رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران از استیضاح وزیر نیرو در صورت اقناع نشدن نمایندگان استان‌های شمالی درباره اجرایی شدن طرح انتقال آب دریای مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹ 14 December 2016
 قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نشست با وزیر نیرو در کمیسیون آب و کشاورزی، اظهار کرد: انتقال آب دریای خزر به سمنان از مباحث اصلی بود که از دولت قبل کلید خورد و در این دولت هم بدشان نمی‌آید آن را ادامه بدهند.
 
وی افزود: مشکلاتی که این روزها در بحث وزارت نیرو برای انتقال آب وجود دارد طرح سؤال از وزیر نیرو را انجام دادیم که به امضای 12 نماینده استان مازندران و رؤسای مجمع نمایندگان مازندران و گیلان رسید و به نوعی سه استان شمالی متفق‌القول نسبت به این موضوع حساسیت دارند.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران تصریح کرد: بنده به نمایندگی از 14 نماینده مجلس در کمیسیون آب و کشاورزی حضور یافتم و طرح سؤال کردم و وزیر نیرو هم توضیحاتی داشت اما قانع کننده نبود و نتیجه آن شد که اعلام کردیم اگر وزارت نیرو نامه‌ای مبنی بر اینکه انتقال آب خزر به سمنان از دستور کار این وزارت‌خانه خارج شده است بنویسد، سؤال از وزیر پس گرفته می‌شود ولی آنها حاضر به نوشتن چنین نامه‌ای نشدند و بنابراین اعلام کردیم سؤال از وزیر باید به صحن علنی مجلس بیاید.
 
وی عنوان کرد: نامه را به هیأت رئیسه مجلس دادیم و از این طریق به وزیر نیرو اعلام شد تا با توجه به عدم اقناع نمایندگان استان‌‌های شمالی این سؤال به صحن علنی رفت و ما منتظر هستیم تا نوبت به ما برسد و از وزیر پاسخ دریافت کنیم و اگر وزارت نیرو همکاری نکند وزیر نیرو استیضاح می‌شود.
 
احمدی‌لاشکی تأکید کرد: طبیعتاً به‌هیچ وجه از حق مردم شمال کشور و به نوعی باید گفت مردم کشور که این موضوع مربوط به کل کشور است و جای نگرانی دارد، کوتاه نمی‌آئیم و زیرا احتمال دارد بلای دریاچه ارومیه، بختگان و زاینده‌رود تکرار شود.
 
وی گفت: با اجرای این طرح بالغ بر 60 کیلومتر از جنگل‌های چهن برگ مازندران نابود می‌شود و پس باید کاری کنیم که محیط‌زیست آسیب نبیند و دولت نیز باید راهکار مناسب برای شهروندان سمنانی پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار