل کرده هستند.
 
ناصری با بیان اینکه 153 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد، افزود: 87 مقاله پس از بررسی و با نظر کارشناسان برگزیده شد.
 برگزاری همایش ملی تصمیم سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی در بابلسر
بر اساس این گزارش ، ولی الله نانواکناری در سخنرانی خوداظهار داشت : امیدوارم حوزه انتخابی ما(بابلسر و فریدونکنار ) به عنوان منطقه آزاد اعلام شود. بر همین اساس نامه ای به آقایان ترکان و جهانگیری نوشتم و پیگیر مطالبات مردمی هستم
وی با بیان اینکه شهرستان های ما با دارا بودن دو بندر بزرگ در حوزه های صادرات و واردات و توریستی و نزدیکی به تهران قابلیت بالا برای تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارا هستند، گفت: دانشگاه مازندران واقع در شهرستان بابلسر به عنوان قطب علمی شمال کشور و از قدیمی ترین دانشگاه های ایران، از ظرفیت های بالایی برای حل معضلات مراکز صنعتی، فرهنگی و اقتصادی برخوردار است که باید از این شرایط برای ایجاد تعاملات منطقه ای و بین المللی به ویژه با کشورهای حاشیه دریاچه خزر بهره جست.
وی با بیان اینکه امروز بیکاری به بیماری فراگیر خانواده های ایرانی مبدل شده، افزود: چنانچه طبق آمار نرخ بیکاری جوانان 25 درصد است که بزرگ ترین مسئولیت مدیریت نظام حل معضل معیشت مردم محجوب و شریف ایران است؛ ازسوی دیگر قاچاق کالا و ارز کمر اقتصاد کشور را در تولید، واردات و صادرات شکسته که باید با عزم جدی برای مبارزه با ام المفاسد اقتصادی تلاش کرد.
 برگزاری همایش ملی تصمیم سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی در بابلسر
این نماینده مردم مجلس دهم همچنین با اشاره به این مطلب که باید بر اساس سند چشم انداز سال 1404 میزان درآمدی برابر با 25 میلیارد دلار از طریق گردشگری عاید کشور شود، گفت: این در حالی است که ایران با قدمت زیاد تاریخی سهم ناچیزی از درآمدهای صنعت گردشگری دارد همچنین در حفظ نهادهای اجتماعی بر اساس الگوهای ایرانی و اسلامی کاری نشده است و به واسطه هجمه دشمنان، نهاد خانواده دچار تزلزل شده و میزان طلاق بسیار تکان دهنده و تأسف بار است.
 
  همچنین  نماينده ادواري مجلس شوراي اسلامي مردم شريف بابل  حاج آقا ناصري  از ايجاد منطقه ازاد فناوري-تجاري بابلسر، 
اعضاي شوراي اسلامي شهر بابلسر:  خانم مهندس بخشنده، منصور رمضان نژاد،  خانم بهار و عبدالله  پوربابا،اعضای شوراى شهر محموداباد و بهنمير و هادى شهربا حضور و امضا طومار  حمايت خود را از این اقدام رسما اعلام کردند.
 
 حمایت قاطع شورای شهر بابل از منطقهآزاد مرکزی مازندران

13 عضو شورای اسلامی شهر بابل به اتفاق آرا، از منطقه آزاد بابلسر و فریدونکنار حمایت کردند.
 برگزاری همایش ملی تصمیم سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی در بابلسر
در ضمن اعضای شورای شهر بابل و دو نماینده دکتر نجفی در جلسه حضور داشته حمايت دكتر نجفي از منطقه ازاد فناوري تجاري  بابلسر و فريدونكناررا اعلام نمودند. البته فضلی نماینده جناب نجفی و عضو هیئت رییسه خانه احزاب استان مازندران است .
 برگزاری همایش ملی تصمیم سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی در بابلسر
ضمنا رييس دفتر مجمع نمايندگان استان اقاي ايرج نياز ضمن حضور در جلسه نشست ويژه منطقه ازاد كليد تحقق اقتصاد مقاومتي  پيام حسين نياز، نماينده مردم  بابل در مجلس شوراي اسلامي را به همايش اعلام نمود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۵
آرش كمانگير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
خدا خيرشون بده. بالاخره مردم مركز استان از خواب بيدار شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
ایده تأسیس بندر امیرآباد برای اولین بار در سال 1353 مطرح شد. با توجه به مکانیابی مناسب این بندر در سال 1370 توافقی میان سازمان شیلات و سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت تا عملیات احداث آن پس از 5 سال مطالعه در سال 1375 آغاز شود. تنها یک سال پس از آغاز مراحل اجرایی آن شورای عالی مناطق آزاد این بندر در حال تأسیس را به علت موقعیت منحصربفرد در سال 1376 به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برگزید
ناشناس
| France |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
جناب ناشناس. شما که انثقدر از خودتون اطمینان داری چرا از مناظره فراری هستید؟!
مگر نماینده ی بهشهر قبول نکرد با هر کارشناسی مناظره کنه، چرا الان زیر حرفش زد؟
انقدر پشت لابی ها مخفی نشوید.
فریدون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
يه روز خوب میاد
به امید آزاد شدن منطقه آزاد بابلسر و فریدونکنار
فریدون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
لطفا خبر حمایت مردم بابل و امل و سوادکوه و محمود اباد و سرخ رود و... از منطقه ازاد بابلسر و فریدونکنار و رسانه ای کنید
جدا از کمپین اصلی منطقه ازاد بابلسر و فریدونکنار
مردم این شهر ها با کمپین های جداگونه و در موازی با اهداف کمپین اصلی حمایت خودشون و اعلام کردن
عباس پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
مجلس باید به نظرهای کارشناسی شده احترام بذاره.
از آقای روحانی، در دولت امید، خواستار پیگیری این خواسته 70 درصد مازندران هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
مجلس و دولت باید به نظرات کارشناسی احترام بذارن نه به نظرات خنده دار شما! هیچ برتری در بابلسر نسبت به بندر امیرآباد وجود نداره بر چه اساسی بابلسر بهتره؟ کجای کشور منطقه آزاد بر اساس کمپین و جمعیت و وسط استان بودن انتخاب شده؟
اگر دولت میخواد منطقه آزاد موفق داشته باشه بهترین نقطه در استان مازندران بندر امیرآباد هست نه مکانهایی که هیچ زیرساختی ندارند. مگه اینکه دولت عقلشو از دست داده باشه که بخواد در 50 کیلومتری بندر امیرآباد هزینه های سرسام اور دیگری رو به گردن بگیره.
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
دوست ناشناسی که ناشناس پاسخ دادید. به نظر شما کدام نظر کارشناسان خنده دار است. اینکه ما در کشور به یک منطقه آزاد فناوری-تحجاری نیاز داریم و نه منطقه آزاد تحاری-صنعتی خنده داره ؟! ما چه صنعت قابل رقابتی داریم که با قول ترانزیتی مقل امیراباد بخواهیم صادرش کنیم؟ ما به یک منطقه آزاد چابک مثل بابلسر نیاز داریم که مغز افزار کشور باشه و بتونه فناوری و تکنولوژی روز دنیا را با پس کرانه های علمی ، اقتصادی و فکری کلان شهرهای بابل، امل، قائمشهر و ساری دست پیدا کنه. این نیاز به یک بندر ترانزیتی بزرگ مثل امیراباد نیاز نداره. این نیاز به راه آهن برای باربری نیاز نداره. این نیاز نداره خودشو پشت شهری مثل ساری قایم کنه. اون بابلسره . اون باله. اون امله . این جغرافیا به تنهایی پویاست. ضمنا فرودکاه بابلسر خیلی خیلی مکانش به منطقه آزاد نزدیکتر هست.و انشا ا.. با ایجاد منطقه آزاد فناوری-تجاری بابلسر مجددا راه می افته.
یا حق
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
مجلس باید به نظرهای کارشناسی شده احترام بذاره.
از آقای روحانی، در دولت امید، خواستار پیگیری این خواسته 70 درصد مازندران هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
بالاخره کاری کردند کارستان
آفرین به همتشان
عظیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
بندر امیرآباد از نظر وسعت وامکانات اسکله بعد از بندر انزلی بزرگترین بندر شمال کشور است .درضمن وصل به راه آهن تهران شمال بوده ونزد فرودگاه بین الملی قرارداره .
پاسخ ها
کیمیاگر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
دوست عزیز به نظرتوناگر رضازاده را جای حسن یزدانی می فرستادیم المپیک مدل می اورد؟ هر چی تعریف و کارکرد خودش رو داره. کارکرد بندر امیرآباد ترانزیتی است و باید در راستای اقتصاد مقاومتی با هزینه پایین ترانزیتی به کشور خدمت کنه. تقریبا زا طریق منطقه ویژه بودن همه این مزیت های مثبت را داره. استان به یک منطقه آزاد نیاز داره که مارکردش اش فناوری باشه نه صنعتی!! هم میان کاله را مثل خلیج گرگان نابود می کنید و هم هزینه گزافی را به دولت تامین میکنید.
نصیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
اقای عظیمی چرا مغلطه می کنید اسم امیرآباد تازه سر زبونها افتاد اصلا امیرآباد کجا هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
حالا چرا بی سوادیتو به رخ همه می کشی؟
کیمیاگر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
دوست عزیز مدافع شرق استان
آیا می دوانی جمع سرمایه گذاری بخش خصوصی در امیراباد حدود 450 میلیارد تومان و در بخش دولتی 470 میلیاد تومان است؟ آیا می دانی فقط یک فرد سرمایه گذار در بخش خصوصی بابلسر در کلان پروژه تولید، تکثیر و پرورش ماهیهای خاویاری به تنهایی حدود 800 میلیارد تومان یعنی نزدیک به جمع سرمایه گذاری های بخش خصوصی و دولتی در امیراباد سرمایه گذاری کرده؟!!! آیا می دانی فقط ظرفیت بابل یا یک شرکت مثل کاله فعالیت بخش بین المللی اش را وارد منطقه ازاد بابلسر بشن شما باید التماس کنید که تو منطقه آزاد بابلسر کار کنید؟؟!!! پس بیایید منطقی تصمیم بگیریم نه احساسی. بابلسر بهترین نقطه برای ایجاد منطقه آزاد فناوری-تجاری است.
مولایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
استقرار منطقه آزاد بابلسر و فریدونکنار به عنوان شهر های مرکزی استان مازندرانه تا با توجه به وسعت منطقه آزاد که بیش از این دو شهره که منفعت این موضوع به اکثر شهرهای استان میرسه
فریدون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
امیرآباد بهشهر احمقانه ترین نقطه بود چون نصف منطقه تحت شعاع میره توی یه استان دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
نماینده باسواد! بابلسر دو بندر بزرگ رو در بابلسر چطوری دیده؟! ما هر چی تلاش کردیم یک بندر بزرگ هم ندیدیم! همون بندر چند وجبی هم در بابلسر نیست و در شهر مجاور قرار داره. فریدونکنار همچون مستعمره ایست که در این مواقع نام و نشانی ندارد.
کیمیاگر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
دوست ناشناس مدافع شرق استان
متاسفانه کور کورانه و به زور می خواهی مردم را قانع کنی مثل همه نمایندگان ادواری شرق استان.
برادر من وقتی بابلسر گمرک و بندر داشت شما داشتی پینه می کاشتی. انوقتی که بابلسر فرودگاه داشت شما به هواپیما می گفته طیاره.. بابلسر یک جغرافیایی به بزرگی مرکز استان است. بابلسر یعنی بابل. بابلسر یعنی آمل. بابلسر یعنی فریدونکنارف یعنی خزر شهر. یعنی دریاکنار. یعنی دانشگاه مادر استان که بیش از 500 استاد دراه . بیش از 12 هزاد داشنجو داره . بیش از 800 کارمند داره. تمام استان یک کلان شهرند و به علت مرزی بودن بابلسر ایجاد منطقه آزاد در بابلسر محقق خواهد شد و همه همشهری های مرکز استان در این تصمیم درست شریک خواهند بود و از منافع اش سود می برند.
Mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
عالي دست شما بابت همايت از اين طرح درد نكند.
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
ماشاا... به همت تون. انتخاب منطقه ازاد در مركز استان همه جوره به نفع استان و كشور هست. بندر اميراباد با كاركرد منطقه ويژه مي تونه در بخش ترانزيتي به كشور كمك كنه
امير رضا اكبري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
واقعا حركت خوبيه. وقتي كاري كارشناسي شده اون هم توسط اساتيد صاحب نام چرا نمايندگان و استاندار و مسيولين كشوري در منطقه ازاد كردن بابلسر انقدر تعلل مي كنند. همه مردم عادي اينو درك كردند اينها چرا هنوز چشماشون رو بستند
چاربیدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
درود بر ایت الله سلیمانی....قطعا منطقه ی ازاد مرکزی بابلسر و فریدونکار استان مازندارن را متحول خواهد کرد
رضا اكبري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
به نظر من اين همايش بسيار هوشمندانه بود. مگه تحقق اقتصاد مقاومتي بدون تصميم سازي غيركارشناسانه مي شه!!؟؟ بابلسر بهترين نقطه براي ايجاد منطقه ازاد فناوري-تجاري هست. اقاي تركان لطفا مدير پروژه بابلسر را معرفي كن. بي شك دكتر ناصري مستحق ترين فرد هست. چون هم استاد نخبه هست و هم بسيار باسواد و ايده منطقه ازاد فناوري ابتكار ايشون بود.
بابك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
جناب اقاي مهندس تركان عزيز
چرا انقدر معطل مي كنيد

مدير پروژه منطقه ازاد فناوري تجاري بابلسر را معرفي كنيد.
دكتر هادي ناصري شايسته ترين فرد هستند. چون هم مسول طرح امكان سنجي و مكان يابي منطقه ازاد استان مازندران بودند و هم شايسته ترين فرد در بين اساتيد نخبه استان هستند.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
همايش علمي مكمل يك كارشناسي خوب براي مكان يابي منطقه ازاد در بابلسر شد.تفارت نگاه مركز استان با شرق استان همينه. مركز استان شامل افراد دانشمند زيادي است كه حرفشون را با منطق و علمي مي زنند نه با لابي گري و فشار بر استاندار و دولت
فرنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
با آرزوی توفیق روز افزون برای مردم بابلسر، رونق اقتصادی و رفع معظل بیکاری در همه شهرهای کشور عزیزمان
فرنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
با آرزوی توفیق روز افزون برای مردم بابلسر، رونق اقتصادی و رفع معظل بیکاری در همه شهرهای کشور عزیزمان
پويا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
جناب تركان سلام
ضمن عرض احترام خدمت شما و دولت محترم تدبير و اميد
با توجه به نامه اخير رياست جمهورى مبنى بر بررسى منطقه آزاد بابلسر و فريدونكنار بهتر نيست يك مدير براى پروژه ى منطقه آزاد مركزى ( بابلسر و فريدونكنار ) معرفى كنيد؟؟؟
با تشكر از مساعدت شما
مهدی طلوتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
دوستان و همشهريان عزيز بابلسر!
همدلي و غيرت بي مثال‌تان در پيگيری جدی حق مسلم ايجاد منطقه آزاد فناوری و تجاري در منطقه مركزي استان را ارج می‌نهم.
بي شك كار كارشناسی نخبگان و اساتيد برجسته را هيچ منطقی نمي‌تواند نپذيرد.
از این رو این فرزند کوچک شما نیز حمايت خود را از این همت والا در تشکیل این کمپین و همچنین همشهريان عزيز و دوست داشتنی اعلام مي كند.
با ارزوي ميهني آباد و مردمی همدل
"مهدی طلوتی"
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
دوستي كه غير منطقي و متعصبانه از اميراباد دفاع مي كني.لطف پاي حرف كارشناسان هم بشين. بندر اميراباد نعمتي است بي نظير كه با منطقه ويژه بودن مي تونه دربخش ترانزيتي با دسترسي به راه اهن و اسكله هاي مناسب به كشور كمك كنه. ما با منطقه ويژه بودن اميراباد مشكلي نداريم. خوب هم هست.ما به يك منطقه ازاد فناوري تجاري نياز داريم تا بتونيم براي توليد و صادرات قابل رقابت دانش فني در سطح كلاس جهاني توليد كنيم.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
مشکل اساسی کشور ما نداشتن دانش فنی تولید و قابل رقابت با دنیاست. از اینرو با ایجاد منطقه ازاد فناوری-تجاری بابلسر بسیار موافقم. چون بابلسر با پشتیبانی کلان شهرهای بابل، امل و قائمشهر و نور و حتی ساری می تونه نقش بزرگی را ایفا کنه.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
مشکل اساسی کشور ما نداشتن دانش فنی تولید و قابل رقابت با دنیاست. از اینرو با ایجاد منطقه ازاد فناوری-تجاری بابلسر بسیار موافقم. چون بابلسر با پشتیبانی کلان شهرهای بابل، امل و قائمشهر و نور و حتی ساری می تونه نقش بزرگی را ایفا کنه.
كمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
به اعتقاد بنده دولت مي تونه بندر اميراباد را با تسري قوانين منطقه ازاد كنه و همچنين بابلسر را منطقه ازاد فناوري تجاري كنه كه به نظر استاندار و كارشناسان احترام گذاشته باشه. وگرنه كار كارشناسي اصلا معني خودش را از دست مي ده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
جناب آقای شاعری نماینده محترم بهشهر و حومه
سلام برادرم
به مردم بهشهر قول منطقه آزاد تجاری و گردشگری را می‌دهید!
برای استقرار سرمایه‌گذار و صنعتگران زیرساخت خوبی در منطقه مهیاست. البته من نظر خوبی ندارم. چون اولین مشکلی که در تمامی شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد، هزینه برق است. امیرآباد برق مستقل ندارد
آقای نماینده
در ضمن برای گردشگری شدن ساحل آزاد و تمیز و بی‌دغدغه می‌خواهد
آقای نماینده
ما تنها امکانات بالقوه و بالفعل خود را بخشیدیم به گرگانی‌ها. شما که در جریانید..
یادتان نرود در تقسیمات کشوری میانکاله شده خلیج گرگان،
آقای نماینده
اگر قشم و کیش و چابهار. در این زمینه موفق بودند، دلیل موفقیت آن فقط و فقط امکانات گردشگری بوده و بس ... آمدند گشتند، کامشان شیرین شد و سرمایه آوردند
شما از گلوگاه تا ساری چند تا هتل سراغ دارید؟ چند تا هتل ساحلی در منطقه وجود دارد؟

من چندین سال در جزیر کیش سردبیر مجله کیش و توسعه بودم ... به ما یاد دادن به بهانه مصاحبه با بزرگان علم و صنعت و تجارت، ضمن سوالات، از امکانات جزیره و زیرساخت‌ها تعریف کرده و شخص سرمایه‌گذار را به هر طریق ممکن به بازدید از جزیره ترغیب نماییم.
اینجا کدام محل برای پذیرایی سرمایه‌گذار پیش‌بینی شده است؟
آقای نماینده ...
قبل از ورود منطقه آزاد کمی به فکر سطح فرهنگی بهشهر باشید. این شهر هنوز شهر بازی ندارد ... جوانان بهشهری روح بیمار دارند .... بلا نسبت هم نداره .. دوستان.
هر روز دعوا، هر روز چاقوکشی، هر روز بیکاری و دست فروشی .
تفریح بهشهری‌ها شده تخمه حاج علی، جم تی وی، قلیون تو جنگل و مواد مخدر.
بیایید بجای آزاد کردن منطقه کمی به فکر جوانان 15 تا 25 سال باشید.
بهشهری‌ها دل خوش بندری هستند که برای ماهیگیری با قلاب باید از هفت خوان رستم عبور کرده تا یک روز را بتوانند تفریح سالم داشته باشند.
شما یک روز تعطیل بصورت ناشناس و بدون اسکورت به بندر سر بزنید ... قلابی در دریا بیندازید خواهید دید چند ارگان و نهاد مانع ماهیگیری و حضورتان در آنجا می‌شوند که این امر در حیطه وظایفشان نیست.
آقای نماینده قوربون سواد و سابقه درخشان شما برم من...
اینجا شهرداری منطقه 22 تهران نیست، دریاچه میانکاله هم دریاچه چیتگر و خلیج فارس نیست ... اینجا بهشهر است. عقب مانده‌ترین شهر در استان مازندران.
این شهر خیلی جای کار دارد. همه هم و غم بهشهر منطقه آزاد نیست.
این اشرف البلاد است، اسمش دنیا رو کشته داخلش ما رو.
یک کارخانه تعطیل شد... دیدید خانواده کارگر ها به سرشان آمد.
دست فروشی چهره شهر را زشت میکند. ما در این ضمینه خود کفا شدم. شهرداری و فرمانداری بدون داشتن قانون مرتبط و بودجه نمی توانند با بیکاری منطقه مقابله کنند. اینها قوه اجرایی هستن... قانون گذار شمایید.
زمین ها کشاورزی ما هنوز یک پارچه سازی نشدند... تعاونی های کشاورزی مرتبط با زمین داری و کشت مکانیزه هنوز شکل نگرفته اند.
شما که استاد بنده هستید، تو این رشته صاحب نام هستید... چرا از دولت نمی خواهید کناره واردات هشتاد فروند بوئینگ چهار دستگاه هواپیمای سم پاش پیشرفته برای کشاورزی مازندران وارد نمایند.
کشت مکانیزه و زمین یک پارچه امکانات پیشرفته میخواهد.
بزارید بهشهر با آنچه که دارد رشد کند.. بهشهری ها
هنوز نمیدانند بهترین زمین های کشاورزی شان شده بار انداز و پایانه تریلی. استاد محیط زیست و آبخیز داری. عزیز من دوست من میانکاله مهریه مادر شاه عباش بود. مال بهشهر بود. به بهانه شکوفا کردن آشوراده این ملک وزین ما را ربودند. مشکلات زیاد است.. مردم درک میکنند.
یک شبه هم انتظار معجزه نیست.

بسترسازی برای ورود سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین مشکل برای مدیران آینده این منطقه خواهد بود.
کدام سرمایه‌دار از آب‌های آزاد جنوب می‌گذرد و به شمال ایران می‌آید؟
هنوز ظرفیت‌های قشم، کیش، چابهار تکمیل نشده و به راستی و درستی می‌توانند صدها میلیارد سرمایه را در خود جای دهند .... آیا جز چند مکان برای بستر و پایلوت سرمایه جاذبه خاصی در نظر گرفته شده است؟
یا باید منطقه آزاد تایید شود، مدیرش بماند با هزار درخواست بدون امکانات؟
آقای نماینده این مهم را خوب می‌دانید که رئیس منطقه آزاد و تجاری اختیار تام و مطلق 15 وزیر را دارد.
آیا مدیران منطقه‌ای با این امر کنار می آیند؟ تعاملی بین مدیران منطقه‌ای و مدیران آینده منطقه آزاد هست؟ یا خیر ... . در این خصوص کاری صورت گرفته یا خیر؟
آقای شاعری عزیز ... در تهران زندگی می‌کنم. بچه بهشهرم. به شما رای ندادم چون موقع رای‌گیری در تهران بودم و به هم قطاران شما رای دادم.
شما تنها نماینده بهشهر هستید که سابقه اجرایی در پایتخت را دارید. نود درصد بهشهری‌ها بخاطر سوابق درخشان تهران شما بهتون رای دادند. قرار نیست یک دوره نماینده باشید ... بهشهر تازه شما را پیدا کرده و انتظار زیادی از شما دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار