فرماندار قصرشیرین گفت: نخستین جشنواره موسیقی منطقه ای غرب کشور با حضور گروه های موسیقی استان کرمانشاه و دیگر استان های غربی کشور در روزهای پنجم تا هفتم بهمن در قصرشیرین برگزار می شود.
کد خبر: ۳۴۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 12 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، فرامرز اکبری روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره که در محل فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، افزود: این جشنواره قرار است که با حضور گروه های مختلف موسیقی از پنجم بهمن در این شهرستان مرزی آغاز شود و این می تواند فرصتی برای معرفی غنای فرهنگی منطقه باشد.
وی اظهار کرد: در این جشنواره هنرمندان قصرشیرینی می توانند در رشته های مختلف نسبت به معرفی و عرضه اثار خود اقدام کنند.
فرماندار قصرشیرین بیان کرد: ایران اسلامی مهد مفاخر و آثار ادبی بزرگ است که هر ایرانی می تواند به آن افتخار کند و وجود بزرگانی در تاریخ این سرزمین کهن موید این مطلب مهم و اساسی است.
اکبری اضافه کرد: قصرشیرین یک شهرستان مرزی و به دور از امکانات است اما نشان داده که میراث دار فرهنگ غنی گذشته است.
وی اظهارداشت: جنگ تحمیلی، سرمایه های اجتماعی و اقتصادی این شهر مرزی را از بین برد و بعد از گذشته 2 دهه از آن دوران هنوز به شرایط مناسب گذشته برنگشته است.
این مقام مسوول با بیان این که فرهنگ مثل اقتصاد و دیگر بخش ها قابل توسعه است و باید برای این کار نیروهای زیادی تربیت کرد، گفت: قصرشیرین دارای آثار متعدد تاریخی از جمله مجموعه چهارقاپو، بان قلعه، کاخ خسرو و کانال ساسانی است و معرفی این ظرفیت ها به دیگر مناطق کشور و جذب گردشگر، نیازمند اعتبار است.
اکبری با اشاره به این که اصحاب فرهنگ و هنر می توانند با بیان و هنر خود در بازسازی هویت قصرشیرین کمک کنند ، ادامه داد: هنر عطر جامعه است و برای برگزاری جشنواره موسیقی غرب کشور از تمام امکانات و ظرفیت ها استفاده خواهد شد تا اثری ماندگاری برای توسعه شهرستان به همراه داشته باشد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین نیز گفت: کمیته های مختلفی برای برگزاری جشنواره موسیقی منطقه ای غرب کشور با حضور هنرمندان با هدف هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای هرچه بهتر این آیین تشکیل شده است.
بهنام نوربخش گفت: اجرای نمایش خیابانی ، برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان در رشته های مختلف هنری، نشست های ادبی با حضور استادان حوزه ادبیات و برنامه های معرفی ظرفیت های گردشگری قصرشیرین نیز از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار