اکبری در گفتگو با تابناک مطرح کرد :
فرماندار قصرشیرین گفت:قصرشیرین دارای پتانسیل و ظرفیتهای قابل توجه است ولی با تصویب شدن منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین باعث شکوفاترشدن رونق اقتصادی در این منطقه خواهد شد .
کد خبر: ۳۶۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 14 January 2017
فرامرز اکبری در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهارداشت: در صورت تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین توسط دولت، این طرح نیز به همراه 7منطقه آزاد از کشور که در دولت تصویب شده برای گرفتن رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد:در سفر استانی اخیر رییس جمهور به کرمانشاه این نوید را به مردم دادند که منطقه ازاد تجاری قصرشیرین تصویب خواهد شد و تقریبا طرح تهیه شده ودر شورای مناطق آزاد طرح آماده شده  والان جهت کار در دولت  است و طی جلساتی که نمایندگان استان و استاندار با رییس جمهور و معاون رییس جمهور داشتند قرار شد  تصویب شود .

فرماندار قصرشیرین ابراز داشت: با رفتن این 8 طرح به مجلس این امید است که چون بخش زیادی از نمایندگان مردم،مردم حوزه انتخابه از قبل این مناطق ذی نفع هستنددر مجلس رای اعتماد بگیردو تحول عظیمی صورت خواهد گرفت و با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی بدون تردید شاهد تحقق آرزو و خواسته دیرینه مردم قصرشیرین و استان کرمانشاه خواهیم بود. 

اکبری اضافه کرد :چون دولت تاکید بر روی توسعه غیر نفتی دارد و برای برون رفت  بعنوان یک راهکار و برای ترمیم شرایط کشور قصرشیرین دارای این پتانسیل می باشد که با وجود داشتن دو مرز فعال خسروی و پرویزخان و 186 کیلومتر مرز و طولانی با عراق در 2 بخش اقلیم کردی و حوزه عربی، ظرفیت های زیادی برای پیشرفت و توسعه و کمک به اهداف دولت خواهد کرد. که با توجه به پتانسیل بالا قصرشیرین باعث رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار و همچنین ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان در ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین خواهد بود.    این 

این مسئول اظهار داشت:پتانسیل قصر شیرین فقط منوط به مرز نیست بلکه با توجه به داشتن 220 میلیون متر مکعب آب پشت سدها ،خاک خوب،اقلیم مناسب،در سال امکان دو کشت و قطب مهم کشاورزی ،با آمدن سامانه گرمسیری آب سیروان به قصر شیرین و سومار می توان در بخش هایی همچون تولید گلخانه ،تولید برق ازطریق پنل خورشیدی  می توان فعالیت کرد .اکبری تاکید کرد: در زمینه شیلات با ورود سامانه گرمسیری سیروان می توان مجوز فاز دو مزرعه شیلات که تولید ماهیان گرم آبی را گرفت تا باعث اشتغال و رونق کار در شهرستان شود و در زمینه توسعه باغات لیمو شیرین قصر شیرین معروف است و نمونه آن در هیچ کجا یافت نمی شود و حدود 600تا 700 هکتار باغات داریم که می توانیم محصولات را به اقصی نقاط صادر وتا 10 هزار هکتار قابل توسعه می باشداز وجب به وجب خاک و آب قصرشیرین می توان جهت توسعه اقتصادی استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار