این همایش در 3 بخش اصلی برنامه ریزی شد
پس از برگزاری همایش بزرگ ملی تصمیم سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی که در تاریخ 17 آذر ضورت پذیرفت، به سراع دکتر سید هادی ناصری دبیر همایش رفتیم و نظر وی را در مورد برگزاری این همایش و بررسی کارشناسانه آن جویا شدیم .
کد خبر: ۳۴۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 14 December 2016
به گزارش تابناک مازندران، در خصوص برگزاری همایش ملی تصمیم سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی که در تاریخ 17 آذر ضورت پذیرفت،پای صحبت دکتر ناصری، دبیر محترم این کنفرانس نشستیم که در چند بخش پاسخ ایشان را به پرسش های مطرح شدهتوسط خبرنگار خبرگزاری تابناک ارائه می کنیم.
 
پرسش: همایش را به طور مختصر معرفی نمایید و زمینه ی برگزاری این همایش چه بوده است؟
پاسخ: همایش ملی تصمیم سازی بهینه در اقتصاد مقاومتی به طور مشترک توسط انجمن تحقیق در عملیات ایران و مرکز بین المللی بهینه سازی و تصمیم گیری، با همکاری دانشگاه مازندران به مناسبت هفته پژوهش برنامه ریزی شد.
این همایش یک روزه بر اساس رویکرد کلان مورد تاکید مقام معظم رهبری و با نگاه به  شعار سال 1395 با عنوان "اقتصاد مقاومتی: اقدام و عمل" تدارک دیده شده بود که به بررسی عوامل مهم و تاثیر گذار تحقق این شعار متناسب با ظرفیت های منطقه ای می پرداخت. اینجانب به عنوان "عضو کمیته سیاستگذاری های همایش های انجمن تحقیق در عملیات ایران" در طی حدود یک دهه اخیر به طور گسترده با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی و دانشگاه های داخلی و خارجی به عنوان "برگزار کننده، دبیر، دبیر علمی ، دبیر اجرایی، عضو کمیته علمی و اجرایی  و یا سخنران و نماینده انجمن در این همایش ها" مشارکت و همکاری داشته ام. این همایش ملی نیز با حضور مهمانان سرشناس علمی، سیاسی و اجرایی از مازندران و سایر استان ها با رویکرد تصمیم سازی بهینه در حوزه اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از اهداف مهم در سند چشم انداز 1404 برگزار شد.
 در خصوص برگزاری همایش ملی تصمیم سازی بهینه
این همایش در 3 بخش اصلی برنامه ریزی شد. بخش اول با برگزاری چند کارگاه تخصصی در حوزه "جایگاه حمل ونقل و لجستیک در اقتصاد مقاومتی"، و "مدیریت زنجیره تامین در اقتصاد مقاومتی" آغاز شد.
سپس در بخش دوم "سخنرانی های تخصصی با محور نقش صنعت شیلات و  کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی، نقش تصمیم سازی بهینه در تحقق اقتصاد مقاومتی، رویکرد اقتصاد مقاومتی در صنعت گردشگری، مدیریت زنجیره تامین در اقتصاد مقاومتی، نقش و جایگاه علوم و فناوری در اقتصاد مقاومتی، منطقه آزاد کلید تحقق اقتصاد مقاومتی"  دنبال شد.
بخش سوم این همایش به "نشست و پانل ویژه" با عنوان "نقش ایجاد مناطق آزاد در تحقق اقتصاد مقاومتی" در سالن همایش دانشگاه جامع علمی و کاربردی میزبان بابلسر برگزار شد. در این همایش علمی علی رغم همزمانی با چنمد همایش، و نشت  بزرگ استانی و ملی، و به ویژه تقارن با سفر هیات های علمی، اقتصادی و سیاسی استان به کشور ایتالیا، بیش از 300 شرکت کننده حضور داشتند که برای یک نشست تخصصی بسیار قابل توجه و شگفت انگیز بوده است که حاکی از انتخاب درست موضوع نشست و نیز حساسیت و علاقمندی اندیشمندان و شرکت کنندگان حاضر در جلسه به یکی از مهمترین مسایل اقتصادی و اجتماعی حال حاضر استان می باشد.
 
 پرسش: سطح همایش را چطور ارزیابی می کنید و ترکیب مهمانان و شرکت کنندگان همایش چگونه بوده است؟
پاسخ: همایش در بخش های مختلف مورد استقبال خوب اعضای محترم هیات علمی دانشگاه مازندران و دانشگاه های استان قرار گرفت به طوری که تقریبا از همه دانشگاه های بزرگ استان و نیز دانشگاه های تهران، شیراز، اصفهان، اهواز، مشهد، تبریز، گیلان، سمنان، شهید بهشتی، و. .. مقاله و سخنران داشتیم.

در بخش تخصصی منطقه آزاد نیزحضور برخی از چهره های صاحب نام استانی و ملی رنگ و بوی خاصی به این نشست داده بود. به ویژه حضور و سخنرانی حجت الاسلام والسملمین جناب حاج آقا عباسعلی سلیمانی، نماينده محترم ولى فقيه دراستان سيستان و بلوچستان و نماينده مجلس خبرگان رهبرى، سردار ولی الله نانواکناری، نماینده مردم  بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمين ناصری نماینده ی ادواری شهرستان بابل،  جناب آقای مهندس اسلامي، کارآفرین برتر کشور و رئيس بزرگترين مركز تكثير، پرورش و توليد ماهي هاي خاوياري در خاورميانه، جناب حاج آقا سلجوقی، نماینده مقام معظم رهبری در حوزه بسیج اقتصاد مقاومتی اصناف کشور، و حضور و مشارکت دکتر مهدی پایدار و جعفر پورمحمود، اعضای هیات مدیره و نمایندگان محترم انجمن تحقیق در عملیات ایران، حجت الاسلام والمسلمين دكتر خیراله پور، حجت الاسلام والمسلمين موسوی از روحانیون برجسته بابلسر، حجت الاسلام والمسلمین عمویی، نماینده ی آیت الله جوادی آملی و سفیر سابق ایران در آلبانی، ماداگاسکار و ...، رییس دفتر مجمع نمایندگان استان مازندران، اعضای محترم شورای شهر بابلسر، بابل، فریدونکنار، بهنمیر، هادی شهر و بخشداری های منطقه و به ویژه با حضور پر شور اعضای محترم هیات علمی دانشگاه مازندران و جامعه اصناف و بخش های مختلف خصوصی و فعالان اقتصادی شهرستان بابلسر و بابل، که حضور این عزیزان اعتبار و ارزش خاصی به این نشست داده بود.
در خصوص برگزاری همایش ملی تصمیم سازی بهینه
همایش در بخش اول از صبح راس ساعت 8 آغاز و در بخش سوم با "نشست و پانل تخصصی منطقه آزاد" از ساعت 16:30 آغاز و تا ساعت 19:30 ادامه یافت. همایش با ضیافت شام در رستوران میزبان به پایان رسید. شایان ذکر است "کلیه هزینه های همایش توسط فعالان اقتصادی حامی ایجاد منطقه آزاد فناوری-تجاری در شهرستان بابلسر تقبل شده بود."
 
 
پرسش: سطح همایش و نشست ویژه منطقه آزاد در چه حد بوده و آیا به اهداف خود دست یافته است؟
پاسخ: بی شک در زمان برنامه ریزی هر همایش، تلاش می شود محورهای همایش در راستای اهداف مورد نظر تنظیم شود. به وضوح محورهای همایش، محور اصلی اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اصل در مباحث اساسی برنامه ها مدنظر قرار داده است. از آنجا که ایجاد فرصت های شغلی و اقتصادی و استفاده از ظرفیت های موجود در استان مازندران به عنوان یک مورد از مصادیق  اقتصاد مقاومتی است، ایجاد مناطق آزاد مستقیماً می تواند زمینه تحقق اهداف بالادستی و سند چشم انداز 1404 را فراهم آورد.
از سوی دیگر، اقتصاد ایران یک اقتصاد مبتنی بر کار است که می بایست با تکلیف اجرایی شدن اسناد بالا دستی به اقتصاد مبتنی بر کارایی نایل شود. از اینرو، لزوم برخورد علمی و دانشی با مباحث و تصمیمات مهم و استراتژیک می بایست توسط کانون فکری جامعه یعنی دانشگاه و انجمن های علمی صورت پذیرد. از نگاه دیگر، هفته پژوهش یک فرصت برای بروز چنین کارکردهایی در خارج از سازمان آموزشی و تحقیقاتی، و امکان مناسبی برای برون زا کردن دانش تخصصی دانشگاهی است.
اینجانب به همراه حدود 25 عزیز متخصص، نخبه و دانشگاهی حدود 2 سال در خصوص ایجاد منطقه آزاد در استان مازندران مطالعه نمودیم و نتیجه آن مورد استناد و قبول بسیاری از کارشناسان متخصص شورای عالی مناطق آزاد کشور و نیز تصمیم گیرندگان استانی و کشوری قرار گرفته است. بدین جهت، بخشی از اهداف این نشست تخصصی ارایه گزارش مطالعات و فعالیت های علمی انجام شده به منظور شفاف سازی و آگاهی مردم شریف منطقه و استان بوده است.

در همین راستا تقریباً  تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این نشست دعوت شده بودند. اما به علت تقارن با جلسات مهم مجلس شورای اسلامی که تا عصر روز 17 آذر نیز در حال برگزاری بود، بسیاری از نمایندگان ضمن استقبال از برگزاری این همایش و موضوع مورد نظر در آن، نمایندگانی از دفاتر خویش برای بهره مندی و هم اندیشی به نشست فرستادند. به ویژه مسئول دفتر مجمع نمایندگان استان و مسئولین دفتر چند نماینده به اعلام پیام حمایت آن نمایندگان به همراه نماینده محترم مردم شریف بابلسر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه حضور داشتند.
در نهایت "گزارش این نشست علمی تخصصی نیز که با حضور مطلوب اعضای هیات علمی دانشگاه های استان و کشور برگزار شد، خدمت عزیزان شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز تقدیم شد." خوشبختانه با تلاش های علمی و پیگیری های انجام شده، در  جلسه 20 آذر 95 یعنی تنها کمتر از 72 ساعت پس از این همایش، که با حضور نمایندگان مردم شریف مازندران در مجلس شورای اسلامی ، ریاست محترم شورای عالی مناطق آزاد، استاندار محترم مازندران و جناب آقای صالحی امیری، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، مطابق با نظر کارشناسی انجام شده توسط تیمی که به سرپرستی اینجانب فعالیت نمودند، به ایجاد منطقه آزاد فناوری-تجاری شهرستان بابلسر رای مثبت داد و فرایند ایجاد تنها یک منطقه آزاد در بندر امیرآباد با الحاق موضوع ایجاد منطقه آزاد فناوری-تجاری در شهرستان بابلسر در دستور کار شورای عالی مناطق آزاد قرار گرفت.

از اینرو، حداقل دو بعد "شفاف سازی تحقیقات انجام شده برای مردم شریف استان" و "هم اندیشی با نخبگان منطقه و کشوری" یکی از دستاوردهای این همایش است و دستاورد دیگر نیز "تایید ریاست شورای عالی مناطق آزاد و مجمع نمایندگان استان به پذیرش تصمیم سازی بر اساس نظر علمی کارشناسی" بوده است. و خدا را شاکریم که خیلی بیشتر از پیش بینی های انجام شده توفیق عطا فرموده است.
باشد دوستان با همراهی و همسویی و نه به جهت تخریب، برگزاری همایش های علمی را با اخبار ناقص و نادرست تحت الشعاع قرار ندهند و همانگونه که ما شفاف و صادقانه طی این دو سال برای احقاق حق مردم و نسل های آتی استان گام برداشتیم رفتار کنند.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

سید هادی ناصری-  عضو هیات علمی دانشگاه مازندران- عضو بنیاد ملی نخبگان و دبیر همایش 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
من در همایش بودم. خیلی همایش خوبی بود. مباحث بسیار کاربردی بود. ای کاش همه همایش ها با توجه به یک موضوع از مشکلات جامعه برنامه ریزی می شدند.
خسته نباشید
پاسخ ها
سیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
من در همایش نبودم. ولی اخبارش را دنبال کردم. همایش خوبی بود. هم موضوع اش و هم مهمانان صاحب نامی که اومدند. بسیار هم علمی و بعضی افراد هم به زبان ساده ضرورت ایجاد منطقه آزاد فناوری-تجاری در بابلسر را بیان کردند.
بابك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
فقط يك كلام مي گم همه چي توش هست. حيفه كه ما مثل دكتر ناصري تو استان كم داريم.
پاسخ ها
شهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
واقعا برای مسئولین از افراد نخبه استفاده کنند. ایده ایجاد منطقه آراد فناوری-تجاری فقط از یک نخبه می تونه مطرح بشه. وگرنه می شد مثل بقیه مناطق آزاد دیگه کشور
اسماعيل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
خداقوت نخبه دوست داشتني استان
پاسخ ها
طوبی . ش.
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
حضور اساتید دانشگاه مازندران و. کارشناسی نخبگان دانشگاهی بهتریبن دلیل برای تایید منطقه آزاد بابلسر هست. مسئولاین لطفا توجه کنید. حرف حرف کارشناسی هست نه لابی گری
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
پس چی میگفت فارس.
چقدر دروغ میگه با اون خبرنگارش؟
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
من هر دو پیام و خبر را خوندم. نیم ساعت هم در همایش بودم .و به دلیل مراسم سردار شهید شالیکاری مجبور شدم برم. بی انصافی خبرنگار فارس و .. را دیدم. گزارش دبیر همایش واقعیت را روشن کرد. شاید در یک زمان 300 نفر در سالن نبودند و خیلی ها مثل من باید مراسم دیگه هم می رفتند ولی به طور متوسط دز طول زمان کنفرانس حداقل 150 تا 200 نفر در سالن بودند. من که بودم سالن پر بود. تقریبا جای خالی نداشت. بعضی ها هم ایستاده بودند تو لابی
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
ای کاش می تونستیم ما هم تو این همایش باشیم. محورهاش و مهمان های خوبی دعوت شده بودند. لطفا همایش های آتی را بیشتر اطلاع رسانی کنید.
پاسخ ها
کمال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
چرا مسولین شهرهای همجوار دست به کار نمی شن. برگزاری خمایش ها و نشست های تخصصی و عمومی در جهت حمایت از منطقه آزاد بابلسر یک وظیفه ملی است
شایان حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
ای کاش مسئولین بیشتر به مباحث این همایش ها توجه کنند
شایان حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
ای کاش مسئولین بیشتر به مباحث این همایش ها توجه کنند
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
ای بابا. ای کاش می تونستیم ما هم در کنفرانس شرکت کنید. با خبر نشدیم. موضوعات خیلی خوبی تو کنفرانس طرح شد. خوش بحال اونهایی که رفتند.
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
خسته نباشید مسئولین برگزاری همایش. واقعا موضوع اقتصاد مقاومتی که از فرمایشات مقام معظم رهبری است باید سر لوحه کارها باشه. به ویژه بررسی تاثیر منطقه آزاد در تخقق این هدف خیلی مهمه. خدا خیرتون بده
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
مقام معظم رهبری چندین ساله می گه اقتصاد اقتصاد. پس چرا مسئواین توجه نمی کنند. این کار را باید مسئواین بیان پای کار. مردم گه همیشه پای کار بودن و هستن
اشکان نامداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
ای کاش مسئولین شهری و استانی مسئولیتن پذیر باشند و در این همای شهای علمی که مسایل روز استان را بررسی می کنند حضور داشتند. حیف که این همه زحمت اساتید دانشگاه و نخبگان توسط برخی مسئولین غیر علمی نادیده گرفته می شه.
رضا ملکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
من واقعا برام جای سوال هست که افراد صاحب نامی چون حاج آقا سلیمانی میاد ولی ائمه جمعه و فرماندار و مسئولین شهری انگار خوابند. چرا بخاطر تسویه های شخصی خودتان را کوچک تر از این می کنید. آیا در موفقیت این عزیزان دبنال سهم خواهی هستید؟ واقعا برای مسئولین شهری متاسفم. در شان مردم منطقه رفتار و رسم میزبانی را ادا نکردید.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
یعنی من موندم. شهر به این بزرگی فقط یک نفر و یک عده خاص باید همه کار را انجام بده. پس چرا مردم و اصناف و اتحادیه ها و مسئوالین شهری همراهی نکردند!!؟؟؟ بابا منطقه آزاد بشه که شما جلوتر از همه سینه می زنید و سهم می خواهید. حالا یک گروهی با یک کارشناس خبره ارن از منطقه آزاد بابلسر دفاع می کنند انوقت شما دست رو دست گذاشتیئد فقط تماشا می کنید. حمایت شون کنید. فردا این رفتار شما بازخواست خدایی داره
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
دوستان به نظر شما این خبر درسته یا خبر عجیب و غریب انشتار یافته توسط فارس و شمال نیوز. من هر دو را خوندم. به نظرم این خبر و گزارش درست تره. اونجا فقط می خواستند همایش را زیز سوال ببرند. در حالی که این گزارش انقدر جامع و دقیق همایش را تو صیف کرده که من خودم احساس می کنم در همایش حضور داشتم. خسته نباشید دکتر ناصری. ما که نمی شناسیمت ولی واقعا اگر بابلسر منطقه آزاد بشه شما شایسته ترین فرد برای دیریت ان مجموعه هستید. چون خیلی علمی و مدبرانه پیگیر مسایل هستید. رزومه علمی شما را هم بررسی کردم. واقعا نوشیتن بیش از 100 مقاله علمی در مجلات و این همه افتخار جای هیچ حرفی را برای کسی نمی گذاره. فقط دعات می کنی به عنوان یک همشهری و هم استانی
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
به نظرم هر ماه بابد چند تا از اين همايش ها برگزار بشه.. نمي دونم هزينه اش را شوراي شهر داد يا واقعا شخصي بود ولي فكر مي كنم جزو رسالت هاي مسيولين باشه كه كليه هزينه ها راتقبل كنند. كار علمي اش را بسپارند به صاحبش و افراد دانشگاهي. اگر كار رو علمي پيش ببرند خوراك خوبي هم براي نمايندگان مجلس براي پيگيري هاي بالا دستي فراهم مي شه
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
خا قوت هم استانی های عزیزر

از همایش های علمی و از افراد علمی حمایت کنیم تا بتونند پیگیر مسایل مهم منطقه باشند
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
موضوع همایش بسیار هوشمندانه برنامه ریزی شد

باید این همایش ها مدام برگزار بشه
تا بتونیم با همفکری هم مسایل استان را علمثی و منطقی پیگیر باشیم.
منطقه ازاد شاید فقط یک اسم باشه ولی کلی موقعیت خوب برای ستان ایجاد می کنه که بر این اساس مکان اش خیلی مهمه. مرکز استان و در بابلسر می تونه بهترین انتخاب باشه که نفع اکثر مردم را به
دنبال داره
ايليا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
عالي بود
كاش أمثال دكتر ناصري بيشتر باشند.
اميرحسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
اي كاش اين همايش عمومي بود و تعداد بيشتري مي تونستند بيان.يكي از دوستان كه خودشون شركت كرده بودند گفتند حدود ٣٠٠ نفر بودن. ولي اگر دعوت عمومي مي كردند به راحتي ١٠٠٠ نفر هم بيشتر مي اومدند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
دست مریزاد
عالی بود
حضور چهره های شاخص استان همچون فرمانده مرزبانى استان، نماينده ولى فقيه ، اعضاى شوراهاى شهرها، نماينده هاى اقايان نجفى و نياز آذرى، ايت الله ناصرى ، نماينده اقاى جواد املى ، قائم مقام بسيج اصناف كشور ، اساتيد دانشگاه و اعضا هيئات علمی دانشگاه مهر تاییدی بر اعتبار و حمایت های همه جانبه از اهداف این همایش بود.
انچه مسلم است دستاوردهای این همایش بسیار سارزمان یافته قابل چشم پوشی نیست. ديدار خصوصى با اقاى تركان و بلافاصله تصميم مجمع نمايندگان استان در جلسه با اقاى تركان و صالحى اميرى از اثرات برگزاری این همایش برشمرده می،شود.
در این میان خبرهای مقرضانه منتشر شده در شمال نیوز و فارس تنها نشان از تلاش برخی کوته نظران برای ماهی گرفتن از آب گل آلود و بر زبان انداختن نام نه چندان آشنای خود در زمره نام های فعالان این پروژه عظیم و قابل توجه برای مردم منطقه است و مطمئنا به همین زودی ها و پس از به ثمر نشستن تلاش های بی دریغ دوستداران شهرستان بابلسر که تماما بر اساس نظرات کاملا تخصصی دانشگاهیان صورت می پذیرد، تاریخ هیچگاه به نیکی از نام این مغرضان یاد نخواهد کرد و بی شک چنین فعالیت هایی لکه ننگی بر سابقه فعالیت های اجتماعی و سیاسی شان خواهد بود.
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
احسنت. واقعیت همینه که نوشتید. بعضی ها به جای بیان واقعیت دنبال تخریب کار بزرگ مرم بابلسر هستند. مردم بابلسر حق خودشون را می خواهند. منطقه آزاد فناوری- تجاری
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
همايش خوبي بود. وبهتره شهرهاي همجوار بابلسر هم دست به كار بشن و از اين تيم خوب براي همايش هاي منطقه ازاد تلاش كنند
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
همایش خوبی بود. ای کاش در مسایل مختلف جامعه تیم دانشگاهی و نخبگان علیم و سیاسی همسو و در کنار هم باشن. مهمترین موضوع کشود یعنی اقتصاد و یکی از مهمترین مسایل استان که بسیار برای مردم مهمه یعنی منطقه آزاد تو یک همایش و نشست ویژه. چه خوب. خسه نباشید. من هم اخبار را دنبال کردم. موافقم
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
مگه كسي هم هست كه مخالف همايش علمي باشه. اي كاش در اين همايش اقتي تركان هم حضور داشتند
Aligh219
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
اول تشکر میکنم از دکتر ناصری که بی منت و بی مزد داره برای بابلسر و فریدونکنار زحمت میکشه و اینکه امیدوارم نظر کارشناسی دکتر ناصری که واقعا توجیه کننده هست بازتاب مثبتی داشته باشه و مسوولین اقداماتی بیشتری در جهت منطقه ازاد شدن بابلسر انجام بدن
نگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
خسته نباشید
عالی بود
با توجه به اینکه همه فعالیت هاتون برنامه ریزی شده و براساس نطرات دانشگاهیان و متخصصان انجام میشه حتما موفق خواهید شد
نگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
خسته نباشید
عالی بود
با توجه به اینکه همه فعالیت هاتون برنامه ریزی شده و براساس نطرات دانشگاهیان و متخصصان انجام میشه حتما موفق خواهید شد
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
چرا خبري از شوراي شهر بابلسر در اين برنامه ها نيست. فقط بعضي از اعضاي شورا ميان. بقيه به فكر انتخابات سال اتي هستند؟؟؟؟؟؟ به خصوص رييس شورا!!!!!
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
اميدوارم مسيولين پيام اين همايش را درك كنند
هما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
چقدر خوبه ما حرفمون را به طور علیم از طریق برگزاری همایش های و نشت های ازاد بزنیم. به جای لابی و فشار تراپی
كاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
بسيار عالي. خدا خيرتون بده. بي جهت نيست نخبه ملي هستيد.باعث افتخار استانيد.
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
به نظرم بايد يك همايش ملي اختصاصي براي منطقه ازاد در بابلسر برگزار بشه. مهندس تركان، استاندار و نمايندگان همه دعوت باشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار