رئیس شورای شهر بابلسر خبر داد
رئیس شورای شهر بابلسر از افتتاح پل عابرپیاده بابلرود این شهرستان در دهه خبر داد.
کد خبر: ۳۵۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 11 January 2017
به گزارش تابناک مازندران، رودخانه بابلرود که از وسط بابلسر می‌گذرد، شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند و دو پل زیبا بر روی این رود که یکی توسط متخصصین آلمانی و دیگری توسط متخصصین ایرانی ساخته شده منحصر به فرد است. همچنین ازآنجا که رودخانه بابلرود به دریای خزر متصل است بالا آمدن آب رودخانه دیدنی و زیبا است. در کنار این زیبایی ها ضروت احداث پل عابر پیاده برای تسهیل در رفت و آمد مردم بین این دو قسمت ضروری بود، از اینرو احداث چنین پلی از مدت ها پیش در دستورکار مدیریت شهری بابلسر قرار گرفت.

 افتتاح پل عابرپیاده بابلرود در دهه فجر

در همین زمینه مسلم حسین زاده رئیس شورای شهر بابلسر به خبرنگار تابناک اظهار داشت: پل کابلی معلق به طول 92متر و عرض پنج متر دارای دوپایلون به ارتفاع 18متر و دوکوله و 32شمع به طول 20متر و قطر یک متر در بابلسر در حال احداث است.

وی ادامه داد: پل عابر پیاده بابلسر به عنوان بزرگ‌ترین پل عابر پیاده کشور با هزینه‌ای بیش از 4 و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی در دست احداث بوده که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس شورای شهر بابلسر بیان داشت: اهمیت این پل بیشتر از اهمیت پل سوم و چهارم بابلسر بوده چرا که در کشور پلی با این شرایط وجود ندارد.

حسین زاده تصریح کرد: اهمیت این پل نه تنها به لحاظ عبور و مرور بلکه به لحاظ روانی و کاهش ترافیک بسیار موثر است چرا که این پل از وسط رودخانه گذشته، شرق و غرب شهر را به هم متصل می‌کند و از آنجا که این رودخانه منحصر به فرد بوده معماری این پل بسیار حایز اهمیت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با احداث این پل برای عبور از شرق به غرب دیگر نیاز به وسایل نقلیه نبوده به همین خاطر در کاهش ترافیک بسیار موثر و حایز اهمیت است. امید است که با افتتاح این پل در دهه فجر گام موثری در کاهش بار ترافیکی و سهولت عبور و مرور شهروندان برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار