در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، بی بی سی فارسی به بازخوانی بخش هایی مهم از زندگی ایشان پرداخته است. ضمنا بی بی سی آن بخش هایی را که به روابط آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر انقلاب مرتبط بوده را مورد توجه خود قرار داده است.
کد خبر: ۳۵۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴ 13 January 2017
به گزارش تابناک مازندران، یادداشت بی بی سی با استناد به کتاب "روایتی از زندگی و زمانه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی” است. این کتاب به بازخوانی اتفاقات مهم زندگی هاشمی رفسنجانی از تولد تا نیمه سال ۱۳۹۴ پرداخته، اما همچون کتاب های خاطرات سالانه این سیاستمدار، از سوی دفتر او منتشر نشده است.
 
در عین حال، پیش از انتشار به تایید او رسیده و شامل گفتگوهای اختصاصی مولف کتاب با هاشمی رفسنجانی، در مورد بخش هایی حساس از خاطرات سیاسی او و از جمله دوران محمود احمدی نژاد است.
 
اما در میان صفحات این کتاب، بی بی سی آن بخش هایی را که به روابط آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر انقلاب مرتبط بوده را مورد توجه خود قرار داده است.
 
در بخشی از این یادداشت آمده است: در اسفند ۱۳۸۷ آیت الله علی سیستانی در ملاقاتی با هاشمی از اختلافاتش با رهبر می پرسد و او جواب می دهد: ‘اینها مهم نیست چون مباحث فکری است. آنچه مهم است این است که در عمل ما متحد عمل کنیم و به نظر رهبری عمل می شود.’ با قانع نشدن آیت الله سیستانی از جواب های اکبر هاشمی رفسنجانی، نهایتا مسئول تشریفات آیت الله از همه حضار می خواهد وی و هاشمی را تنها بگذارند تا صحبت ها را به طور خصوصی ادامه دهند.
 
روایت هاشمی رفسنجانی از جلسه خصوصی تنها این است: «توضیحاتی به ایشان دادم و برای اینکه ببینم نتیجه گرفتیم یا نه، آخرین بار از ایشان پرسیدم اگر جای ما بودید، در مورد این مسائل چه کار می کردید؟ اگر پیشنهادی دارید بگویید. ایشان گفتند با حرف هایی که شما گفتید، به نظرم اگر من هم بودم، همین کارها را می کردم»
برچسب ها: هاشمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار