جواهرده رامسر پایلوت جنگل‌کاری مشارکتی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و یک شرکت تجاری انتخاب شده است تا یادگاری تو به زمین در این منطقه به ثبت برسد.
کد خبر: ۳۵۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 11 January 2017
به گزارش تابناک مازندران، منطقه صیقل محله جواهرده رامسر به عنوان پایلوت جنگل کاری مشارکتی کشور با مشارکت سازمان جنگل ها و مراتع کشور، اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مازندران (نوشهر ) و شهرستان رامسر، دفتر جنگل کاری پارک ها و ذخیره گاه های جنگلی سازمان جنگل ها انتخاب شده که این طرح در منطقه یاد شده در حال اجراست و مورد بازدید مسئولان ارشد اجتماعی این شرکت و کارشناس جنگل کاری و منابع طبیعی و آبخیز داری قرار گرفت.
 
حمیدرضا رحیمیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان رامسر درباره اهداف این پروژه مهم مشارکتی در منطقه ییلاقی جواهرده می‌گوید: فعالیت‌های جنگل کاری با مشارکت بخش خصوصی در کنار سایر فعالیت‌های بخش منابع طبیعی به لحاظ بازتاب عملکرد ترویجی می‌تواند بسیار تاثیرگذار بوده و مقدمه‌ای برای چنین فعالیت‌هایی با مشارکت سایر بخش‌های خصوصی در مناطق مختلف کشور باشد.
 
سرافراز که به همراه یک تیم از این شرکت تجاری به منطقه جنگل کاری مشارکتی جواهرده آمده بودند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: این پروژه تحت عنوان "یادگاری تو به زمین" با مشارکت شرکت سامسونگ در حال اجراست که یکی از پروژه‌های این شرکت در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و در حیطه کاری مسئولین اجتماعی این شرکت در بخش موبایل بوده است و هم اکنون تقریبا در فاز پایانی پروژه قرار داریم.
 
وی می‌افزاید: یکی از شاخصه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت سامسونگ حفاظت از محیط زیست بوده که فقط مختص ایران نیست و شهره جهانی دارد.
 
مجتبی خان رمکی مدیر عامل شرکت توسعه طبیعت سبز رامسر و پیمانکار این پروژه به روند پیشرفت کار و نحوه اجرای آن اشاره کرده و می‌گوید: این پروژه در عرصه‌ای به مساحت ۱۱۰ هکتار و در منطقه صیقل محله جواهرده رامسر در حال اجراست و در این پروژه تعداد ۱۲۱ هزار اصله نهال از گونه‌های بومی و غیر بومی کاشته می‌شود که از نظر نوع مشارکت در سطح کشور به عنوان پایلوت اجرای کار است‌.
 
وی افزود: در حال حاضر عرصه به طور کامل محصورسازی شد و تا کنون بیش از ۵۰ درصد نهال کاری در آن انجام گرفته و روند آن ادامه دارد و با توجه به شرایط جوی منطقه در صورت مساعد بودن هوا، تا پایان دی ماه به اتمام می‌رسد.
 
جواد جلالی مسئول دایره جنگل کاری و مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران –نوشهر نیز در این بازدید اظهار می‌کند: از آنجا که متولی حفاظت، احیاء و بهره‌برداری جنگل‌ها، سازمان جنگل‌های کشور است و به لحاظ این‌که بالغ بر ۸۰ درصد از اراضی کشور را منابع ملی در بر گرفته است از این رو سازمان جنگل‌ها به تنهایی نمی‌تواند از این منابع خدادادی و طبیعی نگهداری کند و بر این اساس و با توجه به تدابیری که در چند سال اخیر اندیشیده شده یکی از شعارهای اصلی در هفته منابع طبیعی مشارکت مردمی است و در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با شعار مدیریت جامع منابع طبیعی و با مشارکت مردم کلید خورد؛ در همین راستا نسبت به پیشنهادی که شرکت سامسونگ داده بود این دعوت را پذیرفتیم و در کنار این بخش پروژه جنگل کاری به مرحله اجرا رسید.
 
وی می‌افزاید: به لحاظ این‌که این پروژه در منطقه جواهرده رامسر در حال اجراست چندین فاکتور در نظر گرفته شده که از جمله آن لزوم حفاظت از منابع طبیعی بدون فرهنگ سازی است و این امر باید در جایی انجام گیرد که مخاطب بیشتری داشته باشد؛ چون منطقه ییلاقی جواهرده یکی از نقاط گردشگر پذیر ییلاقی کشور است و این پروژه در این مکان انجام پذیرفته تا مورد دید همگان قرار داشته و از لحاظ حفظ و حراست و نگهداری مناسب‌تر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار