رئیس شورای شهر ساری
رئيس شوراي اسلامي شهر ساري با اشاره به بارندگي برف و باران شديد در استان مازندران گفت: بروز سرمازدگی تأثیر چندانی در كيفيت مركبات استان نداشته است.
کد خبر: ۳۵۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 09 January 2017
به گزارش تابناک مازندران، سرمازدگي و بحران برف اخير در استان مازندران، سبب شد كه زمزمه‌هایی مبنی بر مضر بودن پرتقال در بین مصرف‌کنندگان به گوش رسد که شهروندان از خرید پرتقال‌های یخ‌زده امتناع کنند. عليجان شمشيربند رئيس شوراي اسلامي شهر ساري در اين باره به خبرنگار تابناك اظهار داشت: سرماي شديد در مازندران،گيلان و گلستان، در فصل برداشت مركبات، برف و سرمازدگي موجب شدكه بخشي از باغداران و مجموعه مركبات دچار آسيب شوند.
 
هيچ پرتقال يخ‌زده‌اي در بازار وجود ندارد 
وي در ادامه افزود: اما آنچه كه مبني بر يخ‌زدگي محصولات مركبات عنوان مي‌شود، درست نيست و بيشتر تبليغات رسانه‌اي است تا واقعيت؛ چرا كه محصولات يخ‌زده به فاصله كمتر از يك هفته پوسيده و از درخت مي‌افتند، و بنابراين محصولي نمي‌ماند كه باغدار بخواهد آن را روانه بازار كند.
رئيس شوراي اسلامي شهر ساري عنوان كرد: در حال حاضر 90 درصد مركباتي كه روي درختان قرار دارند، سالم بوده و برخلاف آنچه كه گفته مي‌شود نه تلخ هستند و نه كم‌آب.و لذا مصرف‌كنندگان به راحتي اقدام به خريد و مصرف مركبات كنند.
شمشيربند در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خريد پرتقال با قيمت تعيين‌شده از سوي دولت گفت:‌ در اوايل زمان يخ‌زدگي محصولات، دولت براي كاهش بار هزينه باغداران، قولي مبني بر خريد مركبات با قيمت تعيين‌شده به آن‌ها داد،كه بسياري از باغداران نيز اقدام به برداشت محصول خود كردند، اما متأسفانه اين قول تاكنون عملي نشد.
وي سپس اظهار داشت: عدم خريد مركبات از سوي دولت با قيمت تعيين‌شده از يكسو و تبليغاتي كه در مورد يخ‌زدگي محصولات در بازار صورت گرفته بود، از سوي ديگر موجب شد كه باغداران كه با عرضه بیش از حد مرکبات به بازار روبه‌رو بودند، تن به معامله با خريداران عمده با كمترين قيمت شوند، كه اين موضوع آسيب‌هاي بسياري به آن‌ها وارد كرد.  
رئيس شوراي اسلامي شهر ساري در پايان خاطرنشان كرد: دولت و در رأس آن‌ مجموعه جهاد كشاورزي مي‌بايست در شرايطي كه محصولات باغداران دچار يخ‌زدگي شده، با خريد محصول به قيمت تعيين‌شده قدري به جبران زيان‌هاي آن‌ها اقدام مي‌كردند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
.....
اگه یک کیلو پرتقال سالم از محصولات شمال کشور در بازار سراغ دارید جایزه دارید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار