کد خبر: ۳۵۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 13 January 2017
تابناک / حجت الاسلام محمدرضا شفیعی عصر پنجشنبه در مراسم ترحیم رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد گلشن منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: آیت الله هاشمی از نظر علم ، اقتصاد ، تجربه ، سیاست و گذشت سرآمد بود و به خوبی توانسته بود دوران دفاع مقدس و اوضاع جنگ را مدیریت کند.
 
وی آیت الله هاشمی را مدیری شجاع و مجتهدی مبارز دانست و افزود: وی به قدری برای امام (ره) ارزشمند بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی پس از ترور ناموفق وی توسط منافقان کوردل ، برایشان گوسفند قربانی کردند.
 
حجت الاسلام شفیعی با اشاره به تمکن مالی آیت الله هاشمی از جانب خانواده پدری گفت: وی علاوه براینکه یک ریال از جمهوری اسلامی سود نبرد ، در بسیاری از موارد نیز برای این نظام مقدس، از اموال خود هزینه کرد .
 
وی با انتقاد از عملکرد سلیقه ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی در خصوص پوشش نامناسب اخبار مربوط به وی افزود: صدا و سیما در زمان حیات این مرد بزرگ کلامی از وی اطلاع رسانی نمی کرد اما امروز شاهدیم که پس از ارتحال این یار دیرین امام (ره) ، انقلاب و رهبری به انعکاس صحبت ها و مراسم وی می پردازد.
 
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گیلان با اشاره به اینکه مردم هاشمی را از صمیم قلب دوست داشتند اظهار کرد: وی توجه و علاقه خاصی به توسعه و آبادانی داشت و به همین دلیل برای بازدید از روند توسعه منطقه آزاد انزلی به گیلان سفرکرده بود.
دراین مراسم همچنین پیام مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور قرائت شد که اکبر ترکان دراین پیام آورده بود: باور عروج ملکوتی بزرگمردی که عمر پر برکت خود را در راه سربلندی اعتلای کشورش سپری کرده و شجاعانه تا آخرین لحظه حیات خود مبارزه کرده بود بسیار دشوار است .
وی افزود: مبارزات شجاعانه و دین محور حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران رژیم طاغوت و نقش برجسته وی در شکل گیری و استقرار جمهوری اسلامی و همراهی حضرت امام راحل از دوران پیش از انقلاب، او را به چهره شاخص و بی بدیل انقلاب اسلامی تبدیل کرده بود و پس از انقلاب نیز همواره پیشقدم در پذیرش مسئولیت های خطیر بوده و با تمام توان برای تثبیت و توسعه انقلاب تلاش کرد و حتی در طول جنگ تحمیلی نیز به عنوان فرمانده جنگ ، یک لحظه از مبارزه باز نمانده و شجاعت ، درایت و ذکاوت سیاسی خویش را در عرصه مقاومت و دفاع از اسلام عزیز و کشور به اثبات رساند.
ترکان در بخش دیگری از پیام بیان کرد: آیت الله هاشمی با پایان یافتن جنگ تحمیلی ردای کار پوشید و برای بازسازی وآبادانی کشورش قدم در مسیر سازندگی نهاد و به سردار سازندگی تبدیل شد و بی تردید ایران اسلامی نام پرآوازه فرمانده دوران دفاع مقدس و سردار بزرگ سازندگی را با افتخار بر تارک جبین خود به همراه خواهد داشت.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار