بحث منطقه آزادمازندران ادامه دارد
در این جلسه دولت مکلف شد ناظر به مصوبات، مکاتبات و مطالعات کارشناسی قبلی که توسط مشاور پیشنهاد گردید سه نقطه استان مازندران با سه کاربری آزاد تجاری، صنعتی، علمی و فناوری و گردشگری در شرق، مرکز و غرب مازندران ذیل منطقه آزادمازندران" تعریف و تصویب نماید.
کد خبر: ۳۴۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 11 December 2016
به گزارش تابناک مازندران، شب گذشته نشست شامگاه شنبه ۲۰ آذر استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران با سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه دیگری با حضور مهندس ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور استاندار مازندران و اعضای مجمع نمایندگان استان تشکیل گردید.
 
بر اساس این گزارش، به گفته حسین نیازآذری سخنگوی مجمع نمایندگان استان مازندران در این جلسه مسائل  مرتبط با منطقه_آزاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد دبیرخانه شورای مناطق آزاد، حسب مطالعات و مصوبات قبلی "منطقه_آزادمازندران" را با سه شعبه و کاربری درمنطقه شرق، مرکزی و غرب مازندران با ساختاری استانی تعریف نمایند تا به نحوی کل استان از نعمت منطقه آزاد برخوردار شوند.  
 
نیازآذری افزود: در این جلسه دولت مکلف شد ناظر به مصوبات، مکاتبات و مطالعات کارشناسی قبلی که توسط مشاور پیشنهاد گردید سه نقطه استان مازندران با سه کاربری آزاد تجاری، صنعتی، علمی و فناوری و گردشگری در شرق، مرکز و غرب مازندران ذیل منطقه آزادمازندران" تعریف و تصویب نماید.
 
سخنگوی مجمع نمایندگان ادامه داد: از نظر مجمع  وفق مطالعات کارشناسی و مطالبه اهالی مناطق مختلف استان ایجاد منطقه آزاد بنام مازندران جامع و امکان برخورداری همه نقاط استان را فراهم خواهد کرد. نیازآذری همچنین افزود:  مهندس ترکان وعده داده است، دبیرخانه و شورای عالی مناطق آزاد روی پیشنهادجدید متمرکز شوند تا مصوبه دولت اخذ گردد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۸
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
بهترین روش کارشناسی درست است که شکر خدا همانگونه می شود
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
از اکثریت نمایندگان استان تشکر می‌کنیم که با همدلی توانستند به این برایند ارزشمند برسند.
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
معلوم شد رفتار تفرقه افکن آقای یوسف نژاد و شاعری جواب نداد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
هر انسان بینا و عاقلی با مقایسه ساده بین مناطق امیرآباد، بابلسر و نوشهر متوجه میشه که اولویت منطقه آزاد با کجاست و چه کسانی رفتارشون تفرقه افکنانه بود. اگر سه منطقه آزاد داشته باشیم خوبه اما منطقه آزاد بقالی نیست که همه جا داشته باشه. اگر دولت بخواد به این خواسته توجه نکنه و تنها بخواد یک منطقه آزاد به مازندران بده قطعا بهترین نقطه بندر امیرآباد هست.
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
این پیشنهاد به نفع تمام استانه.
عجیبه که بهشهریا خوشحال نیستن.
اونا هیچوقت راضی نبودند جایی بجز امیراباد که اصلا در اولویت کارشناسی نبود به عنوان منطقه آزاد انتخاب بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
شما اولا باید به ما توضیح بدی مفهوم کارشناسی یعنی چی. از نظر شما یعنی هر جایی که به بابلسر نزدیکتر پس همون نقطه کارشناسی هست! از همه لحاظ بندر امیرآباد مناسب منطقه آزاد شدن هست. به خاطر شرایط ویژه اش هست که بلافاصله به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و اگر رفتار تفرقه افکنانه بقیه نبود حداقل 10 سال قبل به منطقه آزاد تبدیل شده بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
کسی که افکارش درست باشه از انتشار میدونه اولویت منطقه آزاد بابلسره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
ناشناس 13:55 وقتی حرفی زده میشه باید با دلیل باشه ما تا حالا دلیلی غیر از وسط استان بودن و جمعیت ندیدیم که کوچکترین ارتباطی به منطقه آزاد نداره. مخالف منطقه آزاد شدن 3 نقطه در استان نیستیم اما اینکه گفته بشه اولویت منطقه آزاد جایی باشه که نه بندر داره نه راه آهن و نه اراضی کافی حرف زوره دوست عزیز. ان شاء الله که دولت با سه منطقه موافقت کنه.
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
برای ایجاد یک منطقه آزاد خوب نیاز نیست بندر داشته باشیم. نیاز نیست راه آهن داشته باشیم. نیاز نیست فرودگاه داشته باشیم. ولی حصول همه اینها در بابلسر ممکن هست. هم بندر بابلسر، و هم بندر فریدونکنار هست. فرودگاه بابلسر بسیار قرمت بیشتری از فرودگاه ساری داره. در 2 کیلومتری بابلسر.منا هزینه ایجاد خط آهن در صورت لزوم از بهنمیر بابلسر تا خط ریل موحود انقدر زیاد نیست که در مقابل 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی رقمی باشه. پس بندر صیادی امیرآباد را به رخ نکشید. هر وقت هر مقام مسئول قبول کرد یک هفته در امیرآباد اقامت داشته باشه انوقت جغرافیای انو قسمت را به روستاهای اطراف بابلسر مقایسه کنید. چون شان و جایگاه بابلسر بسیار بالاتر از منطقه بهشهر و امیراباد هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
با همدلی همیشه بهترین نتیجه حاصل میشود
احسنت بر این همت
ارش كمانگير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
احسنت به درايت استاندار محترم جناب اقاي دكتر فلاح، جناب اقاي دكتر صالحي اميري و جناب اقاي دكتر تركان مشاور عالي رياست جمهوري به واسطه برگزاري چنين نشست مهم و ارزشمندي با حضور نمايندگان محنرم مجلس شوراي اسلامي استان. نمايندگان عزيز صرف نظر از هر نتيجه اي كه حاصل شود همدلي و تمكين به نظر كارشناسي و خرد جمعي هميشه و هميشه عاقلانه ترين و منصفانه ترين تصميم خواهد بود. تصميم اخير و همدلي در ايجاد يك منطقه ازاد چندبخشي به نفع همه استان بوده و رضايت و همراهي حداكثري مردم استان را خواهد داشت.
كيمياگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
درود بر سه بزرگ مرد، دكتر فلاح استاندار محترم، دكتر صالحي اميري، وزير محترم فرهنگ و ارشاد و جناب اقاي دكتر تركان مشاور عالي رياست جمهور و رياست محترم شوراي عالي منطقه ازاد و ويژه كشور
و نمايندگان شريف استان در مجلس شوراي اسلامي به واسطه همراهي و حمايت از تصميم و نظر كارشناسي
مجتبی عباس نژاد متنکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
یادتونه از اولین باری که بحث مناطق آزاد درمازندران مطرح شد. این پیشنهاد بنده بود که بجای زیرآب زدن هم تلاش کنیم کل استان زیر چتر منطقه آزاد قرار گیرد. بازهم با محوریت سه بندر نوشهر، بابلسر و امیر اباد. هفته پیش هم محوریت این سه شهر رو گوشزد کردم. دوستان ببیند می شه با همبستگی هر کار سختی رو شدنی کرد. پس حالا همه باهم مطالبه کنیم که کل استان مازندران و حتی می توان کل استان های شمالی رو مشمول این طرح نمود که سبب ترقی کل کشور می گردد.پتانسیل همسایه های شمالی به تنهایی می تونن کل کشور رو از بابت توسعه منتفع سازند.
پاسخ ها
آرش کمانگیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
دوست عزیز!! اولین بار شما بودید که پیشنهاد یه منطقه آزاد را در مازندران دادید؟؟ مستند شما برای این چیست؟من اولین و تنها مطالعه کارشناسی که به درستی با تفکیک کارکردی و رسالت تقسیم شده سه نقطه را دیدم توسط مشاوران استاندار و طرح کارشناسی دانشگاه مازندران است. البته شما هم اگر موافق نظریه کارشناسی هستید جای شکرش باقی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
همه میدونیم دعوا سر چیه !ولی خودمان رو زدیم کوچه علی چپ! دعوا سر خرید خودروی بدون گمرکه، تردد تو کل مازندران آزاد بشه اصلا مشکلی پیش نمیاد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
جناب آقای شاعری نماینده محترم بهشهر و حومه
سلام برادرم
به مردم بهشهر قول منطقه آزاد تجاری و گردشگری را می‌دهید!
برای استقرار سرمایه‌گذار و صنعتگران زیرساخت خوبی در منطقه مهیاست. البته من نظر خوبی ندارم. چون اولین مشکلی که در تمامی شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد، هزینه برق است. امیرآباد برق مستقل ندارد
آقای نماینده
در ضمن برای گردشگری شدن ساحل آزاد و تمیز و بی‌دغدغه می‌خواهد
آقای نماینده
ما تنها امکانات بالقوه و بالفعل خود را بخشیدیم به گرگانی‌ها. شما که در جریانید..
یادتان نرود در تقسیمات کشوری میانکاله شده خلیج گرگان،
آقای نماینده
اگر قشم و کیش و چابهار. در این زمینه موفق بودند، دلیل موفقیت آن فقط و فقط امکانات گردشگری بوده و بس ... آمدند گشتند، کامشان شیرین شد و سرمایه آوردند
شما از گلوگاه تا ساری چند تا هتل سراغ دارید؟ چند تا هتل ساحلی در منطقه وجود دارد؟

من چندین سال در جزیر کیش سردبیر مجله کیش و توسعه بودم ... به ما یاد دادن به بهانه مصاحبه با بزرگان علم و صنعت و تجارت، ضمن سوالات، از امکانات جزیره و زیرساخت‌ها تعریف کرده و شخص سرمایه‌گذار را به هر طریق ممکن به بازدید از جزیره ترغیب نماییم.
اینجا کدام محل برای پذیرایی سرمایه‌گذار پیش‌بینی شده است؟
آقای نماینده ...
قبل از ورود منطقه آزاد کمی به فکر سطح فرهنگی بهشهر باشید. این شهر هنوز شهر بازی ندارد ... جوانان بهشهری روح بیمار دارند .... بلا نسبت هم نداره .. دوستان.
هر روز دعوا، هر روز چاقوکشی، هر روز بیکاری و دست فروشی .
تفریح بهشهری‌ها شده تخمه حاج علی، جم تی وی، قلیون تو جنگل و مواد مخدر.
بیایید بجای آزاد کردن منطقه کمی به فکر جوانان 15 تا 25 سال باشید.
بهشهری‌ها دل خوش بندری هستند که برای ماهیگیری با قلاب باید از هفت خوان رستم عبور کرده تا یک روز را بتوانند تفریح سالم داشته باشند.
شما یک روز تعطیل بصورت ناشناس و بدون اسکورت به بندر سر بزنید ... قلابی در دریا بیندازید خواهید دید چند ارگان و نهاد مانع ماهیگیری و حضورتان در آنجا می‌شوند که این امر در حیطه وظایفشان نیست.
آقای نماینده قوربون سواد و سابقه درخشان شما برم من...
اینجا شهرداری منطقه 22 تهران نیست، دریاچه میانکاله هم دریاچه چیتگر و خلیج فارس نیست ... اینجا بهشهر است. عقب مانده‌ترین شهر در استان مازندران.
این شهر خیلی جای کار دارد. همه هم و غم بهشهر منطقه آزاد نیست.
این اشرف البلاد است، اسمش دنیا رو کشته داخلش ما رو.
یک کارخانه تعطیل شد... دیدید خانواده کارگر ها به سرشان آمد.
دست فروشی چهره شهر را زشت میکند. ما در این ضمینه خود کفا شدم. شهرداری و فرمانداری بدون داشتن قانون مرتبط و بودجه نمی توانند با بیکاری منطقه مقابله کنند. اینها قوه اجرایی هستن... قانون گذار شمایید.
زمین ها کشاورزی ما هنوز یک پارچه سازی نشدند... تعاونی های کشاورزی مرتبط با زمین داری و کشت مکانیزه هنوز شکل نگرفته اند.
شما که استاد بنده هستید، تو این رشته صاحب نام هستید... چرا از دولت نمی خواهید کناره واردات هشتاد فروند بوئینگ چهار دستگاه هواپیمای سم پاش پیشرفته برای کشاورزی مازندران وارد نمایند.
کشت مکانیزه و زمین یک پارچه امکانات پیشرفته میخواهد.
بزارید بهشهر با آنچه که دارد رشد کند.. بهشهری ها
هنوز نمیدانند بهترین زمین های کشاورزی شان شده بار انداز و پایانه تریلی. استاد محیط زیست و آبخیز داری. عزیز من دوست من میانکاله مهریه مادر شاه عباش بود. مال بهشهر بود. به بهانه شکوفا کردن آشوراده این ملک وزین ما را ربودند. مشکلات زیاد است.. مردم درک میکنند.
یک شبه هم انتظار معجزه نیست.

بسترسازی برای ورود سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین مشکل برای مدیران آینده این منطقه خواهد بود.
کدام سرمایه‌دار از آب‌های آزاد جنوب می‌گذرد و به شمال ایران می‌آید؟
هنوز ظرفیت‌های قشم، کیش، چابهار تکمیل نشده و به راستی و درستی می‌توانند صدها میلیارد سرمایه را در خود جای دهند .... آیا جز چند مکان برای بستر و پایلوت سرمایه جاذبه خاصی در نظر گرفته شده است؟
یا باید منطقه آزاد تایید شود، مدیرش بماند با هزار درخواست بدون امکانات؟
آقای نماینده این مهم را خوب می‌دانید که رئیس منطقه آزاد و تجاری اختیار تام و مطلق 15 وزیر را دارد.
آیا مدیران منطقه‌ای با این امر کنار می آیند؟ تعاملی بین مدیران منطقه‌ای و مدیران آینده منطقه آزاد هست؟ یا خیر ... . در این خصوص کاری صورت گرفته یا خیر؟
آقای شاعری عزیز ... در تهران زندگی می‌کنم. بچه بهشهرم. به شما رای ندادم چون موقع رای‌گیری در تهران بودم و به هم قطاران شما رای دادم.
شما تنها نماینده بهشهر هستید که سابقه اجرایی در پایتخت را دارید. نود درصد بهشهری‌ها بخاطر سوابق درخشان تهران شما بهتون رای دادند. قرار نیست یک دوره نماینده باشید ... بهشهر تازه شما را پیدا کرده و انتظار زیادی از شما دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
رد. کمی این شهر را سامان دهید ... بهشهر هتل ندارد. بهشهر خیابان اصلی درست و درمان ندارد. بهشهر ساحل ندارد.
سهم این شهر از دریا دو پلاژ چند صد متری است بنام پلاژ بهشهری‌ها و نکایی‌ها ... شما میانکاله را از دست گلستانی‌ها در بیاورید ... به شما قول خواهم داد پیروزی‌تان در انتخابات دور بعد تضمین خواهد شد.
میانکاله مال ماست، بندر امیر آباد مال ماست. بهشهر عزیز و دوست داشتنی با این همه شهید و جانباز افتخار ماست. کمی برای حاشیه‌های شهرمان دلسوز باشید ... اهالی این کانال همگی بر این باورند با منطقه آزاد امیرآباد می‌توان تمامی مشکلات شهر را سر و سامان داد... این باور اگر چه غلط هم باشد امید جوانان مجردی که دلخوش سرمایه‌گذاری‌های آتی هستند و برنامه‌ریزی‌شان برای آینده پر رونق شهر خودشان است را برای یک زندگی سعادتمند که شما وعده‌اش را داده بودید، نا امید نکنید ... زنده باد نماینده فهیم و دلسوز بهشهر و حومه.
چنگیز فرخزاد شهمیرزادی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
ناشناس 14:25
به بخشی از این متن پر از غلط پاسخ میدم. میانکاله طبق تقسیمات کشوری قرار بود فقط نصفش به گلستان داده بشه که مشخص نیست این اتفاق افتاده یا نه. چون اعتراضات زیادی رو به همراه داشت. در هر صورت حداقل نصف میانکاله متعلق به ماست.
از نظر هتل و اقامتگاه برای گردشگران بی هتل نیستیم! آیا ساخت هتل از ساخت راه آهن و بندر و خرید اراضی و ... بیشتر هزینه دارد؟ مسلما نه. چیزی که مهم است اینه که شرق استان از لحاظ تاریخی و طبیعی ظرفیتهای بزرگی داره و با منطقه آزاد شدن امیرآباد می توان بخشی از عقب ماندگی های این منطقه پر استعداد رو جبران کرد.
فرمودید کدام سرمایه گذار آبهای جنوب رو ول میکنه و به شمال میاد! مگه همین الان بندر امیرآباد و بندر انزلی به عنوان مهمترین بناد شمال کشور سرمایه گذاران رو جذب نمی کنند؟! پس این سرمایه گذارران از کجا میان؟!!!
خوب نیست که تا صفحه کیبورد رو جلومون دیدیم هر چی دلمون خواست رو دکمه ها بکوبیم بدون که بفهمیم چی داریم مینویسیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار