رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل گفت که یکی از اعضای گروه کوهنوردان لهستانی که به قصد صعود زمستانی به قله دماوند ، دچار سانحه شده بود با تلاش نجاتگران تیم امداد و نجات کوهستان این جمعیت نجات یافت.
کد خبر: ۳۵۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 11 January 2017
جمشید نیک زاد عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تیم کوهنوری لهستانی متشکل از یک زن و سه مردم بودند که موفق به صعود قله دماوند شدند و یکی از اعضای این تیم در مسیر بازگشت در حدفاصل پناهگاه سوم دچار حادثه و از ناحیه پا دچار شکستگی شد.
وی گفت : این حادثه روز گذشته برای اعضای این گروه رخ داد و پس از اطلاع به جمعیت هلال احمر در شب گذشته ، اعضای تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر بلافاصله برای انجام کمک رسانی به منطقه اعزام شدند.
رییس جمعیت هلال احمر آمل ادامه داد: با توجه به شرایط نامناسب جوی امکان اعزام بالگرد به منطقه وجود نداشت که پس از استقرار تیم امداد و نجات در پناهگاه سوم، نجاتگران نسبت به تثبیت علائم حیاتی مصدوم اقدامات لازم را انجام دادند.
 
نیکزاد اضافه کرد: با توجه به بهتر شدن شرایط جوی و درخواست بالگرد از سازمان امداد و نجات ، مصدوم با امداد هوایی امروز به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد.
در ماه های گذشته نیز حوادث مشابهی برای کوهنوردان داخلی و خارجی در مسیر صعود و بازگشت از قله دماوند رخ داده بود.
یکی از این سوانح برای تیم کوهنوردی مالزی در ماه گذشته در راه صعود به قله دماوند رخ داده بود که هنوز یکی از افراد این تیم پیدا نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار