مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت :در نه ماهه سالجاری تعداد 65 نفر بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)،که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 (سیزده )درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۳۵۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳ 11 January 2017
به گزارش تابناک مازندران به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران ،دکتر علی عباسی تصریح کرد :بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در نه ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان آمل  با  12 مورد ، بابل با 8 مورد و ساری و میاندرود با 7 مورد بیشترین   موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.
 
سقوط از بلندی با افزایش 15 درصدی نسیت به مدت مشابه سال قبل
 
 وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 34 نفر و پس از آن برق گرفتگی با 18 و برخورد جسم سخت با 10و سایر با 3 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.
 
به تفکیک ماه
 
بر اساس تفکیک ماه شهریور با 15 مورد و مرداد با 14  بیشترین  و تیر ماه با 3 مورد کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.
 
تفکیک سن متوفی
 
سنین 21 تا 40 سال با 20 مود دارای بیشترین فوتی و بیش از 61 سال با 3 فوتی کمترین آمار را داشتند.
 
وضعیت تاهل و ملیت
 
عباسی با بیان اینکه از تعداد 65 مورد فوتی 55 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: تعداد 59 نفر از فوت شدگان حوادث کار در نه ماه سالجاری دارای ملیت ایرانی و ما بقی غیر ایرانی هستند.
 
مراجعه تعداد 694 نفر مصدوم ناشی ار حادثه کار
 
 بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 694 نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 654 نفر مرد و ما بقی زن هستند.
 
 مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار